Marketing na sociálních sítích

Porozumět sociálním sítím se může v životě hodit každému z nás.

Cílem předmětu Marketing na sociálních sítích je seznámit studenty s marketingovým využitím sociálních sítí, jejich výhodami a specifiky pro marketingovou komunikaci. Studenti se naučí strategicky uvažovat nad využitím sociálních sítí v marketingovém mixu značky, analyzovat cílovou skupinu a její chování, navrhnout adekvátní obsahové linky a připravovat obsah pro firemní profily a stránky. Obsahem výuky bude také péče o komunitu a krizovou komunikaci, základy nastavování placené podpory a vyhodnocování úspěšnosti komunikace. Student bude mít přehled o nástrojích a rozšířeních, které správu sociálních sítí a jejich vyhodnocení usnadňují a o tom, jak je při práci efektivně používat. Absolvováním kurzu získá student potřebné znalosti pro práci juniorního specialisty na sociální média v agenturách či v marketingovém týmu klienta. Získání zápočtu je vázáno na vypracování týmového projektu.

  • Sociální sítě a jejich specifika: seznámení s hlavními sociálními sítěmi a jejich možnostmi využití pro marketing.
  • Jak na správu stránky na Facebooku: Business Manager, Facebook algoritmus, zásady tvorby obsahu
  • Obsahová strategie: příprava obsahové strategie krok za krokem
  • Kampaně: seznámení s Facebook Ads Managerem.
  • Krizová komunikace: jak na sociálních sítích komunikovat s fanoušky a zákazníky, jak se vyvarovat problémům, jak zvládnout krizovou situaci.
  • Nástroje a vyhodnocování: nastavení cílů komunikace (KPIs), vyhodnocení komunikace a úspěšnosti reklam.

Marketing na sociálních sítích (PA)

  • Počet kreditů: 4
  • Hodinová dotace: 13,5 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 40
  • Realizováno v AR: I. trimestr
  • Není určena pro studenty, kteří si zvolili zaměření obsahující tento studijní předmět.
  • Nelze vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP)

Studijní materiály

  • MORAVCOVÁ, L. Základy digitálního marketingu. Praha: VŠEM, 2017.
  • ALHLOU, F., SHIRAZ, A., FETTMAN, E. Google Analytics Breakthrough : From Zero to Business Impact. Chichester: John Wiley, 2016.
  • BORGATTI, S. P., EVERETT, M. G., JOHSON, J. Analyzing social networks. Thousand Oaks, Calif: Sage, 2013.

Ing. Vítězslav Klement, MBA

  • Zkušený marketingový profesionál: kariéra v mediální agentura GroupM, tvorba komunikační strategie pro značky jako ŠKODA Auto, Red Bull nebo L´Oréal.
  • Mezinárodní zkušenosti: díky pracovním stážím v Dubaji a Madridu získal cenné zkušenosti v globálním marketingu a komunikaci.

JAK VIDÍ PA STUDENTI?

Hodnocení studentů AR 2023/24

Dagmar Hodiny obohacené hosty z praxe.
Denisa Předmět se mi líbil, vše bylo v pořádku.
Agáta Předmět byl zajímavý.
Aneta Teorie byla skvěle propojena s praxí.
Jan Skvělý vyučující s odbornými znalostmi.
Kristýna Velmi užitečná a zajimavá PA. Výklad vyučujícího je srozumitelný a adekvátně proložený příklady z praxe, studentům dává dostatečnou příležitost k vyjádření se, a zároveň klade důraz na praktické vyzkoušení si teoretických poznatků.
Lucie PA Marketing na sociálních sítích naplnila moje očekávání, vše bylo srozumitelně vysvětleno a následně vyzkoušeno na praktických zadáních.
Natálie Hodiny PA mi velice vyhovovaly, vše bylo propojeno s praxí, mohli jsme si vše vyzkoušet.
Veronika Toto PA byla správná volba. Vše jsme se učili nejen teoreticky, ale hlavně prakticky, což mi opravdu hodně dalo. PA Marketing na sociálních sítích mohu jen doporučit.
František Předmět splňuje očekávání.

Hodnocení studentů AR 2022/23

Dominika PA bylo velice zajímavé a přínosné.
Martina Skvělé přednášky/cvičení a jejich témata, která se hodí pro uplatnění v praxi.
Anna Vše v pořádku.
Jan PA byla zajímavá.
Michael Věřím, že to v budoucnosti bude mít pozitivní dopad.
Eliška Děkuji za naučnou PA.
Anh Super PA.
Anh Dobrý, praktický PA.
Natálie Skvělé PA!
Kristýna Spokojenost!