Katedra marketingu

Katedra marketingu je odborným akademickým pracovištěm, které zajišťuje výuku v příslušných oblastech pro studijní obory akreditovaného bakalářského, magisterského a MBA studia.

Výukové a odborné konzultace (SP/BP/DP)

  • Osobní konzultace a videokonzultace (výuka, písemné práce) s akademickým pracovníkem jsou možné pouze po objednání na daný termín prostřednictvím Rezervační aplikace VŠEM.

Katedra doporučuje

Studijní předměty

Inovační strategie Média a reklamní prostředí
Interkulturní marketing Mediální komunikace
Komunikační strategie Mezinárodní marketing
Marketing Nová média
Marketing II Public Relations
Marketing a marketingová komunikace PR ve sportu
Marketing lidských zdrojů Reklama
Marketing sportovních akcí Reklama a marketingová komunikace
Marketingová komunikace Reklama ve sportu
Marketingová výkonnost podniků Reklamní a marketingová komunikace
Marketingový mix Reklamní strategie
Marketingový výzkum Reklamní strategie a plánování
Masová a mediální komunikace Spotřební chování
Masová komunikace Strategický marketing
Mezinárodní prostředí Trh a spotřeba
  Základy marketingu

 

< zpět

Ing. Monika Březinová, Ph.D.

Ing. Monika Březinová, Ph.D.

Digitální marketing, Management, Marketing, Marketingová komunikace, Nová média, Projektové řízení, Projektový management

Ing. Monika Březinová, Ph.D. je absolventkou studijního programu Provozní podnikatel na ZF JU v Českých Budějovicích, kde promovala v roce 1996, dále absolvovala studium doktorského programu v oboru Řízení a ekonomika podniku na EF JU v Českých Budějovicích, které úspěšně absolvovala v roce 2001.  Od roku 2002 byla zaměstnána na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity jako odborný asistent, kde se věnovala problematice řízení malých a středních podniků, marketingové komunikaci a managementu obecně. V roce 2016 přestoupila na Zemědělskou fakultu téže univerzity, kde se zaměřila na problematiku malých a středních podniků, s ohledem na jejich řízení a marketing, v konkrétní aplikaci na pivovarské odvětví. V rámci své pedagogické činnosti vyučovala či vyučuje předměty Marketing, Marketingová komunikace, Řízení lidských zdrojů, Public relations, Strategický management, Ekonomika pivovarského provozu, Marketingovou komunikaci v pivovarnictví.

V rámci vědecké činnosti se podílela na řešení výzkumného projektu s názvem „Adaptace sektoru znalostně náročných služeb na podmínky Společnosti 4.0“, (Výzkumný projekt TAČR TL02000136). Jako hlavní řešitelka zpracovávala projekt s názvem „Poznat a zažít historii pivovarnictví v příhraničním regionu Jižní Čechy a Dolní Bavorsko“ (Interreg EÚS Bavorsko č. 229.). Dále se podílela na projektech Grantové agentury Jihočeské univerzity „Procesní řízení v MSP vybrané aspekty“ a „Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích“.

Publikační činnost

  • Březinová, M.: Beer industry in the Czech Republic: reasons for craft breweries expansion. Sustainability ISSN 2071-1050,2021.
  • Švec,R., Martinát,S., Pícha,K., Klusáček,P., Knotek,J., Schaefer, J., C., Březinová, M., Navrátil, J. What drives visitors to tourist sites to choose “green” facilities? Environment, Development and Sustainability, 2021,vol. 23/6, ISSN: 1387-585X.
  • Březinová Monika. Marketingové řízení malých a středních firem. Jihočeská univerzita- Zemědělská fakulta, České Budějovice, 2021, ISBN 978-80-7394-871-9. 145 s.
    Wojtyra, B ; Kossowski, TM ; Březinová, M ; Savov, R ; Lančaric, D. Geography of craft breweries in Central Europe: Location factors and the spatial dependence effect, APPLIED GEOGRAPHY, 2020, Volume: 124, ISSN 0143-6228
  • Navrátil, J., Pícha, K., Buchecker, M., Martinát, S., Švec, R, Březinová, M., Knotek, J. Visitors' preferences of renewable energy options in "green" hotels,
    RENEWABLE ENERGY Volume: 138 Pages: 1065-1077 Published: AUG 2019, ISSN 0960-1481
  • Březinová, M., Skořepa,L. Importance of Marketing comunications tools with regards to the competitivness of mini-breweries, DETUROPE, Vol. 11 Issue 1, 2019, ISSN 1821-2506
  • Březinová, M., Vrchota, J. (2016). Selected processes in smes, targeting to south bohemia region and trade sector. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis 64 (2), pp. 589-59, ISSN 2464-8310
  • Holátová, D., Březinová, M., Kantnerová,(2015). L Strategic management of small and medium-sized enterprises ,WSEAS Transactions on Business and Economics 12, 7, pp. 65-73, E-ISSN: 2224-2899.

Pedagogická činnost

  • Ekonomická Fakulta Jihočeské Univerzity v Českých Budějovicích, Management, Marketing, Řízení lidských zdrojů, Strategický management
  • Zemědělská Fakulta Jihočeské Univerzity v Českých Budějovicích, Management, Marketing, Ekonomika pivovarského průmyslu, Marketingová komunikace

Konference

  • Beeronomics, 2019
  • International Colloquium on Regional Sciences, 2017
  • International Scientific Conference on Region in the Development of the Society, 2016
  • 18th International Conference on Enterprise and the Competitive Environment Location,2015
  • 18th International Colloquium on Regional Sciences, 2015
  • 6th International Scientific Conference on Finance and the Performance of Firms in Science, 2013
  • International Scientific Conference on Hradec Economic Days, 2013
  • International Colloquium on Regional Sciences, 2012

Granty a členství

  • Národní agentura pro zemědělský výzkum (NAZV) - QJ1530058 řešitel prof. Ing. M. Šoch, CSc., dr. h. c. Vytvoření systému hodnocení biosecurity, welfare a zdraví hospodářských zvířat pro produkci zdravotně nezávadných surovin a potravin živočišného původu.
  • Interreg EÚS Bavorsko č. 229. Poznat a zažít historii pivovarnictví v příhraničním regionu Jižní Čechy a Dolní Bavorsko.
  • TAČR TL02000136 – Adaptace sektoru znalostně náročných služeb na podmínky Společnosti 4.0