Katedra marketingu

Katedra marketingu je odborným akademickým pracovištěm, které zajišťuje výuku v příslušných oblastech pro studijní obory akreditovaného bakalářského, magisterského a MBA studia.

Výukové a odborné konzultace (SP/BP/DP)

  • Osobní konzultace a videokonzultace (výuka, písemné práce) s akademickým pracovníkem jsou možné pouze po objednání na daný termín prostřednictvím Rezervační aplikace VŠEM.

Katedra doporučuje

Studijní předměty

Inovační strategie Média a reklamní prostředí
Interkulturní marketing Mediální komunikace
Komunikační strategie Mezinárodní marketing
Marketing Nová média
Marketing II Public Relations
Marketing a marketingová komunikace PR ve sportu
Marketing lidských zdrojů Reklama
Marketing sportovních akcí Reklama a marketingová komunikace
Marketingová komunikace Reklama ve sportu
Marketingová výkonnost podniků Reklamní a marketingová komunikace
Marketingový mix Reklamní strategie
Marketingový výzkum Reklamní strategie a plánování
Masová a mediální komunikace Spotřební chování
Masová komunikace Strategický marketing
Mezinárodní prostředí Trh a spotřeba
  Základy marketingu

 

< zpět

doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D.

doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D.

Reklama a marketing ve sportu, Sportovní management, Sportovní marketing

Vedoucí Katedry managementu na UK FTVS, habilitován v oboru Kinantropologie.

Publikační činnost

  • ŠÍMA, J., RUDA, T. (2021). Governing Economic Flows in European Professional Football Clubs. In: Kim, E. & Zhang, J. J. (Eds. 2021). Sport Governance and Operations: Global Perspectives. London, UK: Routledge.
  • ŠÍMA, J., ČÁSLAVOVÁ, E., CROSSAN, W. (2020). Using an enhanced SERVQUAL approach to assess service quality in Czech fitness centers. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 56(2), 143-159.
  • ŠÍMA, J., PROCHÁZKA, J. (2020). Analysis of the Polish Highest Football League Competition System. Sport and Tourism. Central European Journal, 3(1), 133-143.
  • ŠÍMA, J. (2019). Ekonomika evropských profesionálních fotbalových klubů a soutěží. Praha: Ekopress. 145 s.
  • ŠÍMA, J., RUDA, T. (2019). Using the SERVQUAL Model in Prediction of Customer Satisfaction in Czech Fitness Centres. Management Studies, 7(1), 42-49.
  • ŠÍMA, J. (2018). Segmentace mezinárodních trhů, targeting, positioning. In Štědroň, B. (Ed.), Mezinárodní marketing (s. 49-56). Praha: C.H. Beck.
  • STEFFL, M., SIMA, J., SHIELLS, K., & HOLMEROVA, I. (2017). The increase in healthcare costs associated with muscle weakness in older people without long-term illnesses in the Czech Republic: Results from the Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE). Clinical Interventions in Aging. 12:2003-2007. doi: 10.2147/CIA.S150826.
  • ŠÍMA, J. (2016). Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení. Praha: Karolinum. 120 s.
  • ŠÍMA, J., BARTOŠEK, D. (2016). Závislost velikosti tržních hodnot účastníků Mistrovství Evropy ve fotbale 2016 na dosaženém výsledku. Acta Academica Karviniensia, 18(3), 50-61.
  • ŠÍMA, J., BARTOŠEK, D. (2016). Historické poučení z tragických událostí na evropských fotbalových stadionech. Česká kinantropologie, 20(2), 190-202.
  • ŠÍMA, J., OMCIRK, V., RUDA, T. (2015). Mistrovství světa ve fotbale 2014 v kontextu tržní hodnoty týmů a jejich umístění.Česká kinantropologie, 19(2), 96-108.
  • ŠÍMA, J., RUDA, T, OMCIRK, V. (2015). Dependency of Market Value of a Team on the Result Achieved at the FIFA World Cup 2014 inStudia Sportiva, 9(1), 267-273.
  • ŠÍMA, J., PROCHÁZKA, J. (2014). Competitive Balance in the Austrian, Czech, Hungarian and Ukrainian Soccer Leagues. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 50(1), 83-92.
  • ŠÍMA, J. (2013). Využití modelu SERVQUAL pro předpověď spokojenosti zákazníků v českých fitness centrech. Česká kinantropologie, 17(4), 84-94.
  • ŠÍMA, J., PROCHÁZKA, J. (2013). Static Competitive Balance in Three Central European Highest Football Leagues. Ekonomika a management, 7(4), 40-47.
  • ŠÍMA, J., RUDA, T., OMCIRK, V. (2013). Dependence of the Overall National Team Market Value on its Success at UEFA EURO 2012. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 49(2), 32-42.
  • ŠÍMA, J., RUDA, T. (2012). Conceptualization of Methods Designed to Evaluation Service Quality in Sport. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 48(2), 146-155.
  • ŠÍMA, J., RUDA, T. (2011). Customer Perception of Service Quality in Sport. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 47(2), 68-77.
  • ŠÍMA, J.(2011). Competitive Balance in the German, Dutch and Czech Football Leagues. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica, 47(2), 51-67.
  • ŠÍMA, J., PROCHÁZKA, J. (2011). Compared Competitive Balance Evaluation in the Dutch and the Czech Football Leagues between 1970 and 2010. Ekonomika a management, 5(2).
  • ŠÍMA, J.(2011). Nové trendy v oblasti marketingu sportovních akcí. Marketing & Komunikace, 21(2), 12-15.

Pedagogická činnost

Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu:

  • Makroekonomie
  • Mikroekonomie
  • Základy ekonomie
  • Ekonomika sportu
  • Ekonomie, ekonomika a management sportu

Konference

  • šéf organizačního výboru Student Seminar při 18. mezinárodní vědecké konferenci EASM - European Association for Sport Management, Praha 2010
  • člen organizačního výboru 18. mezinárodní vědecké konference EASM - European Association for Sport Management, Praha 2010
  • člen organizačního výboru vědecké konference Pohybové aktivity ve vědě a praxi konané u příležitosti 60. výročí vzniku FTVS, Praha 2013
  • člen organizačního výboru 14. mezinárodní vědecké konference EASS – European Association for Sociology of Sport, Praha 2017

Granty a členství

  • získaný grant - Grantová agentura Univerzity Karlovy, projekt č. 267811 – Měření kvality sportovních služeb v oblasti fitness – hlavní řešitel
  • předseda ekonomické komise AS UK FTVS
  • místopředseda České asociace sportovních ekonomů a manažerů
  • člen ekonomické komise Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy
  • člen evaluační komise Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy
  • člen Vědecké rady UK FTVS