Marketingová komunikace

Marketingová komunikace je základní součástí marketingového mixu.

Předmět Marketingová komunikace posluchače seznámí se specifickými oblastmi marketingové komunikace a komunikačního mixu. Vedle základních persvazivních strategií, které marketingová komunikace využívá, předmět představí jednotlivé typy marketingové komunikace; komerční, sociální a politickou. Kurz podrobně rozebere možné nosiče informací marketingové komunikace a základní data využívaná pro efektivní oslovení cílové skupiny (TVmetrové šetření, Mediaprojekt, Radioprojekt, NetMonitor). Vedle využití masových médií pro marketingovou komunikaci představí další nástroje skupinové a interpersonální komunikace (direct marketing, sales promotion, veletrhy a výstavy atd.) a věnovat se bude rovněž novým digitálním médiím (internet, sociální sítě, mobilní technologie).

  • Marketingová komunikace a její specifika. Základní terminologie marketingové komunikace. Marketingová komunikace jako typ persvazivní komunikace. Základní persvazivní komunikační strategie. Motivy, cíle a postupy marketingové komunikace.
  • Využití komunikačních kanálů pro marketing. Možné komunikační kanály marketingu a jejich vlastnosti. Výhody a nevýhody jednotlivých nosičů a efektivita jejich využití.
  • Média jako nosič marketingových sdělení. Oslovení cílové skupiny prostřednictvím televize, rozhlasu, tisku a internetu. Soubory dat pro výběr médií a efektivní oslovení předpokládané cílové skupiny (TVmetrové šetření, Mediaprojekt, Radioprojekt, NetMonitor). Venkovní reklama a možnosti jejího využití.
  • Nezprostředkovaná marketingová komunikace. Public relations. Využití nezprostředkované interpersonální komunikace s cílovou skupinou (direct marketing, sales promotion, expozice, prezentace), výhody a možnosti. Public relations - jeho možnosti a formy.

Marketingová komunikace (PA)

  • Počet kreditů: 4
  • Hodinová dotace: 7,5 hod. - online
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 40
  • Realizováno v AR: II. trimestr
  • Není určena pro studenty, kteří si zvolili zaměření obsahující tento studijní předmět.
  • Nelze vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP)

Studijní materiály

  • KREJČÍ, A., STROMKO, B., SMOLOVÁ, H., BOHÁČEK, J. Marketingová komunikace. Praha:
    VŠEM, 2024.

Mgr. David Matoušek, MBA

  • Zaměřuje se na digitální a omnichannel marketing
  • Působil mjn. ve firmách Google, Criteo, LMC (jobs.cz) a tři roky jako Marketingový ředitel společnosti Slevomat.cz

JAK VIDÍ PA STUDENTI?

Hodnocení studentů AR 2024/25

Jana Jeden z nejzajímavějších předmětů mého studia. Dobře vysvětlená látka a skvělý interaktivní přednes.
Květoslava Zajímavé přednášky s praktickými příklady a cvičeními.
Alice Více takových předmětů a více takových profesorů.