Management mezinárodně úspěšné destinace
Cestovní průmysl v očích světa.
Předmět představuje teoretický a především praktický základ pro porozumění hlavním principům destinačního managementu. Destinační management je představen jako multidisciplinární obor vycházející dominantně z ekonomie, komunikace a marketingu s důrazem na branding a event management businessové destinace. Absolvent předmětu chápe nástroje a klíčové prvky managementu úspěšné destinace v mezinárodním prostředí, které jsou nutné pro zviditelnění a zkvalitnění konkrétního města, regionu či země tak, aby obstály v náročné globální konkurenci. Předmět reflektuje hlavní oblasti destinačního managementu s důrazem na efektivní komunikaci a PR, podobu funkční infrastruktury a logistiky, důraz na dodavatelský segment a aktéry podpory rozvoje destinace, bezpečnost, mezinárodní geopolitické a ekonomické faktory a celkový kulturní a historický kontext vývoje destinace. Největší prostor bude věnován Praze a České republice, nicméně v kontextu mezinárodního srovnání a s navazujícím představením úspěšných konkurenčních destinací.
- Destinační management jako obor. Základní teorie, principy a postupy. Přehled klíčových pojmů a souvisejících oborů. Specifika řízení a zkvalitňování služeb v rámci destinace. Pilíře mezinárodně konkurenceschopné destinace. Infrastruktura a logistika.
- Aktéři destinačního managementu. Zastřešující organizace, agentury, vládní podpora. Dodavatelský segment. Atraktivita destinace na poli kulturním a historickém. Podpora destinace v domácím a mezinárodním kontextu.
- TOP světové destinace z pohledu destinačního managementu (s důrazem na business eventy). Žebříček nejúspěšnějších světových destinací. Společné ukazatele jejich úspěchu. Potenciál ČR. Úspěšné case studies.
- Destinační marketing, branding a PR komunikace. Branding jednotlivých zemí a národů. Image destinace. PR kampaně. Vliv sociálních sítí. Influenceři. Management krizové komunikace.
- Trendy a výzvy destinačního managementu posledních let. Dopady pandemie koronaviru, vliv geopolitických faktorů. Udržitelný rozvoj. Nové technologie a nová média.
V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).