Cílem předmětu Reklama a marketing ve sportu je osvojení znalosti sportovního marketingu ke tvorbě marketingových konceptů pro sportovní organizace především v oblasti reklamy a sponzorování. V této souvislosti se studenti seznámí s obsahem sportovního marketingu ve světě i možnostmi marketingových aplikací v prostředí České republiky. Specificky se předmět zaměřuje na problematiku sponzorování a reklamy v oblasti sportu.
- Propedeutika marketingu sportu. Charakteristika prostředí sportu.
- Role marketingu ve sportu. Sport jako průmyslové odvětví, klasifikace sportovních produktů.
- Reklama ve sportu.
- Sponzorování sportu. Podstata sponzorování ve sportu, dary ve sportu, druhy sponzorování.
- Trendy. Fotbalové utkání jako produkt pro marketing, olympijský marketing.
Reklama a marketing ve sportu (PA)
- Počet kreditů: 4
- Hodinová dotace: 7,5 hod. - prezenční
- Výstup: Zápočet
- Počet studentů: 40
- Realizováno v AR: I. trimestr
- Není určena pro studenty, kteří si zvolili zaměření obsahující tento studijní předmět.
- Nelze vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP)
Studijní materiály
- ŠÍMA, J., VORÁČEK, P., OPELÍK, D. Reklama a marketing ve sportu. Praha: VŠEM, 2023.
- STROMKO, B. Marketingová komunikace (2022). [videolearningová aplikace]. Praha: VŠEM, 2022. (v aplikaci VideoLearning VŠEM / Marketing)
- NEKOLA, J. Organizace a management sportu. [videolearningová aplikace]. Praha: VŠEM, 2012. (v aplikaci VideoLearning VŠEM / Management)
|
PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
- Zaměřuje se na sportovní marketing, moderní marketingovou komunikaci ve sportu, sportovní celebrity a jejich využití v marketingu, sportovní značky, značky sportovců, sponzoring, sportovní public relations, moderní leadership a management ve sportovních organizacích.
- Praktické zkušenosti nasbíral například v Českém olympijském výboru, v marketingové agentuře Concept, v agentuře Sport Invest a v Českém svazu karate JKA.
|
|
|