Katedra lidských zdrojů
Katedra lidských zdrojů je odborným akademickým pracovištěm, které zajišťuje výuku v příslušných oblastech pro studijní obory akreditovaného bakalářského, magisterského a MBA studia.
Výukové a odborné konzultace (SP/BP/DP)
- Osobní konzultace a videokonzultace (výuka, písemné práce) s akademickým pracovníkem jsou možné pouze po objednání na daný termín prostřednictvím Rezervační aplikace VŠEM.
Katedra doporučuje
Studijní předměty
Komunikační dovednosti | Psychologie II |
Komunitní práce | Psychologie a sociologie řízení |
Leadership | Rozvoj lidských zdrojů |
Management lidských zdrojů I | Řízení lidských zdrojů |
Management lidských zdrojů II | Řízení sociální práce |
Manažerské dovednosti | Sociální patologie |
Manažerské rozhodování | Sociální pedagogika |
Organizační kultura | Sociologie I |
Personalistika | Sociologie řízení |
Personální řízení podniku | Vzdělávání dospělých |
Podniková kultura | Vyjednávání a řešení konfliktů |
Psychologie |
PhDr. Markéta Zachová, Ph.D.
Praktické aplikace
- 2021 – dosud: externí spolupráce s organizací META, o.p.s., Podpora příležitostí ve vzdělávání, Praha, lektorka akreditovaných seminářů/webinářů pro pedagogy (podpora a vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem)
- 2018 – dosud: externí spolupráce s Vyšší policejní školou a Střední policejní školou MV v Praze, lektorka kurzu Základy sociální pedagogiky
- 2007 – dosud: odborná asistentka, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni (úvazek 1,0), katedra pedagogiky
- 2004 – 2006: product manager společnosti GTS, international, Praha (příprava incomingu pro zahraniční klientelu)
- 2002 – dosud OSVČ: delegátka pobytových zájezdů a průvodce poznávacích zájezdů pro CK (zejména Francie), tlumočnické služby z francouzského jazyka, průvodcovské oprávnění (zkouška odborné způsobilosti v cestovním ruchu, 2002, Tyrkys, škola cestovního ruchu, Praha)
- 2001 – 2004: lektorka jazykových kurzů francouzštiny (individuálních a skupinových pro děti a dospělé), jazykové školy v Praze
Publikační činnost
- SLOWÍK, J., GAŽÁKOVÁ, E., HOLEČEK, V., ZACHOVÁ, M. Comprehensive support for pupils at risk of school failure in inclusive education: theory and school practice in the Czech Republic. International Journal of Inclusive Education, 2023, roč. 27, č. 7, s. 834 – 850. ISNN: 1360-3611.
- SLOWÍK, J. ŠAFRÁNKOVÁ, D. ZACHOVÁ, M. Support for teachers in the inclusive education of pupils with special educational needs: experience from primary schools in the Czech Republic. European Journal of Special Needs Education, 2022, roč. 37, č. 3, s. 447-460. ISSN: 0885-6257.
- SLOWÍK, J., ŠAFRÁNKOVÁ, D., ZACHOVÁ, M., NOWOSIELSKI, M., GLOWALA, A., GRAZUL-LUFT, A., ZDANOWICZ-KUCHARCZYK, K., ZGORZELSKA, A. Primary education of pupils with migratory background in Poland and the Czech Republic. Univerzita Plock, 2021. ISBN: 978-83-66277-28-1.
- SLOWÍK, J. ŠAFRÁNKOVÁ, D. ZACHOVÁ, M. NOWOSIELSKI, M. GLOWALA, A. GRAZUL-LUFT, A. ZDANOWICZ-KUCHARCZYK, K. ZGORZELSKA, A. Předškolní a základní vzdělávání žáků-cizinců v Polsku a v České republice. 1. vyd. Plock: Wydawnictwo Naukowe Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku, 2021, 34 s. ISBN: 978-83-66277-29-8.
- NOWOSIELSKI, M., GŁOWALA, A., GRAŻUL-LUFT, A., ZDANOWICZ-KUCHARCZYK, K., ZGORZELSKA, A., SLOWÍK, J., ŠAFRÁNKOVÁ, D., ZACHOVÁ, M. Předškolní a základní vzdělávání žáků-cizinců v Polsku a v ČR. Zkušenosti – závěry – doporučení – zdroje. Plock, 2021. e-ISBN 978-83-66277-29-8. https://www.fpe.zcu.cz/rest/cmis/document/workspace://SpacesStore/bb96b259-decd-4446-8e7e-e2c4375a9254;1.0/content.
- ZACHOVÁ, M. Rozvíjení interkulturní kompetence v oblasti multikulturní a dramatické výchovy in Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021. ISBN: 978-80-261-1078-1.
- JELÍNKOVÁ, B., ZACHOVÁ, M. Děti s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole – inspirace z Norska i pro české základní školy. Komenský, 2019, roč. 143, č. 03, s. 50-56. ISSN: 0323-0449.
- ŠAFRÁNKOVÁ, D., ZACHOVÁ, M. Jak efektivně pracovat s dítětem se SVP. 1. Vydání. Plzeň: Západočeská univerzita, 2019, 48 s.
- ZACHOVÁ, M. Simulace cizojazyčného prostředí (interkulturní situace) ve výuce studentů FPE ZČU in Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3. 1. Vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019. ISBN: 978-80-261-0932-7.
- ZACHOVÁ, M. Sociokulturní handicap žáků-cizinců a profesní příprava pedagogů. Sociální pedagogika, 2017, roč. 5, č. 2, s. 55-71. ISSN: 1805-8825.
Pedagogická činnost
- Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, katedra pedagogiky, obecná a srovnávací pedagogika, sociální pedagogika, multikulturní výchova a vzdělávání, práce s lidmi se sociálním znevýhodněním + celoživotní vzdělávání: studium k výkonu specializovaných činností – prevence sociálně patologických jevů, specifika a principy práce s dětmi/žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí
- Vyšší policejní škola a Střední policejní škola MV v Praze, základy sociální pedagogiky
- META, o.p.s., Podpora příležitostí ve vzdělávání, Praha, semináře/webináře pro pedagogy (podpora a vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem)
Granty a členství
- Mezinárodní výzkumný projekt ve spolupráci s polskou univerzitou Plock: „Edukační model přípravy učitelů na diverzitu“, Panstwowa Wyzsa Szkola Zawodowa in Plock, pozice: výzkumný pracovník, 2019 - 2021
- Projekt ESF: „Zvyšování kvality pregraduálního vzdělávání“, registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006677, pozice: lektor vzdělávacího kurzu „Práce s žáky s odlišným mateřským jazykem“, 2018 - 2020
- Projekt OPVVV: APIV A "Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem" Implementace Akčního plánu inkluzívního vzdělávání, CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004410, KA2: Zjišťování stavu a monitorování změn při plánování, zavádění a hodnocení společného vzdělávání, pozice: metodik výzkumného šetření (kvalitativní metodologie), spolupráce s NÚV Praha, 2018 - 2020
- projekt ESF: „Vzděláním k úspěchu bez bariér“, registrační číslo CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0003942, pozice: konzultační a poradenská činnost, spoluautorství manuálu pro rodiče dětí se SVP, 2018 - 2019
- Projekt „Cesty k inkluzi“, registrační číslo CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000166, pozice: metodik vzdělávacích kurzů pro učitele, manažer multidisciplinární spolupráce mezi systémem školství, sociálními službami, nestátním neziskovým sektorem a rodinami dětí ohrožených školním neúspěchem, 2016 – 2019
Konference
- aktuálně – členka přípravného výboru mezinárodní konference IASE 2024 – 18th Biennial conference, Supporting inclusion of persons with disabilities across the life span, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni
- konference ASZ (Agentura pro sociální začleňování), Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v sociálně vyloučených lokalitách, Plzeň, 2021
- Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 2022
- Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 2019
- konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, Fakulta zdravotně sociální, JČU, České Budějovice, 2017
- konference ČAPV: Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu, Pedagogická fakulta JČU, České Budějovice, 2016
- konference Humanita 2016, Interpersonální komunikace ve stavebnictví, Fakulta stavební ČVUT, Praha, 2017
- konference ČAPV: Pedagogický výzkum – spojnice mezi teorií a praxí, Pedagogická fakulta UPOL, Olomouc, 2014