Page 6 - katalog_VSEM-A5-ok-5.indd

Basic HTML Version

PŘEHLED VYDANÝCH PUBLIKACÍ
6
Učební text ve čtrnácti kapitolách s využitím sto sedmi přiklady a šesti případových studií kom-
plexně seznamuje čtenáře s moderním přístupem k marketingovému výzkumu. Ten umožnuje
s využitím vědeckého paradigmatu monitorovat, popisovat a hledat kauzalitu v krocích příčina –
jev – důsledek – následek ve vztahu k vývoji tržních parametrů, a to i v době hospodářské krize či
pokrizovémobdobí. Dále umožnuje sledovat nákupní chování, rozhodování, priority a spokojenost
zákazníku, uživatelů, spotřebitelů aj. Díky němu lze identifikovat, vyhodnocovat a funkčně dokon-
ce prognózovat a specifikovat trendy tržního vývoje, potřeb, požadavků, přání, hodnotovýchpriorit
aj. parametrů, rozhodujících pro spokojenost kupujících a efektivitu, účelnost a úspornost výroby
producentůpro jejichprosperitu. V textunajdou zdroj poznání a inspirace pro své efektivní a účelné
rozhodování studenti bakalářských, magisterských, doktorandských a MBA programů vysokých
škol nejrůznějšího zaměření, podnikatelé, živnostníci, neziskové organizace i široká veřejnost.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM
Ludvík Čichovský
Publikace Manažerské rozhodování předkládá studentům ucelený výklad jedné z nejvýznam-
nějších oblastí managementu. Rozhodování a odpovědnost za rozhodnutí jsou neoddělitelnou
součástí manažerské práce. S trochou nadsázky můžeme říci, že každý podnik je jen tak úspěš-
ný, jak úspěšná jsou rozhodnutí, která přijal a uskutečnil. Studium manažerského rozhodování
je tedy promanažera poměrně zásadní. Při studiu předmětuManažerské rozhodování se student
naučí využívat rozhodovací postupy a metody pro svoji budoucí manažerskou praxi a bude umět
pracovat s riziky a omezovat jejich dopad na výsledky podnikání. Studium předmětu napomůže
si uvědomit, jak často se rozhodujeme intuitivně, bez znalosti souvislostí a bez variant.
MANAŽERSKÉ ROZHODOVÁNÍ
Helena Hrůzová
Učební text pokrývá základy vysokoškolské matematiky a je kombinací klasické učebnice a sbírky
úloh, s využitím pravidel pro texty distančního studia. První čtyři kapitoly jsou věnovány lineární
algebře (vektory, matice, determinanty a využití těchto pojmů při řešení soustav rovnic), zbývají-
cích pět kapitol se zabývá matematickou analýzou (základy diferenciálního a integrálního počtu
pro funkce jedné a dvou proměnných). Témata byla vybrána tak, aby odpovídala standardům běž-
nýmpři výuce matematiky pro ekonomické obory. V souladu s klasickými učebnicemi matematiky
jsou i zde uváděny definice a tvrzení, celá publikace je však zaměřena předevšímaplikačně. Cílemje
seznámit čtenáře nejen s pojmy, ale prostřednictvím konkrétních příkladů i s praktickými postupy
řešení, včetně využití SWMS Excel. Po úspěšném zvládnutí celé problematiky bude čtenář scho-
pen pokračovat ve studiu odborných disciplín obsahujících prvky matematizace.
MATEMATIKA PRO EKONOMY
Karel Hrach