Globální a lokální management obchodu
Světové pohledy, místní úspěchy – správa obchodu ve všech rozměrech.
Předmět Globální a lokální management obchodu nabízí ucelený pohled na problematiku mezinárodního obchodu, včetně ekonomických a strategických aspektů, které jsou pro úspěch podnikání v globálním prostředí klíčové. Je zaměřen na analýzu prostředí mezinárodního obchodu, vhodné používané manažerské nástroje a částečně i specifika mezinárodního marketingu. Studenti tak získají znalosti potřebné k porozumění makroekonomickým (mezinárodní obchod) a mikroekonomickým (mezinárodní podnikání) otázkám v globálním prostředí, tvorbě vhodných strategií pro rozšiřování potenciálu do nadnárodního měřítka, pochopení odlišností tvorby lokálních, národních a mezinárodních strategií a jejich praktického použití. Na ekonomickou část pak logicky navazuje alespoň základní úvod z oblasti mezinárodního marketingu, který dotváří ucelený přehled, vysvětlující globální pojetí pro specifickou oblast mezinárodního obchodu. Kontrast k mezinárodnímu obchodu dává podobný pohled na lokální obchod, použité metody a alternativy z oblasti strategií a postupů. Předmět je doplněn případovými studiemi i vlastní praktickou činností.
- Úvod do managementu obchodu. Základní pojmy, vymezení a charakteristiky pojmů globálního a lokálního obchodu.
- Odlišnosti globálního a lokálního obchodu z pohledu marketingu, ekonomiky a managementu. Strategické plánování, analytické nástroje, ekonomické pohledy.
- Strategie v globálním a lokálním obchodu. Odlišnosti při tvorbě a naplňování strategií.
- Praktické činnosti. Obchodní dovednosti, postupy.