VŠEM > Studium VŠEM > Charakteristika studijních předmětů > Praktické aplikace AR 2023/2024 > Management mezinárodně úspěšné destinace

Management mezinárodně úspěšné destinace

Cestovní průmysl v očích světa.

Předmět představuje teoretický a především praktický základ pro porozumění hlavním principům destinačního managementu. Destinační management je představen jako multidisciplinární obor vycházející dominantně z ekonomie, komunikace a marketingu s důrazem na branding a event management businessové destinace. Absolvent předmětu chápe nástroje a klíčové prvky managementu úspěšné destinace v mezinárodním prostředí, které jsou nutné pro zviditelnění a zkvalitnění konkrétního města, regionu či země tak, aby obstály v náročné globální konkurenci. Předmět reflektuje hlavní oblasti destinačního managementu s důrazem na efektivní komunikaci a PR, podobu funkční infrastruktury a logistiky, důraz na dodavatelský segment a aktéry podpory rozvoje destinace, bezpečnost, mezinárodní geopolitické a ekonomické faktory a celkový kulturní a historický kontext vývoje destinace. Největší prostor bude věnován Praze a České republice, nicméně v kontextu mezinárodního srovnání a s navazujícím představením úspěšných konkurenčních destinací.

  • Destinační management jako obor. Základní teorie, principy a postupy. Přehled klíčových pojmů a souvisejících oborů. Specifika řízení a zkvalitňování služeb v rámci destinace. Pilíře mezinárodně konkurenceschopné destinace. Infrastruktura a logistika.
  • Aktéři destinačního managementu. Zastřešující organizace, agentury, vládní podpora. Dodavatelský segment. Atraktivita destinace na poli kulturním a historickém. Podpora destinace v domácím a mezinárodním kontextu.
  • TOP světové destinace z pohledu destinačního managementu (s důrazem na business eventy). Žebříček nejúspěšnějších světových destinací. Společné ukazatele jejich úspěchu. Potenciál ČR. Úspěšné case studies.
  • Destinační marketing, branding a PR komunikace. Branding jednotlivých zemí a národů. Image destinace. PR kampaně. Vliv sociálních sítí. Influenceři. Management krizové komunikace.
  • Trendy a výzvy destinačního managementu posledních let. Dopady pandemie koronaviru, vliv geopolitických faktorů. Udržitelný rozvoj. Nové technologie a nová média.

V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).

Management mezinárodně úspěšné destinace

  • Počet kreditů: 4
  • Hodinová dotace: 15 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 40
  • Realizováno v AR: II. trimestr

Kateřina Chvátalová

  • Obchodní ředitelka Lobkowiczkého paláce, s 15 lety zkušeností v MICE cestovním ruchu, specializací na destinační management a vedením týmu projektových manažerů.
  • Publikovala o MICE v době pandemie, napsala knihu "Event Management".
  • Holešinská, A. Destinační management. Umění rozvíjet destinaci. Praha: Grada, 2022.
  • Királová, A., Straka, I. Vliv globalizace na marketing cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2013.
  • Palatková, M., Zichová, J. Ekonomika turismu. Turismus České republiky. Praha: Grada, 2011.

NÁZORY STUDENTŮ VŠEM

Paní magistra Chvátalová měla za mě nejlepší přednášky, co jsem na VŠEM zažila. ☺️ Ví, jak dělat hodinu zajímavou, bylo hodně praxe a také zábavy. Co víc si přát? ☺️

PA byla s pani magistrou prinosná. Snažila se nám dat co nejvíce z praxe, přesně to co by měla praktická aplikace obsahovat.

Nejlepší hodina za celý rok studia. Výklad skvěle propojen na praxi, velmi interaktivní hodina a skvělá vyučující.