Dovednosti manažera v praxi

Manažerství v akci – vedení s vizí a výsledky.

Přemět se zaměřuje na praktické využití manažerských dovedností v roli leadera, a to s důrazen na rozvoj týmu a jeho kompetencí.

Po absolvování praktické aplikace by měl student umět uplatnit nově nabyté dovednosti a znalosti napříč odvětvími i pozicemi, ve chvílích, kdy se ocitne v přímé manažerské roli, ale najde uplatnění nových dovedností i v rámci cross-funkčních týmů či pozic (agilní role, projektový manažer aj.). V rámci výuky si vše student zkouší v praxi, tedy z praktické aplikace odchází s větším poznáním sám sebe jako leadera a tím, v čem je dobrý a co může využít v běžném pracovním životě.

  • Sebepoznání. Jaký jsem typ manažera/leadera? Sebekoučink jako forma rozvoje.
  • Práce s talenty v týmu. Jak pracovat se silnými a rozvojovými stránkami. Týmové kompetence.
  • Facilitační dovednosti a vedení porad. Facilitační metody online i offline. Jak zapojit a aktivizovat publikum.
  • Koučovací a mentorovací přístup v roli leadera. Rozdíl mezi koučinkem a mentoringem. Praktický nácvik vhodných otázek pro koučink i mentorink. Kdy ne/použít mentorink/koučink. Týmový koučink.

V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).

Dovednosti manažera v praxi

  • Počet kreditů: 2
  • Hodinová dotace: 10,5 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 15
  • Realizováno v AR: I. trimestr

Dominika Kadeřábková

  • V praxi působila jako podpora finančního oddělení cestovní agentury, stážista na HR oddělení, koordinátor vzdělávání a specialista pro rozvoj technicko-provozního oddělení v FMGC společnosti.
  • Nyní působí jako specialista vzdělávání v oblasti pivovarnictví.
  • KRÁTKÝ, I., BOTEK, M., HRŮZOVÁ, H. Manažerské dovednosti. Praha: VŠEM, 2011.
  • ŠNÝDROVÁ, M. Manažerské dovednosti (2022). [videolearningová aplikace]. Praha: VŠEM, 2022.
  • ARMSTRONG, M. Naučte se správně vést lidi: získejte zásadní manažerské a řídicí dovednosti, které skutečně vedou k výsledkům. Brno: Lingea, 2020.

NÁZORY STUDENTŮ VŠEM

Přednášky skvělé, propojené s praxí, záživné, vyučující perfektní a přes svůj mladý věk veliký odborník. Za mne 1 podtržená.

Vyučující byla skvělá, snažila se v krátké časové dotaci předat co nejvíce informací a zároveň dát možnost vyzkoušet si praktická cvičení. Výklad byl velmi srozumitelný a hodiny probíhaly konstruktivně a v příjemné atmosféře. Oceňuji také množství doporučení na knihy a další materiály k samostudiu.

Zatím nejvíce praktická přednáška. Pedagog zapojoval všechny studenty, což vedlo k tomu, že všichni byli aktivní. Za mě nejlepší přednáška a to i díky vyučující, moc díky.