Marketing na instagramu

Diskuse a týmová práce při řešení kreativních zadání.

Primárním cílem předmětu Marketing na instagramu je naučit studenty strategickému myšlení při vytváření firemního Instagramu. Dalším záměrem je obeznámit je s významem a současnými možnostmi využití Instagramu jako online marketingového nástroje pro firemní účely. Studenti se naučí vytvořit, zrealizovat a změřit úspěšnost vlastní strategie pro firemní Instagramový účet. Zároveň by studenti měli být schopni vyhodnotit dopad influencer marketingu na Instagramu, znát praktické zručnosti pro navázání úspěšné spolupráce s influencery a spravovat instagramový účet. Po absolvování předmětu budou mít zručnosti pro uplatnění na pozici juniorního social media specliatisty v marketingovém týmu, nebo v agentuře. Získání zápočtu je vázáno na vypracování týmového projektu.

  • Sociální sítě a specifika Instagramu: proč používat Instagram pro marketingové účely, rozdíly mezi Facebook a Instagram marketingem, typy komunikace na Instagramu.
  • Jak vytvořit úspěšnou strategii pro Instagram: stanovení cílů a jejich metrik, cílová skupina, tvorba firemního profilu, tvorba tónu komunikace, obsahová strategie.
  • Jak vytvářet obsah: tvorba publikačního plánu, tvorba feed postů, stories, nejnovější aplikace, algoritmy, metriky.
  • Influencer marketing na Instagramu: stanovení cílů, jak hledat vhodné influencery, jak nastavit pravidla spolupráce, vyhodnocování.
  • Jak se stát influencerem a self marketing: host Jakub Pavlovský se svým úspěšným knižním projektem nejen na Instagramu @bookscalling.
  • Správa Instagramového účtu: jak komunikovat s uživateli, nejaktuálnější změny a nástrahy Instagramu.

Marketing na instagramu (PA)

  • Počet kreditů: 4
  • Hodinová dotace: 13,5 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 40
  • Realizováno v AR: I. trimestr
  • Není určena pro studenty, kteří si zvolili zaměření obsahující tento studijní předmět.
  • Nelze vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP)

Studijní materiály

  • MORAVCOVÁ, L. Základy digitálního marketingu. Praha: VŠEM, 2017.
  • BORGATTI, S. P., EVERETT, M. G., JOHNSON, J. Analyzing social networks. Thousand Oaks, Calif : Sage, 2013.
  • FRIML, K. Masová a mediální komunikace. Praha: VŠEM, 2016.

Mgr. David Matoušek, MBA

  • Zaměřuje se na digitální a omnichannel marketing
  • Působil mjn. ve firmách Google, Criteo, LMC (jobs.cz) a tři roky jako Marketingový ředitel společnosti Slevomat.cz

JAK VIDÍ PA STUDENTI?

Hodnocení studentů AR 2023/24

Adam Zatiaľ najlepší prístup vyučujúceho aký som kedy zažil. Hodiny sú prepojené s praxou. Na hodinách sme stále komunikovali a rozoberali danú problematiku. Nemám nič zlé, čo by som mohol povedať na toto PA alebo učiteľa. Fakt všetko SUPER.
Aneta Předmět byl velice zajímavý, kladl důraz na praxi. U teorii byly vždy zahrnuty i konkrétní příklady. Pedagog velmi znalý se zkušenostmi, které dokázal studentům předat. Sami jsme si v závěru vyzkoušeli vytvořit marketingovou strategii na instagramu pro určitý profil.
Gabriela Předmět byl zajímavý, pedagog skvěle vysvětloval a propojoval s různými situacemi, zapojoval studenty do hodiny a procvičoval dané téma.
Dagmar Učitel hezky propojoval teorii s praxií.
Rebecca Jedna z nejlepsich PA.
Anna Pa proběhlo v pořádku. Mohu doporučit.
Barbora Děkuji za užitečný předmět.
Aneta Jsem velmi ráda, že jsem si zvolila právě tuhle PA.
Jan Předmět vyučuje odborník z praxe.
Petr Určitě super PA, přiměřeně těžký. Přednášející je fakt frajer.

Hodnocení studentů AR 2022/23

Kristýna Vyučující byl úžasný!
Adriana Tato PA se mi moc libila,urcite byla prinosna.
Agáta PA Marketing na Instagramu bylo opravdu zajímavé a nové. Bylo velmi interaktivní a dozvěděli jsme se spoustu informací přímo z praxe.
Jan PA hodnotím velmi pozitivně, výuka je velmi propojená s praxí díky práci vyučujícího, což mi osobně velmi vyhovuje, vše spojeno velmi přátelským a srozumitelným výkladem.
Martina PA Marketing na instagramu byla velmi přínosná, nemám co bych vytkla.
Martin Velmi zajímavé PA s osobou z praxe, která nám mohla mj. popsat postupy a metody, které velké společnosti používají. Velmi přínosné PA.
Natálie PA Marketing na Instagramu byla velice zajímavá a přínosná. Měli jsme spoustu prostoru vyjádřit svůj názor a zapojovat se do diskuze. Závěrečné projekty byly velmi zábavné a jsem ráda, že jsem se mohla přiučit novým věcem.
Tereza Na toto PA jsem se rozhodla přihlásit z důvodu obohacení vědomostí v rámci dané problematiky a jsem moc ráda, že jsem tak udělala, jelikož jsem se dozvěděla nové věci v rámci marketingu na sociálních sítích a mohla jsem se zapojit do týmového projektu v rámci instagramové strategie pro reálnou nebo fiktivní firmu. Vyučující také dává možnost ke konverzaci k dané problematice a zapojuje všechny účastníky.
Tomáš PA byla přínosná a zajímavá.
Jan Skvělé PA a hlavně lektor.