Management výroby a prodeje v praxi

Od výroby k prodeji – efektivní řízení celého podnikového cyklu.

Předmět se skládá z exkurze ve výrobním podniku a následných seminářů, kde budou získané poznatky dále rozebrány. Studenti budou při exkurzi seznámeni s výrobním procesem a jeho řízením. Pozornost bude věnována jak komplexnímu pohledu na management, tak i dílčím operacím a jejich provázanosti. Předmět se zaměřuje na oblasti managementu výroby, logistiky, obchodu a marketingu. Po seznámení se s praktickými postupy a přístupy k managementu v rámci výrobního podniku zpracují studenti vlastní, rozšířený pohled na zadané téma a prokáží dovednost jej obhájit.

  • Systém řízení společnosti. Organizační struktura a její jednotlivé prvky, náplň činnosti jednotlivých prvků organizační struktury. Uplatňovaný leadership – metody, zásady. Historie a predikce řízení společnosti.
  • Obchod, prodej, marketing. Charakteristika těchto činností a jejich organizační začlenění. Vazba na ostatní činnosti podniku. Průběh obchodu od počátečního marketingu až po realizaci. Práce s daty, řízení vztahů se zákazníky. B2B prostředí.
  • Systém řízení výrobního procesu. Seznámení se s jednotlivými fázemi výrobního procesu (normy, řízení kvality, technologické, technické a personální zajištění). Procesní řízení. Role středního a nižšího managementu.
  • Požadavky na management. Seznámení se s personální politikou, kvalifikační požadavky na manažery, pracovní náplně, hodnotící ukazatele. Způsoby zvyšování kvalifikace a kompetencí. Růst odborné úrovně i úrovně soft-skills.
  • Junior a talent management v dané společnosti. Firemní systém pro získávání talentů a práce s nimi. Kariérní řád a nástroje talent managementu. Job shadowing, koučink a další metody pro rozvoj talentů.

V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).

Management výroby a prodeje v praxi

  • Počet kreditů: 2
  • Hodinová dotace: 4,5 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 40
  • Realizováno v AR: II. trimestr

Kamila Tišlerová

  • Pohybuje v prostředí businessu i akademické půdy.
  • Pracovala jako ředitelka marketingu Ústecké pivovary, a.s., kde se podílela na zavádění nových výrobků a expanzi na domácích i zahraničních trzích.
  • Spolupracuje rovněž se start-upy a akcelerátory.
  • Deppo, L., Zuzák, R. Management. Praha: VŠEM, 2022.
  • Blažek, L. Management. [videolearningová aplikace]. Praha: VŠEM, 2022.

NÁZORY STUDENTŮ VŠEM

Velmi zajímavý předmět! Líbilo se mi, že vyučující použila ukázky z praxe, které pro mne byly novinkou. Zároveň jsme vše rozebrali a v tak krátkém čase to velmi oceňuji.

Intenzivní provazování vykládané látky s praktickými ukázkami, reálnými situacemi, zkušenostmi a inkluzivní diskuzí.
Svižné a srozumitelné. Komunikativní spíše než monolog.

Paní doktorka Tišlerová látku srozumitelně vysvětlila a uváděla příklady z praxe.