Vizuální komunikace a sketchnoting

propojení umění a sdělení – zaznamenání myšlenek a nápadů skicami plnými inspirace

Předmět se zaměřuje na vizuální komunikaci a skečnouting z pohledu praktického využití při vedení školení/tréninku, facilitaci, tvorbě vizuálního záznamu z konferencí, off-sitů, ale také pro tvorbu vlastních skečnoutingových poznámek.

V předmětu jsou rozebírány rozdíly mezi písemnou, ústní a vizuální komunikací, ale také jak je vhodně doplnit a využít v praxi při předávání znalostí a dovedností.

Po absolvování předmětu by měl student umět uplatnit nově nabyté dovednosti a znalosti napříč odvětvími i pozicemi, ve chvílích, kdy potřebuje srozumitelně a jednoduše komunikovat s klientem nebo v rámci pracovní skupiny. V rámci výuky si vše student zkouší v praxi, tedy z předmětu odchází s vlastním vizuálním slovníkem a šablonami, které může využít ve své praxi.

  • Jak správně strukturovat své sdělení. Naslouchání a zaznamenávání podstatného.
  • Vizuální myšlení. Proč a kdy je dobré vizualizovat. V čem tkví tajemství vizuálních technik a proč jsou tak účinné? Co je skečnouting a kdy ho lze využít.
  • Jak graficky zpracovat své nápady, aby zaujaly. Vymezení základních vizualizačních prvků a obrázkové knihovny. Práce s příběhem a metaforami.
  • Myšlenkové mapy. Co to jsou myšlenkové mapy a proč fungují. Jak vytvořit a využít myšlenkovou mapu v praxi.
  • Vizuální facilitace. Jak zapojit a aktivizovat publikum.
  • Jak využít vizuály v hybridním světě. Jak vhodně převést vizuály do online světa. Jaké lze využívat online nástěnky a nástroje pro vizualizaci, ale také jak si poradit s běžnými prezentačními PC nástroji.
  • Kde hledat inspiraci a vhodné grafické šablony. Tipy a triky, jak si usnadnit práci. Příprava šablon. Nácvik vizuálního zaznamenávání v praxi.

V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).

 

Vizuální komunikace a sketchnoting

  • Počet kreditů: 2
  • Hodinová dotace: 7,5 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 15
  • Realizováno v AR: II. trimestr

Dominika Kadeřábková

  • V praxi působila jako podpora finančního oddělení cestovní agentury, stážista na HR oddělení, koordinátor vzdělávání a specialista pro rozvoj technicko-provozního oddělení v FMGC společnosti.
  • Nyní působí jako specialista vzdělávání v oblasti pivovarnictví.
  • Buzan, T. Myšlenkové mapy: probuďte svou kreativitu, zlepšete svou paměť, změňte svůj život. Albatros Media, 2014.
  • Roam, D. Nápady na ubrousku: Řešte problémy a prezentujte myšlenky pomocí obrázků. Jan Melvil Publishing, 2012.
  • Rohde, M. Příručka skečnoutingu: Ilustrovaný průvodce tvorbou vizuálních poznámek. Jan Melvil Publishing, 2015.

NÁZORY STUDENTŮ VŠEM

Přednáška byla perfektně připravená a věcná. Skvělý přednes a praktické informace, které využiji i mimo studium. Moc dekuji.

Zábavné, poučné, interaktivní.

Maximální spokojenost, propojení s praxí, příklady z praxe. Byla jsem velmi spokojena s přednáškami.