Katedra marketingu
Katedra marketingu je odborným akademickým pracovištěm, které zajišťuje výuku v příslušných oblastech pro studijní obory akreditovaného bakalářského, magisterského a MBA studia.
Výukové a odborné konzultace (SP/BP/DP)
- Osobní konzultace a videokonzultace (výuka, písemné práce) s akademickým pracovníkem jsou možné pouze po objednání na daný termín prostřednictvím Rezervační aplikace VŠEM.
Katedra doporučuje
Studijní předměty
Inovační strategie | Média a reklamní prostředí |
Interkulturní marketing | Mediální komunikace |
Komunikační strategie | Mezinárodní marketing |
Marketing | Nová média |
Marketing II | Public Relations |
Marketing a marketingová komunikace | PR ve sportu |
Marketing lidských zdrojů | Reklama |
Marketing sportovních akcí | Reklama a marketingová komunikace |
Marketingová komunikace | Reklama ve sportu |
Marketingová výkonnost podniků | Reklamní a marketingová komunikace |
Marketingový mix | Reklamní strategie |
Marketingový výzkum | Reklamní strategie a plánování |
Masová a mediální komunikace | Spotřební chování |
Masová komunikace | Strategický marketing |
Mezinárodní prostředí | Trh a spotřeba |
Základy marketingu |
Ing. Monika Březinová, Ph.D.
Digitální marketing, Management, Marketing, Marketingová komunikace, Nová média, Projektové řízení, Projektový management
Ing. Monika Březinová, Ph.D. je absolventkou studijního programu Provozní podnikatel na ZF JU v Českých Budějovicích, kde promovala v roce 1996, dále absolvovala studium doktorského programu v oboru Řízení a ekonomika podniku na EF JU v Českých Budějovicích, které úspěšně absolvovala v roce 2001. Od roku 2002 byla zaměstnána na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity jako odborný asistent, kde se věnovala problematice řízení malých a středních podniků, marketingové komunikaci a managementu obecně. V roce 2016 přestoupila na Zemědělskou fakultu téže univerzity, kde se zaměřila na problematiku malých a středních podniků, s ohledem na jejich řízení a marketing, v konkrétní aplikaci na pivovarské odvětví. V rámci své pedagogické činnosti vyučovala či vyučuje předměty Marketing, Marketingová komunikace, Řízení lidských zdrojů, Public relations, Strategický management, Ekonomika pivovarského provozu, Marketingovou komunikaci v pivovarnictví.
V rámci vědecké činnosti se podílela na řešení výzkumného projektu s názvem „Adaptace sektoru znalostně náročných služeb na podmínky Společnosti 4.0“, (Výzkumný projekt TAČR TL02000136). Jako hlavní řešitelka zpracovávala projekt s názvem „Poznat a zažít historii pivovarnictví v příhraničním regionu Jižní Čechy a Dolní Bavorsko“ (Interreg EÚS Bavorsko č. 229.). Dále se podílela na projektech Grantové agentury Jihočeské univerzity „Procesní řízení v MSP vybrané aspekty“ a „Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích“.
Publikační činnost
- Březinová, M.: Beer industry in the Czech Republic: reasons for craft breweries expansion. Sustainability ISSN 2071-1050,2021.
- Švec,R., Martinát,S., Pícha,K., Klusáček,P., Knotek,J., Schaefer, J., C., Březinová, M., Navrátil, J. What drives visitors to tourist sites to choose “green” facilities? Environment, Development and Sustainability, 2021,vol. 23/6, ISSN: 1387-585X.
- Březinová Monika. Marketingové řízení malých a středních firem. Jihočeská univerzita- Zemědělská fakulta, České Budějovice, 2021, ISBN 978-80-7394-871-9. 145 s.
Wojtyra, B ; Kossowski, TM ; Březinová, M ; Savov, R ; Lančaric, D. Geography of craft breweries in Central Europe: Location factors and the spatial dependence effect, APPLIED GEOGRAPHY, 2020, Volume: 124, ISSN 0143-6228 - Navrátil, J., Pícha, K., Buchecker, M., Martinát, S., Švec, R, Březinová, M., Knotek, J. Visitors' preferences of renewable energy options in "green" hotels,
RENEWABLE ENERGY Volume: 138 Pages: 1065-1077 Published: AUG 2019, ISSN 0960-1481 - Březinová, M., Skořepa,L. Importance of Marketing comunications tools with regards to the competitivness of mini-breweries, DETUROPE, Vol. 11 Issue 1, 2019, ISSN 1821-2506
- Březinová, M., Vrchota, J. (2016). Selected processes in smes, targeting to south bohemia region and trade sector. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis 64 (2), pp. 589-59, ISSN 2464-8310
- Holátová, D., Březinová, M., Kantnerová,(2015). L Strategic management of small and medium-sized enterprises ,WSEAS Transactions on Business and Economics 12, 7, pp. 65-73, E-ISSN: 2224-2899.
Pedagogická činnost
- Ekonomická Fakulta Jihočeské Univerzity v Českých Budějovicích, Management, Marketing, Řízení lidských zdrojů, Strategický management
- Zemědělská Fakulta Jihočeské Univerzity v Českých Budějovicích, Management, Marketing, Ekonomika pivovarského průmyslu, Marketingová komunikace
Konference
- Beeronomics, 2019
- International Colloquium on Regional Sciences, 2017
- International Scientific Conference on Region in the Development of the Society, 2016
- 18th International Conference on Enterprise and the Competitive Environment Location,2015
- 18th International Colloquium on Regional Sciences, 2015
- 6th International Scientific Conference on Finance and the Performance of Firms in Science, 2013
- International Scientific Conference on Hradec Economic Days, 2013
- International Colloquium on Regional Sciences, 2012
Granty a členství
- Národní agentura pro zemědělský výzkum (NAZV) - QJ1530058 řešitel prof. Ing. M. Šoch, CSc., dr. h. c. Vytvoření systému hodnocení biosecurity, welfare a zdraví hospodářských zvířat pro produkci zdravotně nezávadných surovin a potravin živočišného původu.
- Interreg EÚS Bavorsko č. 229. Poznat a zažít historii pivovarnictví v příhraničním regionu Jižní Čechy a Dolní Bavorsko.
- TAČR TL02000136 – Adaptace sektoru znalostně náročných služeb na podmínky Společnosti 4.0