Čas čtení: 3 min.Nanostudium VŠEM obsah kurzů
Přihlášení do aplikace Videolearning VŠEM
- Zkušební "trial" verze platná 30 dní prostřednictvím formuláře Přístupové údaje E-aplikace VŠEM
- Vystavení Nanodiplomu VŠEM je podmíněno registrací prostřednictvím Přihlášky ke studiu PK/MOOC
- Přihlašovací údaje jsou zaslány na kontaktní e-mail (přístup do SIS VŠEM a aplikace Videolearningu VŠEM).
BUSINESS ANALYTICS
ICT strategie
|
|
Inovace informačního systému, Klasifikace a modelování informačního systému, Vývoj software, Zajišťování kvality projektu zavádění ICT, Testování software, Standardy a normy související s ICT, Statistické analýzy a podpora ICT, Metodika a nástroje
|
|
Manažerský controlling
|
|
Strategický a operativní controlling, Úloha controllingu při integraci informací, Účetnictví - informační pilíř controllingu, Význam nákladů pro řízení podniku, Podnikové plánování a rozpočtování, Nákladový controlling
|
|
Měření firemní výkonnosti
|
|
Podnik a jeho ekonomická struktura, Řízení budoucnosti podniku, Finanční analýza, Nefinanční ukazatele, Hodnota a cena, Generátory hodnoty | |
Marketingový výzkum | |
Smysl a proces marketingového výzkumu, Zdroje dat marketingového výzkumu a výběrová rozhodnutí, Metody získávání informací, Zpracování dat, Analýza dat, interpretace a prezentace výsledků, Moderní trendy v marketingovém výzkumu |
BUSINESS INOVATOR
Ekonomické a sociální inovace |
Inovace jako tvůrce hodnoty, Inovace jako systém, Zdroje inovací, Klasifikace inovací, Inovační proces, Inovační strategie, Inovační kultura, Financování inovací, Sociální inovace, Inovační klastry, Inovace a patenty |
Strategický management |
Strategická analýza, Analýza odvětví, PEST analýza, Typologie strategií, Hodnotový řetězec podle Portera, Podnik a jeho vnitřní zdroje, Porterův model pěti sil |
Leadership
|
Úvod do problematiky leadershipu, Historický vývoj teorií leadershipu, Transakční a transformační leadership, Nástroje transformačního leadera, Pět úrovní leadershipu, První dva kroky na cestě k niternému leadershipu, Poslední tři kroky na cestě k niternému leadershipu, 7 návyků vůdčích osobností, 7 trendů vůdcovství, Leader a inteligence, 21 nevyvratitelných zákonů leadershipu, 6 nejběžnějších mýtů o leadershipu, Kompetence leadershipu, Kompetence - sebeřízení, vedení lidí, řízení výkonu, inovace, sociální odpovědnost |
Management změny |
Filozofie managementu změny, Management změny a inovace, Teorie inovace, Modely změn, Proces implantace změny |
DATA SCIENTIST
Logika |
Strukturované a systémové myšlení, Logické myšlení, Matematické modely |
Exaktní myšlení |
Popisná statistika, Matematická statistika, Indexní analýza, Specializované programové vybavení, Aplikace kvantitativních metod, Základy z demografie |
Marketingový výzkum
|
Smysl a proces marketingového výzkumu, Zdroje dat marketingového výzkumu a výběrová rozhodnutí, Metody získávání informací, Zpracování dat, Analýza dat, interpretace a prezentace výsledků, Moderní trendy v marketingovém výzkumu |
Analýza zdrojů pro výzkum |
Popisná statistika, Teorie pravděpodobonosti, Teorie odhadu, Testování hypotéz, Úvod do analýzy závislostí, Časové řady, Indexní analýza, Demografie, Pojištění, Metody a přístupy ke kvalitativnímu výzkumu, Plánování kvalitativního výzkumu, Metody získávání dat, Přepis, kódování a zpracování dat, Vyhodnocování a interpretace dat, Výzkumná zpráva a moderní přítupy ke kvalitativnímu výzkumu |
HR SPECIALIST
Kariérní management |
Teoretická východiska a vymezení pojmů, Řízení kariéry, Metody a přístupy k plánování kariéry, Talent management, Znalostní management, Management kontinuity znalostí |
Řízení lidských zdrojů |
Řízení lidských zdrojů - základní vymezení, Přístupy organizací ke vzdělávání a rozvoji, Cyklus vzdělávání, Efektivita vzdělávání, Nový pohled na kariéru, Proces kariérového řízení, Kariérní trasa, Představení talent managementu, Klíčové procesy Talent managementu, Talent pool, Budování dobrého jména zaměstnavatele, Personální marketing, Aktuální problémy personálního marketingu, Outplacement, Společenská odpovědnost firem, HR business partnerství, Management mobility, Úvod do znalostního managementu, Proces tvorby znalostí, Management kontinuity znalostí, Age management, Outsourcing, Úvod do work life balance, Flexibilní formy práce, Flexikurita |
Psychologie
|
Základní pojmy a vývoj psychologického myšlení, Osobnost, její struktura a dynamika, Komunikace, Základní pojmy sociální psychologie, Mentální hygiena, Psychopatologie |
Talent management |
Kariérový management, Kompetence a kompetenční modely, Talent management, Znalostní management, Management kontinuity znalostí |
HUMAN BEHAVIORIST
Psychologie |
Základní pojmy a vývoj psychologického myšlení, Osobnost, její struktura a dynamika, Komunikace, Základní pojmy sociální psychologie, Mentální hygiena, Psychopatologie |
Sociologie řízení |
Úvod, vymezení předmětu a klíčové pojmy, Dějiny, Výzkumné metody, Konflikt v organizaci, Kultura |
Motivace pracovního jednání
|
Základní pojmy, Dimenze motivace, Motivace a stimulace, Motivace v pracovním prostředí, Předpoklady pracovní motivace, Formování pracovní motivace, Oblasti pracovních motivátorů, Motivační teorie, Teorie X a Y, Vroomova teorie, Dvoufaktorová teorie, Maslowova teorie, McClellandova teorie, Alderferova teorie tří potřeb, Teorie spravedlnosti, Počátky vývoje, Vývoj managementu a motivace, Motivace ve vědeckém řízení, Motivace v byrokratickém řízení, Motivace ve škole lidských vztahů, Motivace v moderním managementu |
Organizační chování |
Organizační kultura (OK) její systém a mechanismy, Klasifikace OK, Vybrané faktory ovlivňující OK, Analýza slabé a silné OK, Význam působení OK, Etika v OK, Učení v organizaci |
ECONOMIC POLICY
Hospodářské dějiny
|
|
Vznik kapitalismu a jeho vývoj do r. 1870, Hospodářské proměny 1870-1918, Vývoj světového hospodářství v meziválečném období, Soupeření dvou ekonomických soustav po 2. světové válce, Hospodářský vývoj českých zemí za Rakouska-Uherska a v dobách 1. republiky, Hospodářský vývoj Československa po 2. světové válce až do r. 1989
|
|
Ekonomické prostředí
|
|
Hodnoty a jejich význam pro společnost, Makroekonomické agregáty, Agregátní poptávka a nabídka, Inflace a nezaměstnanost, Otevřená ekonomika, Měnová a fiskální politika, Veřejné rozpočty a veřejný dluh
|
|
Manažerská ekonomie
|
|
Ukazatele ekonomické výkonnosti, Výdaje a rovnovážný HDP, Peníze, Hospodářské cykly a ekonomický růst, Inflace, Měnový kurz, Spotřeba a úspory, Investice, Determinace měnového kurzu, Trh peněz | |
Ekonomické a sociální systémy EU | |
Základy evropských integračních systémů, Teorie státu a byrokracie, Ekonomické výsledky evropské integrace, Evropské sociální modely, Sociální ekonomika v EU |
FACILITATOR
Komunikační dovednosti |
Úvod do problematiky komunikace, Verbální komunikace, Neverbální komunikace, Vnímání a kontext, Komunikační bariéry, Dialog, Asertivita a manipulace, Asertivní práva, povinnosti a techniky, Řešení konfliktů, Styly řešení konfliktů, Vyjednávání, Shrnutí problematiky komunikace |
Psychologie |
Základní pojmy a vývoj psychologického myšlení, Osobnost, její struktura a dynamika, Komunikace, Základní pojmy sociální psychologie, Mentální hygiena, Psychopatologie |
Vyjednávání a řešení konfliktů
|
Konflikt a řešení konfliktů, Vyjednávání, Mediace |
Základy koučinku |
Formy koučování v organizacích, Jednotlivé přístupy v koučování, Základy metodiky koučování, Sebekoučování, Koučovací rozhovor |
FINANCIAL MANAGER
Finanční analýza |
Uživatelé finanční analýzy, Zdroje informací pro finanční analýzu, Metodologie finanční analýzy, Rentabilita, Aktivita, Finanční pozice a riziko ztráty |
Finanční management |
Finanční management, Krátkodobý finanční management, Riziko a výnos, Oceňování podniku, Náklady kapitálu |
Finanční řízení
|
Úvod do financí podniku, Právní formy podnikání a jejich ekonomické konsekvence, Finanční plánování, Financování podniku, Kapitálová struktura podniku a náklady na firemní kapitál, Krátkodobý finanční management, Kapitálové rozpočtování a investiční rozhodování, Růst firmy a jeho řízení, Rozdělování hospodářského výsledku |
Finanční účetnictví |
Význam a funkce účetnictví, Aktiva, pasiva, náklady, výnosy, zisk a ztráta, Peněžní toky a jejich řízení, Metodické prvky v účetnictví, Nástroje průkaznosti účetnictví, Oceňování aktiv a dluhů, Dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek, Zásoby, Krátkodobý finanční majetek, Zúčtovací vztahy |
MARKETING MANAGER
Strategický marketing |
Metody marketingové situační analýzy, Marketingové strategie, Marketingové strategie značky, Strategie marketingového mixu, Produktová marketingová strategie, Distribuční marketingová strategie, Cenová marketingová strategie |
Řízení vztahů se zákazníky |
Teoretická východiska a vymezení pojmů, Customer Value, Zákaznická základna, Orientace na zákazníka v B2B prostředí, Automatizace CRM, Management orientace na zákazníka |
Mezinárodní marketing
|
Základní koncepce mezinárodního marketingu, Mezinárodní strategie, Mezinárodní prostředí, Mezinárodní marketingový výzkum, Strategické plánování v mezinárodním prostředí, Formy vstupu na zahraniční trhy |
Marketingová strategie a plánování |
Integrovaná marketingová komunikace, Nástroje marketingového komunikačního mixu, Reklamní strategie, Psychologie a reklama, Realizace reklamní kampaně, Vyhodnocování efektivnosti, Reklamní a mediální agentury |
MARKETING SPECIALIST
Marketingová komunikace |
Integrovaná marketingová komunikace, Reklama, Public relations, Podpora prodeje, Přímý marketing, Osobní prodej |
Marketing inovací na webu |
Postavení komunikace v rámci marketingu, Tvorba strategie kampaně, Sestavení mediaplánu, Vedení kampaně |
Marketingová strategie a plánování
|
Integrovaná marketingová komunikace, Role IMK v procesu životního cyklu produktu, Funkce IMK a strategie jejího umisťování, Reklamní strategie, Reklamní kampaň, Reklamní kampaň, Financování IMK, Reklama a média, Realizace reklamy, Reklamní a mediální agentury |
Nová média |
Směry integrace novosti, Převzetí trhu novými médii |
PROJECT MANAGER
Change management | |
Řízení změn, Modely změn, Invence a inovace, Lidé ve změně, Restrukturalizace, Lídr pro změny
|
|
Projektový management
|
|
Základní pojmy, Životní cyklus projektu, Předprojektová fáze, Projektová fáze - zahájení, plánování, realizace, Implementace projektového managementu do podniku
|
|
Strategický management
|
|
Strategická analýza, Analýza odvětví, PEST analýza, Typologie strategií, Hodnotový řetězec podle Portera, Podnik a jeho vnitřní zdroje, Porterův model pěti sil |
PR SPECIALIST
Public Relations |
Dějiny PR v kontextu celkového rozvoje marketingových komunikací, Komunikace zaměřená na porozumění veřejností, pozitivní vnímání a přijetí sdělení, PR jako součást marketingového mixu, PR jako součást sociální analýzy trendů a předpokládaných účinků, Nástroje k navazování a budování vztahů |
Marketingová komunikace
|
Integrovaná marketingová komunikace, Reklama, Public relations, Podpora prodeje, Přímý marketing, Osobní prodej |
Marketingová strategie a plánování |
Integrovaná marketingová komunikace, Role IMK v procesu životního cyklu produktu, Funkce IMK a strategie jejího umisťování, Reklamní strategie, Reklamní kampaň, Reklamní kampaň, Financování IMK, Reklama a média, Realizace reklamy, Reklamní a mediální agentury |
Marketingový výzkum |
Smysl a proces marketingového výzkumu, Zdroje dat marketingového výzkumu a výběrová rozhodnutí, Metody získávání informací, Zpracování dat, Analýza dat, interpretace a prezentace výsledků, Moderní trendy v marketingovém výzkumu |
STARTUP KIT
Finanční analýza |
Uživatelé finanční analýzy, Zdroje informací pro finanční analýzu, Metodologie finanční analýzy, Rentabilita, Aktivita, Finanční pozice a riziko ztráty |
Marketing |
Význam marketingu a jeho podstatné rysy, Hlavní přístupy ke sledování spotřebitelského chování, Segmentace trhu, Marketingový mix |
Management lidských zdrojů
|
Personální práce (personalistika) v organizaci, Řízení lidských zdrojů, Formování personálu organizace, Organizace práce a pracovní podmínky, Motivace k práci a vedení pracovníků, Řízení pracovního výkonu a hodnocení pracovníků, Odměňování pracovníků, Pracovní vztahy |
Management |
Management a jeho vznik, Historie managementu a jeho vývoj, Plánování a organizování, Vedení, Kontrola |
Finanční účetnictví |
Význam a funkce účetnictví, Aktiva, pasiva, náklady, výnosy, zisk a ztráta, Peněžní toky a jejich řízení, Metodické prvky v účetnictví, Nástroje průkaznosti účetnictví, Oceňování aktiv a dluhů, Dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek, Zásoby, Krátkodobý finanční majetek, Zúčtovací vztahy |
Finanční management |
Finanční management, Krátkodobý finanční management, Riziko a výnos, Oceňování podniku, Náklady kapitálu |
SYSTEM MANAGER
Procesní management |
Úvod do procesního managementu, Přehled aspektů přístupů k procesnímu řízení, Srovnání funkčního a procesního přístupu k managementu, Srovnání funkčního a procesního přístupu k managementu, Úvod do reengineeringu a redesignu podnikových procesů, procesně řízená organizace, Modelování a optimalizace procesů, specifika zavádění procesního řízení, Modelování a optimalizace procesů, specifika zavádění procesního řízení, Procesní analýzy, Management změn procesů |
Projektový management |
Základní pojmy, Životní cyklus projektu, Předprojektová fáze, Projektová fáze - zahájení, plánování, realizace, Implementace projektového managementu do podniku |
Systémy řízení
|
Vymezení základních pojmů, Místo a úloha managementu kvality, environmentu a bezpečnosti práce v současné manažerské praxi, Přehled přístupů k zabezpečování managementu kvality, environmentu a bezpečnosti práce, Vývojové tendence v oblasti managementu kvality, environmentu a bezpečnosti práce, Řízení rizik, Audity v systému řízení |
Měření firemní výkonnosti |
Podnik a jeho ekonomická struktura, Řízení budoucnosti podniku, Finanční analýza, Nefinanční ukazatele, Hodnota a cena, Generátory hodnoty |
TOP LEADERSHIP
Leadership |
Úvod do problematiky leadershipu, Historický vývoj teorií leadershipu, Transakční a transformační leadership, Nástroje transformačního leadera, Pět úrovní leadershipu, První dva kroky na cestě k niternému leadershipu, Poslední tři kroky na cestě k niternému leadershipu, 7 návyků vůdčích osobností, 7 trendů vůdcovství, Leader a inteligence, 21 nevyvratitelných zákonů leadershipu, 6 nejběžnějších mýtů o leadershipu, Kompetence leadershipu, Kompetence - sebeřízení, vedení lidí, řízení výkonu, inovace, sociální odpovědnost |
Vyjednávání a řešení konfliktů |
Konflikt a řešení konfliktů, Vyjednávání, Mediace |
Motivace pracovního jednání
|
Základní pojmy, Dimenze motivace, Motivace a stimulace, Motivace v pracovním prostředí, Předpoklady pracovní motivace, Formování pracovní motivace, Oblasti pracovních motivátorů, Motivační teorie, Teorie X a Y, Vroomova teorie, Dvoufaktorová teorie, Maslowova teorie, McClellandova teorie, Alderferova teorie tří potřeb, Teorie spravedlnosti, Počátky vývoje, Vývoj managementu a motivace, Motivace ve vědeckém řízení, motivace v byrokratickém řízení, Motivace ve škole lidských vztahů, Motivace v moderním managementu |
Strategický management |
Strategická analýza, Analýza odvětví, PEST analýza, Typologie strategií, Hodnotový řetězec podle Portera, Podnik a jeho vnitřní zdroje, Porterův model pěti sil |
CSR
Etika a společenská odpovědnost |
Úvod do etiky, Etická infrastruktura, Společenská odpovědnost firmy, Udržitelný rozvoj |
Systémy řízení |
Rámec systémů řízení, Řízení rizik v organizaci, Management kvality, Bezpečnost a ochrana zdraví při práci, Enviromentální management |
Management změny |
Filozofie managementu změny, Management změny a inovace, Teorie inovace, Modely změn, Proces implantace změny |
Age management |
Stárnutí populace a demografický vývoj, Diverzity management, Vymezení age managementu a jeho význam, Age management v organizacích |
Diverzity management |
Kultura a Sociální identita, Mezilidská komunikace - obecná východiska, Dimenze národní kultury, Kulturní inteligence, Adaptabilita na jiné kultury a kulturní šok |
SUSTAINABILITY
Globální trendy |
Dějiny ekonomických teorií, Historie managementu, Dějiny podnikání, Politologie, Novodobé formy vládnutí, Právní rámec politického systému, Politická korupce, Střet zájmů, Volby a volební systémy, Politická etika, Mezinárodní právo veřejné, Základní mezinárodní organizace, Právo Evropské unie |
Management udržitelnosti |
Rámec systémů řízení, Řízení rizik v organizaci, Management kvality, Bezpečnost a ochrana zdraví při práci, Enviromentální management |
Cirkulární ekonomika |
Podnikatelský plán – Lean Canvas, Hledání příležitosti, Podnikatelský nápad, Bussines plán |
Ekonomické a sociální inovace |
Inovace jako tvůrce hodnoty, Inovace jako systém, Zdroje inovací, Klasifikace inovací, Inovační proces, Inovační strategie, Inovační kultura, Financování inovací, Sociální inovace, Inovační klastry, Inovace a patenty |
Systémy řízení |
Rámec systémů řízení, Řízení rizik v organizaci, Management kvality, Bezpečnost a ochrana zdraví při práci, Enviromentální management |