Management výroby a prodeje v praxi
Od výroby k prodeji – efektivní řízení celého podnikového cyklu.
Předmět se skládá z exkurze ve výrobním podniku a následných seminářů, kde budou získané poznatky dále rozebrány. Studenti budou při exkurzi seznámeni s výrobním procesem a jeho řízením. Pozornost bude věnována jak komplexnímu pohledu na management, tak i dílčím operacím a jejich provázanosti. Předmět se zaměřuje na oblasti managementu výroby, logistiky, obchodu a marketingu. Po seznámení se s praktickými postupy a přístupy k managementu v rámci výrobního podniku zpracují studenti vlastní, rozšířený pohled na zadané téma a prokáží dovednost jej obhájit.
- Systém řízení společnosti. Organizační struktura a její jednotlivé prvky, náplň činnosti jednotlivých prvků organizační struktury. Uplatňovaný leadership – metody, zásady. Historie a predikce řízení společnosti.
- Obchod, prodej, marketing. Charakteristika těchto činností a jejich organizační začlenění. Vazba na ostatní činnosti podniku. Průběh obchodu od počátečního marketingu až po realizaci. Práce s daty, řízení vztahů se zákazníky. B2B prostředí.
- Systém řízení výrobního procesu. Seznámení se s jednotlivými fázemi výrobního procesu (normy, řízení kvality, technologické, technické a personální zajištění). Procesní řízení. Role středního a nižšího managementu.
- Požadavky na management. Seznámení se s personální politikou, kvalifikační požadavky na manažery, pracovní náplně, hodnotící ukazatele. Způsoby zvyšování kvalifikace a kompetencí. Růst odborné úrovně i úrovně soft-skills.
- Junior a talent management v dané společnosti. Firemní systém pro získávání talentů a práce s nimi. Kariérní řád a nástroje talent managementu. Job shadowing, koučink a další metody pro rozvoj talentů.
V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).