Obchodní dovednosti

Propojení teoretických znalostí o obchodní komunikaci s velmi praktickým nácvikem konkrétních komunikačních situací ve světě byznysu, zejm. ve světě velkých firem.

Předmět propojuje teoretické znalosti o obchodní komunikaci s praktickým nácvikem konkrétních komunikačních situací ve světě byznysu, zejména ve světě velkých firem. Cílem je prosadit svůj návrh či ideu v reálném světě. Student získá přehled o moderních nástrojích prodeje zejména komplexních řešení a osvojí si best practices používané v obchodě, při vyjednáváních, i v běžném životě. Absolvent kurzu zvýší úspěšnost svých schůzek ve firemní i podnikatelské sféře a získá sebevědomí potřebné pro prosazení svého i v osobním životě. Předmět je tak velice vhodný i pro studenty, kteří se obchodu nevěnují. Součástí jsou i digitální metody oslovování či prodeje a social selling. Jedinečnost předmětu spočívá v jeho praktičnosti. Získání zápočtu je vázáno na zpracování samostatného projektu formou přípravy a realizace konkrétní obchodní schůzky (vyjednávání v týmu), samostatnou přípravu a přednesení návrhu, cold call či na prezentaci (tato je vždy volitelná, nikoliv povinná).

  • Teorie a praxe osobního prodeje. Specifika prodeje zboží, služby a velice komplexních řešení. Best practices osobního prodeje (prodej orientovaný na prodej a na zákazníka). Vyjednávání. Řešení konfliktů. Rozdělení rolí ve vyjednávacím týmu. Argumentace. Četná ponaučení z praxe. Efektivní formulování návrhů. Vhodné řešení námitek a stížností. Generování vhodných ústupků a vhodných přání nad rámec stanovených cílů. Dohoda. Transkulturální rozdíly v přístupu k prodeji.
  • Obchodní rozhovor. Kompetenční model obchodníka pro osobní prodej. Akvizice – způsoby získání zákazníka k rozhovoru. Prodejní pyramida (navázání vztahu se zákazníkem, zjišťování potřeb, prodej užitku vs. prodej technických parametrů, zvládání námitek, techniky uzavření obchodu a příprava dalšího prodeje, poprodejní komunikace se zákazníkem a vyjednávací styly).
  • Řízení osobního prodeje – obchodní manažer. Kompetenční model obchodního manažera. Řízení podle cílů. Motivace a stimulace obchodníků. Vedení obchodního týmu v různých zemích. Zkušenosti z nadnárodních korporací.
  • Prezentace a veřejné vystoupení. Efektivní příprava. Strukturování prezentace. Skladba úvodu. Využití hlasu a gest. Tipy a triky z praxe. Překonání nervozity. Prezentace pro účel obhajoby ve škole (lze si dobrovolně vyzkoušet).

V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).

Obchodní dovednosti

  • Počet kreditů: 3
  • Hodinová dotace: 12 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 40
  • Realizováno v AR: II. trimestr

Ján Stanko

  • Již během středoškolského a vysokoškolského studia se aktivně věnoval obchodu, s velkým zájmem především oblasti cenných papírů. Po ukončení studia se pohybuje výhradně v nové ekonomice – sektoru informačních technologií.
  • Disponuje výraznou obchodní, podnikatelskou, ale také manažerskou zkušeností. Již od srpna 2004 působí v Oracle Corporation, aktuálně na pozici Regional Senior Sales Manager pro střední a východní Evropu a země bývalé Jugoslávie.
  • Více na: https://cz.linkedin.com/in/janstanko
  • Khelerová, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing, 2010.
  • Rambousková, J. Obchodní dovednosti. E-learningová aplikace, VŠEM, 2014 (2 hod.).
  • Šálková, D., Regnerová, M. Obchodní dovednosti. Praha: VŠEM, 2016.

NÁZORY STUDENTŮ VŠEM

Skvělý přednášející, který rozumí tomu, co dělá. PA vedeno úžasnou formou, kde si všichni vážili toho, že byli zapojeni do aktivit. Emailové followupy po hodinách také skvělé.

Tato praktická aplikace mi moc pomohla. Hodiny mne bavily, byly zajímavé, věcné a užitečné. Pan Stanko je profesionál. Na vše se zaměřil, popsal, vysvětlil. Jeho přístup mi maximálně vyhovoval. Děkuji.

Za mne nejlepší PA na kterém jsem byla. Pokud bude p. Stanko vést jinou PA, nebudu váhat nad účastí.