Čas čtení: 3 min.Josef Voráček

PhDr. Josef Voráček, Ph.D. je absolvent a doktorand Fakulty tělesné výchovy a sportu UK v oboru Management tělesné výchovy a sportu s praktickými zkušenostmi z Českého olympijského výboru, agentur Concept One, Sport Invest, Českého svazu karate JKA či společnosti BPA Sport marketing; odborně se zaměřuje na sportovní marketing, komunikaci, značky sportovců, sponzoring a leadership ve sportu, aktuálně přednáší na FTVS UK, Právnické fakultě UK a Ústavu práva a právní vědy a je autorem odborných publikací a článků v oblasti sportovního managementu a marketingu.

PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

  • pedagog, Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy
  • pedagog, Právnická fakulta Univerzity Karlovy
  • pedagog, Ústav práva a právní vědy, European Business School

STUDIJNÍ PŘEDMĚTY VŠEM

  • Reklama a marketing ve sportu
  • Sportovní management

VĚDECKÁ A VÝZKUMNÁ PRÁCE

PUBLIKAČNÍ ČINNOST

  • VORÁČEK J. Krizová komunikace ve sportu. Journal of Diplomatic and Social Studies, 2021, vol. 4, s. 95-108 . ISSN 2570-9844.
  • VORÁČEK, J. Aspects of Motivation and Self-Assessment of Managers in Non-Profit Sports Organisations. In ANTLOVÁ, K., SEMERÁDOVÁ, T. Proceedings of the 15th International Conference Liberec Economic Forum 2021. Liberec: Technical University of Liberec, Czech Republic, 2021, s. 431-439. ISBN 978-80-7494-578-6.
  • VORÁČEK, J., BERNARDOVÁ, M. Athletes vs. bloggers: influence on purchase preferences of the Generation Z. AUC KINANTHROPOLOGICA. 2021, vol. 57, no.1. p. 92-108. ISSN 1212-1428.
  • VORÁČEK, J., KOCIÁNOVÁ, K. Spotřebitelské preference dospívajících v oblasti sportovní výživy. Česká Kinantropologie. 2021, vol. 25, no. 1-2. p. 97-110. ISSN 1211-9261.
  • VORÁČEK, J., HUSÁK, L. Management sportovních klubů: motivy sportovních diváků ovlivňující jejich rozhodování o návštěvě sportovní akce. In ŠTĚDROŇ, B. a kol. Manažerské rozhodování a sport. Praha: Karolinum, 2021. s. 30-50. ISBN 978-80-246-4928-3.
  • VORÁČEK, J. Trends and Tools in Marketing Communication in Today's Sport. In KUSÁ, A., ZAUŠKOVÁ, A., BUČKOVÁ, Z. Marketing Identity - Offline is the new online. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia, 2020, s. 390-400. ISSN 1339-5726.
  • ČÁSLAVOVÁ, E., VORÁČEK, J. Marketing Trends in Social Networking Sites Usage in Sport. In ČÁBYOVÁ, L., RYBANSKÝ, R., BEZÁKOVÁ, Z. Marketing Identity 2018: Digital Mirrors, PT I. Trnava: Univ SS Cyril & Methodius Trnava-UCM Trnava, 2019, s. 36-47. ISBN 978-80-8105-985-8. UT-WOS: 000467818300003.
  • VORÁČEK, J., ČÁSLAVOVÁ, E. Effects of sports personalities in marketing communication on the purchasing preferences of Generation Y. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2019, vol. 55, no. 2. p. 107 – 127. ISSN 1212-1428. DOI: 10.14712/23366052.2019.10.
  • VORÁČEK, J. Celebrity v mezinárodním marketingu. In ŠTĚDROŇ, B. a kol. Mezinárodní marketing. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2017. 367 s. ISBN 978-80-7400-441-4.
  • VORÁČEK, J. Sportovní celebrity v marketingové komunikaci a generace Y. Marketing & komunikace. 2017, roč. 27, č. 1, s. 16-17. ISSN 1211-5622.
  • VORÁČEK, J., ČÁSLAVOVÁ, E., ŠÍMA, J. Segmentation in sport services: a typology of fitness customers. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2015, vol. 51, no. 2. p. 32 – 47. ISSN 1212-1428.
  • VORÁČEK, J. New perspectives of corporate identity in sports organizations. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2014, vol. 50, no. 2. p. 30 – 40. ISSN 1212-1428.
  • ČÁSLAVOVÁ, E., DVOŘÁK, J., VORÁČEK J. Attitudes of companies to sport sponsorship in the Czech Republic during the economic crisis. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2014, vol. 50, no. 1. p. 55 – 70. ISSN 1212-1428.
  • ČÁSLAVOVÁ, E., KRAFT, J., VORÁČEK J., BÁRTOVÁ, M. Economic context of volunteering and labor market in sport. Ekonomika (Economics). 2014, 93, no. 2. p. 116 – 130. ISSN 1392–1258.
  • VORÁČEK, J. Zážitkem k dobrému image – účinné sportovní PR eventy. Marketing & komunikace. 2013, roč. 23, č. 1, s. 19-20. ISSN 1211-5622.
  • VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. 71 s. ISBN 978-80-246-2027-5.
  • ČÁSLAVOVÁ, E., KRAFT, J. VORÁČEK, J. Diagnostics of Personal Work at Sport organizations in the Czech Republic. Inžineriné Ekonomika. Engineerings Economics. 2011, vol. 22, no. 5. p. 519 – 526. ISSN 1392-2785.
  • ČÁSLAVOVÁ, E., KRAFT, J., VORÁČEK J. Segment trhu práce: personální práce a požadavky na zaměstnance v organizacích sportu na území hlavního města Prahy. Česká kinantropologie. 2010, 14, č. 3, s. 39–49. ISSN 1211-9261.

GRANTY A ČLENSTVÍ

  • grant MŠMT ČR v rámci Česko-bavorské spolupráce 8E15B013, 2016 – 2017
  • člen České asociace sportovních ekonomů a manažerů (ČASEM)

KOMENTÁŘE Z HODNOCENÍ VÝUKY - REKLAMA A MARKETING VE SPORTU

Hodnocení studentů AR 2024/25

David Skvělý pedagog a velice zajímavé
David Pan doktor Voráček vedl skvělé poutavé přednášky. Pravděpodobně se jednalo o jedny z nejlepších, které jsem na škole měl.
Marie Skvělý předmět a skvělý lektor.
Denisa Pan doktor byl výborný, jeho přednes je nesmírně poutavý a umí i zapojit studenty. Moc děkuji!
Lenka Skvělý předmět a učitel!
David Pan profesor Voráček je velmi sympatický a energický člověk. Jeho hodiny mě opravdu bavily:)