Globální a lokální management obchodu

Světové pohledy, místní úspěchy – správa obchodu ve všech rozměrech.

Předmět nabízí ucelený pohled na problematiku mezinárodního obchodu, včetně ekonomických a strategických aspektů, které jsou pro úspěch podnikání v globálním prostředí klíčové. Je zaměřen na analýzu prostředí mezinárodního obchodu, vhodné používané manažerské nástroje a částečně i specifika mezinárodního marketingu. Studenti tak získají znalosti potřebné k porozumění makroekonomickým (mezinárodní obchod) a mikroekonomickým (mezinárodní podnikání) otázkám v globálním prostředí, tvorbě vhodných strategií pro rozšiřování potenciálu do nadnárodního měřítka, pochopení odlišností tvorby lokálních, národních a mezinárodních strategií a jejich praktického použití. Na ekonomickou část pak logicky navazuje alespoň základní úvod z oblasti mezinárodního marketingu, který dotváří ucelený přehled, vysvětlující globální pojetí pro specifickou oblast mezinárodního obchodu. Kontrast k mezinárodnímu obchodu dává podobný pohled na lokální obchod, použité metody a alternativy z oblasti strategií a postupů. Předmět je doplněn případovými studiemi i vlastní praktickou činností.

  • Úvod do managementu obchodu. Základní pojmy, vymezení a charakteristiky pojmů globálního a lokálního obchodu.
  • Odlišnosti globálního a lokálního obchodu z pohledu marketingu, ekonomiky a managementu. Strategické plánování, analytické nástroje, ekonomické pohledy.
  • Strategie v globálním a lokálním obchodu. Odlišnosti při tvorbě a naplňování strategií.
  • Praktické činnosti. Obchodní dovednosti, postupy.

V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).

Globální a lokální management obchodu

  • Počet kreditů: 3
  • Hodinová dotace: 12 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 40
  • Realizováno v AR: II. trimestr

Petr Mašín

  • Po dlouholetých obchodních zkušenostech působil cca 10 let v TOP managementu českých a nadnárodních firem na pozicích obchodního a marketingového ředitele.
  • Působil jako konzultant pro řízení projektů z Evropských strukturálních fondů pro Ministerstvo zemědělství.
  • Holman, R. Ekonomie. Praha: C.H. Beck, 2005. ISBN 80-7179-891-6.
  • Machková, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
  • Synek, M. a kol. Podniková ekonomika. Praha: C.H. Beck, 2002. ISBN 80-7179-736-7.
  • Synek, M. a kol. Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.

NÁZORY STUDENTŮ VŠEM

Dle mého osobního názoru pan doktor vede přednášky / videocvičení velmi vhodně a na jeho hodiny se vždy těším.

S vyučujícím byly přednášky velmi přínosné. Dokázal zaujmout, probíraná témata byla zábavná a celkově všechny přednášky byly příjemné!

Vyučující dokáže dobře vysvětlovat a zároveň sděluje užitečné informace do praxe. Některé jeho typy jsem si ihned ověřil v praxi s kladnou odezvou.