Katedra marketingu
Katedra marketingu je odborným akademickým pracovištěm, které zajišťuje výuku v příslušných oblastech pro studijní obory akreditovaného bakalářského, magisterského a MBA studia.
Výukové a odborné konzultace (SP/BP/DP)
- Osobní konzultace a videokonzultace (výuka, písemné práce) s akademickým pracovníkem jsou možné pouze po objednání na daný termín prostřednictvím Rezervační aplikace VŠEM.
Katedra doporučuje
Studijní předměty
Inovační strategie | Média a reklamní prostředí |
Interkulturní marketing | Mediální komunikace |
Komunikační strategie | Mezinárodní marketing |
Marketing | Nová média |
Marketing II | Public Relations |
Marketing a marketingová komunikace | PR ve sportu |
Marketing lidských zdrojů | Reklama |
Marketing sportovních akcí | Reklama a marketingová komunikace |
Marketingová komunikace | Reklama ve sportu |
Marketingová výkonnost podniků | Reklamní a marketingová komunikace |
Marketingový mix | Reklamní strategie |
Marketingový výzkum | Reklamní strategie a plánování |
Masová a mediální komunikace | Spotřební chování |
Masová komunikace | Strategický marketing |
Mezinárodní prostředí | Trh a spotřeba |
Základy marketingu |
PhDr. Petr Kopáček
Politologie a mezinárodní vztahy
Petr Kopáček má více než 16 let zkušeností z oblasti Public Affairs, externí a interní komunikace, marketingu a CSR. Působil jako manažer komunikace v několika institucích ve státním i soukromém sektoru (MV-generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, Hospodářská komora ČR, LEO Express, Hamé, Danone a Nutricia). Vystudoval historii a politologii na Filosofické fakultě University Karlovy, studoval také na Northumbria University v anglickém Newcastle. Mezi jeho koníčky patří film, sport, sci-fi a cestování.
Publikační činnost
- More or less Europe: Media coverage of European Parliamentary Elections in the Czech Republic, in: M. Maier, J. Tenscher (eds.), Campaining in Europe-Campaining for Europe, Berlin 2006, s. 219-237. (odborná studie)
- Politické působení Karla Práška v letech 1901-1918, In: Moderní dějiny, Praha 2005, s. 29-121. (odborná studie)
- Rudé Právo v kontextu reforem konce 60. let: Metodické poznámky ke kvantitativní analýze, Pražské sociálně vědní studie, Praha 2006,(spoluautor odborné studie)
- Jak pečovat (také) o sebe - příručka pro zdravotnické pracovníky, 2020, překlad z AJ originálu spolu s Jarmilou Šimkovou
- publikování komentářů, reportáží, recenzí v médiích (Mladá Fronta Dnes, Lidové noviny, idnes.cz, Literární noviny, Marketing Sales Media)
- publikování více než 900 tiskových zpráv a článků v odborném tisku i periodikách určených pro širokou veřejnost
Pedagogická činnost
- VŠCHT, přednáška na téma Trvalá udržitelnost v potravinářství z pohledu Danone, 2021
- Projekt online kurzů Právě teď, o.p.s., online přednáška na téma Češi a média, 2021
- Metropolitní univerzita Praha, přednáška na téma PR v praxi, 2019
Granty a členství
- Společnost pro výživu
- PR Klub
Konference
- Praktická využitelnost systému – pohled výrobce potravin na problematiku nutričního označování potravin v kontextu ČR a EU, Konference na MPO - Praktická využitelnost systému – pohled výrobce potravin na problematiku nutričního označování potravin v kontextu ČR a EU (2021)
- Strategie a taktiky komunikace reformulací směrem na spotřebitele ve společnosti Danone – inovace obsahu i obalu, Výroční konference platformy pro reformulace při Potravinářské komoře ČR, 2021
- Možnosti reformulací v segmentu mléčných výrobků a v segmentu výrobků na rostlinném základě: zlepšování složení nutrientů (vč. probiotik) a fortifikace v českém a evropském kontextu, Výroční konference platformy pro reformulace při Potravinářské komoře ČR, 2020
- Trvalá udržitelnost při výrobě potravin z pohledu společnosti Danone, online konference k potravinám organizovaná Verlag Dashöfer, nakladatelství, spol. s.r.o., 2020
- Příležitosti a rizika interní komunikace v heterogenní výrobní firmě, konference In-Comms Forum, 2018
- Jak udělat dobře PR začínající značky, seminář k public relations, Blue events, 2012