Data-driven marketing
Data-driven marketing je marketing založený na datech a hloubkové analýze.
Cílem předmětu je představit studentům, jak mohou data, které firmy sbírají, pomoci v marketingových aktivitách. Data slouží nejenom k měření těchto aktivit, ale především přinášejí nové možnosti a strategie, které ve svém důsledku zvyšují efektivitu marketingu a tím zajišťují firmám vyšší a nové zisky. Navíc v současném světě shromažďovaných dat raketově přibývá a tak vznikají nové technologie a obory na jejich zpracování. Je tedy naprosto nezbytné data a možnosti s nimi spojené představit a porozumět jim.
- Vymezení pojmů: data, informace, znalosti.
- Práce s daty a databázemi: vhodná práce s daty, ukládání a aktualizace, důležitost správné infrastruktury, strategie získávání dat, významné marketingové metriky, zaměření pro marketingové manažery.
- Data-driven marketing a marketingový výzkum: Customer lifetime value – měření životní hodnoty zákazníka a následné dopady na marketingové aktivity. Životní cyklus zákazníka a jeho řízení za pomoci dat a marketingových metrik.
- Online aktivity a jejich měření: měření statistik z internetových stánek, z vyhledávání, z internetové reklamy a ze sociálních sítí.
- Event-based marketing: důležitost správného načasování marketingových aktivit, jejich měření a analýza. Personalizace komunikace a marketingových aktivit
- Prediktivní modelování a segmentace: druhy modelů, segmentace, nástroje.
- Personální zajištění pro data-driven marketing: potřebné schopnosti pracovníků pracujících s daty, jejich nutné dovednosti a zdroje
V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).