Politický marketing
Umění formovat a ovlivňovat veřejné mínění.
Cílem předmětu je nabídnout studentům konkrétní pohled na oblast politického marketingu a na tvorbu politických (volebních) kampaní. Studenti se stanou tvůrci kampaně, budou reálně vytvářet a vykonávat politický marketing konkrétního aktéra politické scény.
Předmět se nejprve zaměří na základy marketingového přemýšlení a řízení, které se vztahují k politickému marketingu. Poté nabídne pohled na nástroje, které má marketér k dispozici, a s jejich pomocí pak plánuje a realizuje marketingové kampaně a komunikaci. Během předmětu jsou hodnoceny specifické nástroje politického marketingu i v kontextu již proběhlých kampaní. To vše je zasazeno do etického kontextu, ve kterém se dnešní společnost a politická scéna pohybují.
- Základy marketingového přemýšlení. Marketingové řízení. Standardní marketingové základy politického marketingu. Náhled na teorii a praxi marketingového řízení v politickém subjektu.
- Marketingový mix. Co vlastně řídíme, co jsou hybné páky a elementy politických kampaní. Vymezení, co je zásadní a podstatné.
- Marketingové plánování. Tvorba marketingové strategie politického subjektu, její základní elementy a konkrétní obsah. Strategické plánování celé kampaně a plánování taktických prvků pro její jednotlivé fáze.
- Umění přesvědčit – komunikace. Vymezení základních pilířů v komunikaci, jejich posloupnost a podstata, která se za nimi skrývá. Komunikace jako nejviditelnější, nebo i v českém kontextu jedna z nejostřeji vnímaných tváří politického marketingu.
- Specifické nástroje a trendy v politickém marketingu. Pohled na specifické nástroje, které jsou v politickém marketingu využívány vzhledem k odlišnostem tohoto „segmentu“ i v souvislosti s jeho neefektivní samoregulací.
- Etika v marketingu. Pohled na etiku specifických metod politického marketingu. Marketingové akce, které potenciálně přesahují hranice eticky přípustné soutěže politických stran v demokratické společnosti.
V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).