Marketing na sociálních sítích

Porozumět sociálním sítím se může v životě hodit každému z nás.

Cílem předmětu je seznámit studenty s marketingovým využitím sociálních sítí, jejich výhodami a specifiky pro marketingovou komunikaci. Studenti se naučí strategicky uvažovat nad využitím sociálních sítí v marketingovém mixu značky, analyzovat cílovou skupinu a její chování, navrhnout adekvátní obsahové linky a připravovat obsah pro firemní profily a stránky. Obsahem výuky bude také péče o komunitu a krizovou komunikaci, základy nastavování placené podpory a vyhodnocování úspěšnosti komunikace. Student bude mít přehled o nástrojích a rozšířeních, které správu sociálních sítí a jejich vyhodnocení usnadňují a o tom, jak je při práci efektivně používat. Absolvováním kurzu získá student potřebné znalosti pro práci juniorního specialisty na sociální média v agenturách či v marketingovém týmu klienta. Získání zápočtu je vázáno na vypracování týmového projektu.

  • Sociální sítě a jejich specifika: seznámení s hlavními sociálními sítěmi a jejich možnostmi využití pro marketing.
  • Jak na správu stránky na Facebooku: Business Manager, Facebook algoritmus, zásady tvorby obsahu
  • Obsahová strategie: příprava obsahové strategie krok za krokem
  • Kampaně: seznámení s Facebook Ads Managerem.
  • Krizová komunikace: jak na sociálních sítích komunikovat s fanoušky a zákazníky, jak se vyvarovat problémům, jak zvládnout krizovou situaci.
  • Nástroje a vyhodnocování: nastavení cílů komunikace (KPIs), vyhodnocení komunikace a úspěšnosti reklam.

Praktická aplikace není určena pro studenty, kteří si vybrali zaměření obsahující tento studijní předmět.
V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).


Marketing na sociálních sítích

  • Počet kreditů: 4
  • Hodinová dotace: 13,5 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 30
  • Realizováno v AR: I. trimestr, II. trimestr

Lenka Anna Moravec

  • Absolventka VŠEM.
  • Zaměřuje se na oblast digitálního marketingu ve finanční sféře.
  • Podílela se na zavádění on-line prodeje e-shopu pro Avon.
  • MORAVCOVÁ, L. Základy digitálního marketingu. Praha: VŠEM, 2017.
  • ALHLOU, F., SHIRAZ, A., FETTMAN, E. Google Analytics Breakthrough : From Zero to Business Impact. Chichester: John Wiley, 2016.
  • BORGATTI, S. P., EVERETT, M. G., JOHSON, J. Analyzing social networks. Thousand Oaks, Calif: Sage, 2013.

NÁZORY STUDENTŮ VŠEM

Předmět se mi líbil, vše bylo v pořádku.

Přednášky pro mě byly zajímavé a z každé z nich jsem odcházela nadšená.:)

Paní profesorka byla moc milá a vše s námi vždy prošla. Ukázala nám praktickou stránku a určitě jsem se něco naučila. Děkuji!