Marketingové kampaně v praxi
Poznejte, jak fungují marketingové kampaně od nápadu až po realizaci.
Cílem předmětu Marketingové kampaně v praxi je propojit marketingovou teorii a její užití v praxi. Předmět se opírá o skutečné případové studie, které vyučující jako majitel reklamní agentury vytvářel, realizoval a vyhodnocoval. Studenti budou mít příležitost vytvořit podle skutečných zadání reklamní kampaně pro značky a služby z B2C i B2B, stejně jako pro politické strany. Předmět si klade za cíl seznámit studenty s překážkami, které vznikají při skutečné realizaci reklamních kampaní, a naučit je schopnosti adaptace myšlení pro různé typy klientů. Vyučující měl v posledních deseti letech na starosti řadu kampaní pro významné české i zahraniční firmy.
- Jakým způsobem se zadávají kampaně agenturám. Jak vypadá proces výběru reklamní (kreativní, digitální, PR) agentury. Co je to brief a v čem spočívá úskalí komunikace klienta s agenturou. Jak si agenturu vybírají komerční a nekomerční subjekty.
- Co je výběrové řízení a jaká úskalí při jeho přípravě na agenturu číhají. Proč agentury nemají rády „tendry“. Co je vede k tomu, aby odevzdávaly průměrná řešení. Jak se mají naopak chovat firmy (objednatelé), aby si rychle a levně vybraly vyhovujícího dodavatele reklamních služeb. Jak zajistit, aby agentury nepracovaly ve výběrových řízeních zadarmo v případě, že nevyhrají.
- Jak se obklopit schopnými lidmi při vytváření kreativního týmu. Kolik profesí dnes musí umět marketingový expert, aby obstál na trhu práce. Problém, zvaný juniorní specialista. Vizuální a textové dovednosti. Kvalitní procesy vs. garážová kultura.
- Rozdíl mezi tvorbou kampaní pro B2C a B2B. V čem se liší dnešní přístup k marketingu pro komerční značky z „rychlobrátky“ (např. Corny, Rama, Red Bull) a pro business-to-business (typově Jablotron, Software602, Comprimato, Cisco, Logio).
- Rozdílnost přístupů k marketingu podle velikosti a vlastnické struktury firem. Jaké kategorie firem zadávají agenturám práci a jak s nimi má pracovat agentura (korporace - FMCG, farmaceutické, finanční, výrobní - rodinné firmy).
- Měření výkonu a efektivity marketingových aktivit pro komerční klienty. Jak změřit výkon kampaně či ostatních marketingových aktivit. Co jsou to leady, konverze, KPI a ostatní měřící metody. Proč je reporting výsledků marketingu pilířem úspěchu.