Čas čtení: 3 min.Markéta Zachová

PhDr. Markéta Zachová, Ph.D. je absolventkou Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, kde získala tituly PhDr. v oboru Sociální pedagogika a PhD. v oboru Pedagogika. V oblasti výchovy, vzdělávání a managementu se zaměřuje zejména na interkulturní a sociální témata. Vede semináře a workshopy v rámci dalšího/celoživotního vzdělávání. Dále působí v cestovním ruchu jako průvodce poznávacích zájezdů pro CK (zejména Francie).

 

PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

  • vyučující, VŠEM
  • vyučující, European college, VOŠ, Plzeň
  • lektorka akreditovaných seminářů pro pedagogy, META, o.p.s.
  • lektorka, Vyšší policejní škola a Střední policejní škola MV
  • odborná asistentka, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, katedra pedagogiky
  • product manager, GTS, international, Praha
  • delegátka a průvodce pobytových zájezdů pro CK

STUDIJNÍ PŘEDMĚTY VŠEM

  • Sociální aspekty managementu
  • Vzdělávání dospělých
  • Osobnostní management
  • Sociologie

ČLENSTVÍ

  • členství v České pedagogické společnosti (ČPdS)
  • odborná recenzentka časopisu Sociální pedagogika (SocEd)
  • členka pracovní skupiny Sociální bezpečí, Západočeská univerzita v Plzni

VĚDECKÁ A VÝZKUMNÁ PRÁCE

PUBLIKAČNÍ ČINNOST

  • Kol. autorů. Supporting inclusion of persons with disabilities across the life span. 18 th Biennal Conference IASE (International Association of Special Education Conference), Plzeň, 28. 6. – 1. 7. 2024.
  • SLOWÍK, J., GAŽÁKOVÁ, E., HOLEČEK, V., ZACHOVÁ, M. Comprehensive support for pupils at risk of school failure in inclusive education: theory and school practice in the Czech Republic. International Journal of Inclusive Education, 2023, roč. 27, č. 7, s. 834 – 850. ISNN: 1360-3611.
  • SLOWÍK, J. ŠAFRÁNKOVÁ, D. ZACHOVÁ, M. Support for teachers in the inclusive education of pupils with special educational needs: experience from primary schools in the Czech Republic. European Journal of Special Needs Education, 2022, roč. 37, č. 3, s. 447-460. ISSN: 0885-6257.
  • SLOWÍK, J., ŠAFRÁNKOVÁ, D., ZACHOVÁ, M., NOWOSIELSKI, M., GLOWALA, A., GRAZUL-LUFT, A., ZDANOWICZ-KUCHARCZYK, K., ZGORZELSKA, A. Primary education of pupils with migratory background in Poland and the Czech Republic. Univerzita Plock, 2021. ISBN: 978-83-66277-28-1.
  • SLOWÍK, J. ŠAFRÁNKOVÁ, D. ZACHOVÁ, M. NOWOSIELSKI, M. GLOWALA, A. GRAZUL- LUFT, A. ZDANOWICZ KUCHARCZYK, K. ZGORZELSKA, A. Předškolní a základní vzdělávání žáků-cizinců v Polsku a v České republice. 1. vyd. Plock: Wydawnictwo Naukowe Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku, 2021, 34 s. ISBN: 978-83-66277- 29-8.
  • NOWOSIELSKI, M., GŁOWALA, A., GRAŻUL-LUFT, A., ZDANOWICZ-KUCHARCZYK, K., ZGORZELSKA, A., SLOWÍK, J., ŠAFRÁNKOVÁ, D., ZACHOVÁ, M. Předškolní a základní vzdělávání žáků-cizinců v Polsku a v ČR. Zkušenosti – závěry – doporučení – zdroje. Plock, 2021. e-ISBN 978-83-66277-29- 8.
  • ZACHOVÁ, M. Rozvíjení interkulturní kompetence v oblasti multikulturní a dramatické výchovy in Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021. ISBN: 978-80-261-1078-1.
  • JELÍNKOVÁ, B., ZACHOVÁ, M. Děti s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole – inspirace z Norska i pro české základní školy. Komenský, 2019, roč. 143, č. 03, s. 50-56. ISSN: 0323-0449.

KOMENTÁŘE Z HODNOCENÍ VÝUKY - OSOBNOSTNÍ MANAGEMENT

Hodnocení studentů AR 2024/25

Dominik Chválím za velkou snahu o zapojení studentů do diskuzí (není to jednoduchý úkol) a že přednášky nebyly formou monologu. Tato forma výuky mi velice vyhovuje a baví mě.
Hana S předmětem jsem byla velice spokojená. Přednášející byla schopna zapojit do výkladu celou posluchárnu. Výklad byl vyvážený teorie/praxe.
Milan Velmi zajimavý předmět pro praxi. Velmi oceňuji otevřenost a přístup vyučující.
Sabina Paní profesorka je velmi příjemná, dobře vysvětluje, propojuje s praxí a má velmi poutavý projev. Hodiny s ní mě bavily zatím nejvíce ze všech profesorů na této škole.
Kristýna Velmi milý a přátelský přednes. Jeden z nejlepších předmětů na škole. Všemu bylo dokonale rozumět a byl prostor na diskusi.
Adéla Lektorka byla naprosto výborná! Propojovala přednášku s praxí, hodně věcí jsme si mohli spojit s naší zkušeností z práce. Komunikovala s námi, doptávala se a celá její přednáška měla hlavu a patu. Moc děkuji!
Marcela Lektorka dávala neskutečný prostor pro diskuzi, proto mě její přednášky neskutečně zaujaly.
Sára skvělá vyučující
Pavlína Výklad naprosto srozumitelný.
Daniel Výborná lektorka, celou dobu se držela tématu, aktivně zapojovala studenty do diskuze, výborná prezentace.
Petra Velice příjemné vystupování paní doktorky a zajímavý přednes. Hodnotím velice kladně.
Dalibor Zajímavý předmět a skvělá skvela vyučující,která probojovala teorii s praxí
Lucie S výukou jsem byla velice spokojená. Vyučující nás hodně zapojovala do diskuze, dokonce jsem byla výjimečně aktivnější než obvykle. V rámci přípravy na státnice mng. se hodilo i opakování time managementu. Výuka mě bavila.
Matyáš Velmi zajímavý předmět. Paní doktorka nám předala jednak teoretické znalosti, ale i ty praktické. I přesto, že byl předmět vyučován online, probíhala během přednášek diskuse, která přinesla ještě další poznatky.
Dominika Profesorka byla skvělá
Sára Skvělý předmět! Paní doktorka zaujala výkladem od první chvíle! :)
Patricie Skvěle vedené přednášky! V učebně i online byla vždycky velice příjemná atmosféra. Paní vyučující byla taktéž moc milá se zajímavými poznatky z praxe.
Klára Hodiny s paní doktorkou Zachovou byly přínosné a nabyté zajímavými informacemi. Kromě předávání přínosných informací z teoretického a psychologického hlediska byly hodiny protkány interaktivitou a diskuzemi, které vedly k zamyšlení se nad probíranou látkou z osobního úhlu pohledu, ale také k lepšímu poznání sebe sama i spolužáků. Její přednášky rozhodně doporučuji!
Petra Paní Zachová byla naprosto úžasná. Její přednášky mě strašně bavily a líbilo se mi, jak umí studenty vtáhnout do diskuze. Přednášky měly šmrnc, šťávu a takhle by to mělo být. Za mě skvělé a těším se jestli ještě někdy s paní doktorkou budu mít jiný předmět.