Čas čtení: 3 min.Obsah kurzů
Přihlášení do aplikace Videolearning VŠEM
- Zkušební "trial" verze platná 30 dní prostřednictvím formuláře Přístupové údaje E-aplikace VŠEM
- Vystavení Nanodiplomu VŠEM je podmíněno registrací prostřednictvím Přihlášky ke studiu PK/MOOC
- Přihlašovací údaje jsou zaslány na kontaktní e-mail (přístup do SIS VŠEM a aplikace Videolearningu VŠEM).
BUSINESS ANALYTICS
ICT strategie I.-III.
|
|
Inovace informačního systému, Klasifikace a modelování informačního systému, Vývoj software, Zajišťování kvality projektu zavádění ICT, Testování software, Standardy a normy související s ICT, Statistické analýzy a podpora ICT, Metodika a nástroje
|
|
Manažerský controlling I.-II.
|
|
Strategický a operativní controlling, Úloha controllingu při integraci informací, Účetnictví - informační pilíř controllingu, Význam nákladů pro řízení podniku, Podnikové plánování a rozpočtování, Nákladový controlling
|
|
Měření firemní výkonnosti
|
|
Podnik a jeho ekonomická struktura, Řízení budoucnosti podniku, Finanční analýza, Nefinanční ukazatele, Hodnota a cena, Generátory hodnoty |
BUSINESS INOVATOR
Ekonomické a sociální inovace I.-II. |
Inovace jako tvůrce hodnoty, Inovace jako systém, Zdroje inovací, Klasifikace inovací, Inovační proces, Inovační strategie, Inovační kultura, Financování inovací, Sociální inovace, Inovační klastry, Inovace a patenty |
Strategický management I.-II. |
Strategická analýza, Analýza odvětví, PEST analýza, Typologie strategií, Hodnotový řetězec podle Portera, Podnik a jeho vnitřní zdroje, Porterův model pěti sil |
Leadership I.-III.
|
Úvod do problematiky leadershipu, Historický vývoj teorií leadershipu, Transakční a transformační leadership, Nástroje transformačního leadera, Pět úrovní leadershipu, První dva kroky na cestě k niternému leadershipu, Poslední tři kroky na cestě k niternému leadershipu, 7 návyků vůdčích osobností, 7 trendů vůdcovství, Leader a inteligence, 21 nevyvratitelných zákonů leadershipu, 6 nejběžnějších mýtů o leadershipu, Kompetence leadershipu, Kompetence - sebeřízení, vedení lidí, řízení výkonu, inovace, sociální odpovědnost |
DATA SCIENTIST
Matematika pro ekonomy I.-II. |
Úvod, Funkce jedné proměnné, Diferenciální počet, Diferenciální počet 2, Diferenciální počet 3 |
Statistika pro ekonomy I.-III. |
Popisná statistika, Teorie pravděpodobnosti, Náhodná veličina, Teorie odhadu, Testování hypotéz, Úvod do analýzy závislostí, Časové řady, Indexní analýza |
Marketingový výzkum (v automobilovém průmyslu)
|
Úvod, Základy marketingového výzkumu, Pravidla zacházení s výsledky výzkumů, Přátelé a nepřátelé marketingového výzkumu, Výběrové řízení, Design řízení, Rozdělení kompetencí, Poradenské agentury, Práce s budgetem marketingového výzkumu, Produktová klinika, marketingový koncept, projekt, Studie pro produktový marketing, Studie pro marketingovou komunikaci, Efektivita mezinárodní komunikace a cílová skupina, Marketingové studie, CRM s Mystery shopping, Úvod, Přehled marketingových studií, Strategie marketingu, Brand management, Obraz značky a management summary, Úkoly koncernového marketingového výzkumu, Syndikované studie, Automobilový klub, Úvod do metodiky skupinových diskusí, Simultánní tlumočení, Praktické rady k průběhu skupinové diskuse, Místo marketingového výzkumu v automobilce, Trendy marketingového výzkumu, Nová témata marketingového výzkumu |
HR SPECIALIST
Personální management |
Získávání pracovníků, Výběr, přijímání a orientace pracovníků, Vzdělávání, Uspokojení z práce, Oddanost k organizaci, Řízení a plánování kariéry |
Řízení lidských zdrojů I.-III. |
Řízení lidských zdrojů - základní vymezení, Přístupy organizací ke vzdělávání a rozvoji, Cyklus vzdělávání, Efektivita vzdělávání, Nový pohled na kariéru, Proces kariérového řízení, Kariérní trasa, Představení talent managementu, Klíčové procesy Talent managementu, Talent pool, Budování dobrého jména zaměstnavatele, Personální marketing, Aktuální problémy personálního marketingu, Outplacement, Společenská odpovědnost firem, HR business partnerství, Management mobility, Úvod do znalostního managementu, Proces tvorby znalostí, Management kontinuity znalostí, Age management, Outsourcing, Úvod do work life balance, Flexibilní formy práce, Flexikurita |
Psychologie I.-II.
|
Úvod do kurzu, Obor psychologie, CO-JAK-PROČ, Vývoj psychologického myšlení |
HUMAN BEHAVIORIST
Psychologie I.-II. |
Úvod do kurzu, Obor psychologie, CO-JAK-PROČ, Vývoj psychologického myšlení |
Sociologie řízení I.-II. |
Úvod, vymezení předmětu a klíčové pojmy, Dějiny, Výzkumné metody, Konflikt v organizaci, Kultura |
Motivace pracovního jednání I.-III.
|
Základní pojmy, Dimenze motivace, Motivace a stimulace, Motivace v pracovním prostředí, Předpoklady pracovní motivace, Formování pracovní motivace, Oblasti pracovních motivátorů, Motivační teorie, Teorie X a Y, Vroomova teorie, Dvoufaktorová teorie, Maslowova teorie, McClellandova teorie, Alderferova teorie tří potřeb, Teorie spravedlnosti, Počátky vývoje, Vývoj managementu a motivace, Motivace ve vědeckém řízení, Motivace v byrokratickém řízení, Motivace ve škole lidských vztahů, Motivace v moderním managementu |
ECONOMIC POLICY
Hospodářská politika I.-II.
|
|
Úvod, Historie hospodářské politiky, Základní pojmy, Makroekonomická hospodářská politika, Hospodářská politika v Evropě
|
|
Ekonomické myšlení a společnost
|
|
Základní otázky ekonomického myšlení v kontextu mezioborového vnímání společenských hodnot a jejich významu pro vývoj společnosti, Základní pojmy a principy makroekonomické teorie
|
|
Manažerská ekonomie I.-II.
|
|
Ukazatele ekonomické výkonnosti, Výdaje a rovnovážný HDP, Peníze, Hospodářské cykly a ekonomický růst, Inflace, Měnový kurz, Spotřeba a úspory, Investice, Determinace měnového kurzu, Trh peněz | |
Evropská unie | |
Základní pojmy, Vývoj evropského integračního procesu zasazený do historického, politického, institucionálního a ekonomického rámce, Proces ekonomické a politické integrace a jeho výsledky |
FACILITATOR
Komunikační dovednosti I.-III. |
Úvod do problematiky komunikace, Verbální komunikace, Neverbální komunikace, Vnímání a kontext, Komunikační bariéry, Dialog, Asertivita a manipulace, Asertivní práva, povinnosti a techniky, Řešení konfliktů, Styly řešení konfliktů, Vyjednávání, Shrnutí problematiky komunikace |
Psychologie I.-II. |
Úvod do kurzu, Obor psychologie, CO-JAK-PROČ, Vývoj psychologického myšlení |
Komplexní řešení problémů I.-III.
|
Komplexní řešení problémů, Problém, Swot analýza, Ishikawův diagram, Paretova analýza, Příprava cílů, Smart cíl, Cartesiánské otázky, Brainstorming, Mind mapping, Brainwriting, Disney strategy, Hodnotitelská tabulka, Výběr z variant, Plánování, Týmová spolupráce, MBTI typologie osobnosti, Týmové role, Shrnutí |
FINANCIAL MANAGER
Finanční analýza |
Uživatelé finanční analýzy, Zdroje informací pro finanční analýzu, Metodologie finanční analýzy, Rentabilita, Aktivita, Finanční pozice a riziko ztráty |
Finanční management I.-II. |
Finanční management, Krátkodobý finanční management, Riziko a výnos, Oceňování podniku, Náklady kapitálu |
Finanční rozhodování I.-II.
|
Financování podniku, Finanční řízení, Pracovní kapitál, Řízení hotovosti, Kursový a úrokový headging |
Finanční účetnictví I.-II. |
Směrná účtová osnova a Účtový rozvrh, Náklady, Výnosy, Účtová třída 0 - Dlouhodobý majetek, Účtová třída 1 - Zásoby, Účtová třída 2 - Krátkodobý finanční majetek, Účtová třída 3 - Zúčtovací vztahy, Účtová třída 4 - Kapitálové účty |
MARKETING MANAGER
Strategický marketing I.-II. |
Metody marketingové situační analýzy, Marketingové strategie, Marketingové strategie značky, Strategie marketingového mixu, Produktová marketingová strategie, Distribuční marketingová strategie, Cenová marketingová strategie |
Reklama a reklamní strategie I.-II. |
Úvod, Monitorování médií, Rating, GRP, TRP, Share, Afinita, Frekvence, CPT, Internetové mediální ukazatele, Integrovaná marketingová komunikace, Stavová situační analýza, Analýzy, Typy komunikačních strategií, Marketingová a reklamní kampaň, Klientský brief, Reklamní kampaň, Možnosti realizace reklamní kampaně, Reklamní agentura, Kategorizace a odměňování reklamních agentur, Reklamní agentury a soutěže |
Mezinárodní marketing I.-II.
|
Základní koncepce mezinárodního marketingu, Mezinárodní strategie, Mezinárodní prostředí, Mezinárodní marketingový výzkum, Strategické plánování v mezinárodním prostředí, Formy vstupu na zahraniční trhy |
MARKETING SPECIALIST
Marketingová komunikace I.-III. |
Integrovaná marketingová komunikace, Reklama, Public relations, Podpora prodeje, Přímý marketing, Osobní prodej |
Marketingová komunikace v praxi |
Postavení komunikace v rámci marketingu, Tvorba strategie kampaně, Sestavení mediaplánu, Vedení kampaně |
Masová komunikace I.-II.
|
Funkce masové komunikace, Narativní média, Účinky médií, Mediální systém |
Mediální komunikace I.-II. |
Mediální trh, Média a produkce mediálních obsahů, Mediální logika, Normativní teorie médií, Komunikace s médii |
PROJECT MANAGER
Projektové řízení I.-II.
|
|
Úvod, Projektové metodiky a zadávání projektů, Odhadování pracnosti, Časový harmonogram, Řízení rizik, Projektová komunikace, Řízení kvality a uzavírání projektů
|
|
Projektový management I.-II.
|
|
Základní pojmy, Životní cyklus projektu, Předprojektová fáze, Projektová fáze - zahájení, plánování, realizace, Implementace projektového managementu do podniku
|
|
Strategický management I.-II.
|
|
Strategická analýza, Analýza odvětví, PEST analýza, Typologie strategií, Hodnotový řetězec podle Portera, Podnik a jeho vnitřní zdroje, Porterův model pěti sil |
PR SPECIALIST
Public Relations |
Dějiny PR v kontextu celkového rozvoje marketingových komunikací, Komunikace zaměřená na porozumění veřejností, pozitivní vnímání a přijetí sdělení, PR jako součást marketingového mixu, PR jako součást sociální analýzy trendů a předpokládaných účinků, Nástroje k navazování a budování vztahů |
Reklama a PR |
Reklamní strategie a plánování, Média a reklamní prostředí, Public relations |
Marketingová komunikace I.-III.
|
Integrovaná marketingová komunikace, Reklama, Public relations, Podpora prodeje, Přímý marketing, Osobní prodej |
Marketingová komunikace v praxi |
Postavení komunikace v rámci marketingu, Tvorba strategie kampaně, Sestavení mediaplánu, Vedení kampaně |
STARTUP KIT
Finanční analýza |
Uživatelé finanční analýzy, Zdroje informací pro finanční analýzu, Metodologie finanční analýzy, Rentabilita, Aktivita, Finanční pozice a riziko ztráty |
Marketing |
Význam marketingu a jeho podstatné rysy, Hlavní přístupy ke sledování spotřebitelského chování, Segmentace trhu, Marketingový mix |
Personální management
|
Získávání pracovníků, Výběr, přijímání a orientace pracovníků, Vzdělávání, Uspokojení z práce, Oddanost k organizaci, Řízení a plánování kariéry |
Management I.-II. |
Management a jeho vznik, Historie managementu a jeho vývoj, Plánování a organizování, Vedení, Kontrola |
Obchodní dovednosti |
Úvod, Efektivní komunikace, Jednání podle povahových profilů, Postup obchodního jednání, Námitky, vyjednávání, Komplikované komunikační typy klientů, E-mail, telefonní komunikace, Time management a obchod |
Účetnictví |
Význam a funkce účetnictví, Úkoly a požadavky kladené na účetnictví, Metodické prvky účetnictví, Účetní zápisy a knihy, Rozvaha, Výkaz zisku a ztráty |
Finanční rozhodování I.-II. |
Financování podniku, Finanční řízení, Pracovní kapitál, Řízení hotovosti, Kursový a úrokový headging |
SYSTEM MANAGER
Management kvality I.-III. |
Úvod do managementu kvality, Legislativa kvality, Požadavky na management, Řízení kvality v hlavních procesech, Total Quality Management |
Management obchodu I.-II. |
Postavení obchodního úseku, Problematika nákupu, Interní návaznosti obchodního úseku, Outsourcing obchodních činností, Řízení vztahu se zákazníky, Vznik a příprava obchodního případu |
Management rizik I.-II.
|
Základní pojmy managementu rizik, Procesy managementu rizik, Management rizik v podniku, Metody identifikace rizik, Metody ohodnocení rizik, Nástroje ošetření rizik |
Měření firemní výkonnosti |
Podnik a jeho ekonomická struktura, Řízení budoucnosti podniku, Finanční analýza, Nefinanční ukazatele, Hodnota a cena, Generátory hodnoty |
TOP LEADERSHIP
Leadership I.-III. |
Úvod do problematiky leadershipu, Historický vývoj teorií leadershipu, Transakční a transformační leadership, Nástroje transformačního leadera, Pět úrovní leadershipu, První dva kroky na cestě k niternému leadershipu, Poslední tři kroky na cestě k niternému leadershipu, 7 návyků vůdčích osobností, 7 trendů vůdcovství, Leader a inteligence, 21 nevyvratitelných zákonů leadershipu, 6 nejběžnějších mýtů o leadershipu, Kompetence leadershipu, Kompetence - sebeřízení, vedení lidí, řízení výkonu, inovace, sociální odpovědnost |
Komplexní řešení problémů I.-III. |
Komplexní řešení problémů, Problém, Swot analýza, Ishikawův diagram, Paretova analýza, Příprava cílů, Smart cíl, Cartesiánské otázky, Brainstorming, Mind mapping, Brainwriting, Disney strategy, Hodnotitelská tabulka, Výběr z variant, Plánování, Týmová spolupráce, MBTI typologie osobnosti, Týmové role, Shrnutí |
Motivace pracovního jednání I.-III.
|
Základní pojmy, Dimenze motivace, Motivace a stimulace, Motivace v pracovním prostředí, Předpoklady pracovní motivace, Formování pracovní motivace, Oblasti pracovních motivátorů, Motivační teorie, Teorie X a Y, Vroomova teorie, Dvoufaktorová teorie, Maslowova teorie, McClellandova teorie, Alderferova teorie tří potřeb, Teorie spravedlnosti, Počátky vývoje, Vývoj managementu a motivace, Motivace ve vědeckém řízení, motivace v byrokratickém řízení, Motivace ve škole lidských vztahů, Motivace v moderním managementu |