Web product placement

Současné formy propagace produktů na internetu.

Předmět rozvíjí základní pojmy reklamy na internetu s akcentem na její specifickou formu Product Placement, jeho typy a využití, způsoby definice a zásahu cílových skupin zákazníků, měření efektivnosti této internetové reklamy a její tvorbu a šíření s návazností na internetový prodej.

  • Internet jako specifické reklamní médium a reklamní nosič.Specifika internetového prostředí a internetového auditoria. Cílové skupiny na internetu a mimo něj. Marketingový výzkum internetového prostředí. Rozdíly mezi reklamní kampaní v klasických médiích a na internetu. Internet z pohledu zadavatele reklamy a z pohledu příjemce reklamy. Koncová zařízení, jejich typy, užití a vliv na podobu reklamy. PC, smartphone, tablet, broad band, mobilní internet. Zadání reklamy na internetu, komunikační strategie a komunikační brief.
  • Příklady z praxe: český zákazník na internetu, jeho profil a chování.
  • Druhy internetové reklamy, jejich uplatnění a měření efektivity reklamy na internetu. Banner, Pop-UP, atd. CR (click rate), CPT (cost per thousand),CTR (click-trough rate), atd., Spam, placená a neplacená reklama, GoogleAnalytics, SEO, SEM.
  • Příklady reklamních kampaní z praxe – diskuse jejich silných a slabých stránek, virál na youtube.
  • Web product placement. Product placement, digital Product placement, Web Product placement, Sociální sítě, Facebook, Instagram, Youtube, on-line hry, virální komunikace, DWOM, potenciál a omezení šíření reklamy sociálními sítěmi.
  • Příklady z praxe: WPP na Instagramu.
  • Od reklamy na internetu k prodeji – E-shop a ještě dál. Návaznost reklamy na prodej. Klasické e-shopy a jejich boom, sociální sítě prodávají, fan-kluby, skupiny zákazníků značky, kiosky, agregovaná spotřeba – reklama na you tube s přímým vstupem do e-shopu.
  • Příklady z praxe: změříme si vlastní web product placement.

Praktická aplikace není určena pro studenty, kteří si vybrali zaměření obsahující tento studijní předmět.
V rámci této praktické aplikace není možné navíc vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP).

Web product placement

  • Počet kreditů: 4
  • Hodinová dotace: 7,5 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 40
  • Realizováno v AR: I. trimestr

Kamila Tišlerová

  • Pohybuje v prostředí businessu i akademické půdy.
  • Pracovala jako ředitelka marketingu Ústecké pivovary, a.s., kde se podílela na zavádění nových výrobků a expanzi na domácích i zahraničních trzích.
  • Spolupracuje rovněž se start-upy a akcelerátory.
  • LINHART, Z. Nová média. Praha: VŠEM, 2017.
  • BOHÁČEK, J. Mezinárodní marketing. Praha: VŠEM, 2013.
  • BOHÁČEK, J. Nízkonákladová komunikace ve virtuálním světě počítačových on-line her, in: Čichovský a kol. Nízkonákladová marketingová vícevrstevnatá marketingová komunikace. Praha: Adart, 2013.

NÁZORY STUDENTŮ VŠEM

PA Web Product Placement byl rozhodně skvělý výběr, dozvěděl jsem se spoustu nových poznatků jak z teorie, tak z praxe.

Tato praktická aplikace byla opravdu úžasná. Jsem moc ráda, že jsem se na ni přihlásila a mohla být její součástí. Velice za takovou možnost děkuji. :)

Dobrý způsob výuky. Přednášející byl velice příjemný a dobře se poslouchal.