Data-driven marketing

Data-driven marketing je marketing založený na datech a hloubkové analýze.

Cílem předmětu je představit studentům, jak mohou data, které firmy sbírají, pomoci v marketingových aktivitách. Data slouží nejenom k měření těchto aktivit, ale především přinášejí nové možnosti a strategie, které ve svém důsledku zvyšují efektivitu marketingu a tím zajišťují firmám vyšší a nové zisky. Navíc v současném světě shromažďovaných dat raketově přibývá a tak vznikají nové technologie a obory na jejich zpracování. Je tedy naprosto nezbytné data a možnosti s nimi spojené představit a porozumět jim.

  • Vymezení pojmů: data, informace, znalosti.
  • Práce s daty a databázemi: vhodná práce s daty, ukládání a aktualizace, důležitost správné infrastruktury, strategie získávání dat, významné marketingové metriky, zaměření pro marketingové manažery.
  • Data-driven marketing a marketingový výzkum: Customer lifetime value – měření životní hodnoty zákazníka a následné dopady na marketingové aktivity. Životní cyklus zákazníka a jeho řízení za pomoci dat a marketingových metrik.
  • Online aktivity a jejich měření: měření statistik z internetových stánek, z vyhledávání, z internetové reklamy a ze sociálních sítí.
  • Event-based marketing: důležitost správného načasování marketingových aktivit, jejich měření a analýza. Personalizace komunikace a marketingových aktivit
  • Prediktivní modelování a segmentace: druhy modelů, segmentace, nástroje.
  • Personální zajištění pro data-driven marketing: potřebné schopnosti pracovníků pracujících s daty, jejich nutné dovednosti a zdroje

V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).

Data-driven marketing

  • Počet kreditů: 4
  • Hodinová dotace: 15 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 30
  • Realizováno v AR: II. trimestr

Břetislav Stromko

  • Vedoucí Business Intelligence v Dáme jídlo.
  • Založil značku designového sportovního oblečení SYN v pohybu.
  • Své zkušenosti se snaží předávat studentům během kurzů z oblasti marketingové komunikace a marketingového výzkumu.
  • Linhart, Z., Smolová, H. Marketingový výzkum. Praha, VŠEM, 2016.
  • Moravcová, L. Základy digitálního marketingu. Praha, VŠEM, 2017.
  • Jeffrey, M. Data-Driven Marketing. Hoboken: John Wiley & Sons, 2010.

NÁZORY STUDENTŮ VŠEM

Velmi přínosný předmět.

Super předmět pro rozšíření základních znalostí z marketingu.

Na přednáškách bylo vše dostatečně vysvětleno, na zkoušku jsem šel dobře připraven.