VYSOKÁ ŠKOLA EKONOMIE A MANAGEMENTU
7
Učební text zpracovaný kolektivemautorů obsahuje ucelený výklad problematiky personální práce
(personalistiky) v organizaci.
V kontextu současného vývoje globální ekonomiky, evropské integrace a souvisejících otázek trhu
práce, sociální politiky, politiky zaměstnanosti a pracovního práva, seznamuje s vývojem přístupů
k personální práci, rolí personalistiky při dosahování cílů organizace a hlavními principy a postu-
py provádění dílčích personálních činností – analýzy a vytváření pracovních funkcí pracovních
míst, získávání, výběru, přijímání a adaptace, rozmísťování, řízení pracovního výkonu, vzdělávání
a rozvoje, odměňování apod., včetně problematiky pracovních vztahů, pracovních podmínek nebo
personálního informačního systému. Učební text je určen široké odborné veřejnosti, zejména stu-
dentům vysokých škol, personalistům a manažerům.
PERSONÁLNÍ MANAGEMENT
Petr Bucman, Otakar Němec, Martin Šikýř
Učební text seznamuje čtenáře se všemi nejdůležitějšími okruhy mikroekonomické problematiky
na úrovni základních kurzůmikroekonomie standardně vyučovaných na vysokých školách. Pozor-
nost je věnovánamimo jiné poptávce a nabídce statků a faktorům, které je ovlivňují, možným zása-
hůmstátu, rozhodování spotřebitelů, fi rmámv dokonalé a nedokonalé konkurenci, trhu výrobních
faktorů, externalitám a veřejným statkům. Text je vhodně doplněn o reálie, které pomohou osvětlit
a oživit probíranoumikroekonomickou teorii.
Učební text jemožné doporučit nejen studentůmbakalářských programů vysokých škol ekonomic-
kého zaměření, ale také zájemcůmz řad široké veřejnosti, kteří se chtějí hlouběji seznámit s proble-
matikou teoretické mikroekonomie a pochopit tak lépe jevy, se kterými se dennodenně setkávají
v reálném životě.
MIKROEKONOMIE
Tomáš Pavelka
Text předkládá pojetí marketingu jako specifického přístupu trhu, ve kterém je zásadní postavení
zákazníka. Pozornost soustředí nejprve na postižení podstatných rysů marketingového postupu
a působení faktorů, které ovlivňují marketingové rozhodování. Blíže jsou rozpracována témata
marketingového informačního systému amarketingového výzkumu. Druhá část podrobněji sledu-
je hlavní nástroje, které marketing k uspokojování zákazníků využívá.
MARKETING: PRINCIPY A NÁSTROJE
Jan Koudelka, Oldřich Vávra