Katedra marketingu
Katedra marketingu je odborným akademickým pracovištěm, které zajišťuje výuku v příslušných oblastech pro studijní obory akreditovaného bakalářského, magisterského a MBA studia.
Výukové a odborné konzultace (SP/BP/DP)
- Osobní konzultace a videokonzultace (výuka, písemné práce) s akademickým pracovníkem jsou možné pouze po objednání na daný termín prostřednictvím Rezervační aplikace VŠEM.
Katedra doporučuje
Studijní předměty
Inovační strategie | Média a reklamní prostředí |
Interkulturní marketing | Mediální komunikace |
Komunikační strategie | Mezinárodní marketing |
Marketing | Nová média |
Marketing II | Public Relations |
Marketing a marketingová komunikace | PR ve sportu |
Marketing lidských zdrojů | Reklama |
Marketing sportovních akcí | Reklama a marketingová komunikace |
Marketingová komunikace | Reklama ve sportu |
Marketingová výkonnost podniků | Reklamní a marketingová komunikace |
Marketingový mix | Reklamní strategie |
Marketingový výzkum | Reklamní strategie a plánování |
Masová a mediální komunikace | Spotřební chování |
Masová komunikace | Strategický marketing |
Mezinárodní prostředí | Trh a spotřeba |
Základy marketingu |
doc. Ing. Jan Koudelka, CSc.
Základy marketingu, Marketing, Trh a spotřeba, Spotřební chování
Narodil se v r. 1949. Po absolvování obchodní fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze (1972) působil dlouhá léta jako vědecký pracovník Výzkumné sekce obchodní fakulty. Člen katedry marketingu VŠE Praha od jejího založení v r. 1990. Habilitoval v r. 1997 prací na téma Segmentace spotřebních trhů. Dlouholetý lektor VŠEM. Zabývá se spotřebním chováním (zejména jeho kulturními a sociální predispozicemi), segmentací spotřebních trhů, marketingovým výzkumem, marketingem na spotřebních trzích.
Publikační činnost
- Koudelka, J. Spotřebitelé a marketing. Praha: C.H.Beck, 2018. 354 s., ISBN: 978-80-7400-693-7.
- Koudelka, J. Internalizace marketingu v českém managementu. Trendy ekonomiky a managementu. 2013. ročník VII Speciální číslo 17. s. 68-80. ISSN 1802-8527.
- Koudelka, J. Segmentation of czech consumers as for their relationship to organic foods. Agricultural Economics, 2013, roč. 15, č. 8, s. 348-360. ISSN 0139-570X.
- Koudelka, J., a kol. Marketingový význam body image. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012. 228 s. ISBN 978-80-87500-23-1.
- Koudelka, J. Body image v reklamě. Marketing & komunikace. 2012, roč. XXII, č. 1, s. 14–16. ISSN 1211-5622.
- Koudelka, J. a kolektiv: Představy o těle ve spotřebním světě, Oeconomica, Praha 2011, ISBN 978-80-245-1800-8.
- Koudelka, J., Spotřební chování, Oeconomica, Praha 2010, ISBN 978-80-245-1698-1.
- Koudelka, J.: „Kupní chování zákazníků“ a „Segmentace trhu“ in Zamazalová a kol, Marketing, C.H.Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115.
- Koudelka, J.: Volba tržního segmentu in Synek, M., aj. Firemní analýzy [CD-ROM]. 1. vyd. Praha : Verlag Dashöfer, 2009.ISSN 1803-7739.
- Koudelka, J.a kol.: Ženské a mužské role v perspektivě spotřebního marketingu, souborná studie, Oeconomica, Praha, 2008, ISBN 978-80-245-1401-7.
- Koudelka, J., Vávra, O. Marketing: Principy a nástroje. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu 2007. ISBN 978-80-86730-19-6.
- Koudelka, J. Spotřební chování a segmentace trhu. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu 2006. ISBN 978-80-86730-01-1.
- Koudelka,J.: Segmentujeme spotřební trhy. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 80-86419-76-2.
- Koudelka,J.: Spotřební chování a marketing. Praha: Grada, 1997. ISBN 80-7169-372-3.
Pedagogická činnost
- VŠEM, výuka VŠ kurzů Trh a spotřeba, Spotřební chování a segmentace trhu, Základy marketingu, Marketingový výzkum
- VŠE Praha, výuka VŠ kurzů Spotřební chování, Segmentace trhu, Marketing a chování spotřebitele
Granty a členství
- Hlavní řešitel grantového projektu GAČR, reg.č. 402/09/0311 „Marketingový význam body image“ 2009 – 2011
- Hlavní řešitel grantového projektu GAČR, reg.č. 402/05/0152 „Ženské a mužské role v perspektivě spotřebního marketingu“ 2005 – 2007
- Hlavní řešitel grantového projektu GAČR Referenční skupiny v mediální marketingové komunikaci. GA402/02/1396
- Hlavní řešitel grantového projektu GAČR Symbolika spotřebního chování v marketingu, GA402/99/0514, 1999-2001
- Člen České marketingové společnosti
- Člen Vědecké rady Fakulty podnikohospodářské, VŠE Praha
Konference
- Akutálne výzvy marketingu a ich uplatnenie v praxi, Ekonomická univerzita v Bratislave, Bratislava 2010,
- Moderné prístupy k manažmentu podniku. Bratislava: Slovenská technická univerzita, 2009
- Svět práce a kvalita života. Praha: VŠE FPH, 2007