Web product placement
Současné formy propagace produktů na internetu.
Předmět rozvíjí základní pojmy reklamy na internetu s akcentem na její specifickou formu Product Placement, jeho typy a využití, způsoby definice a zásahu cílových skupin zákazníků, měření efektivnosti této internetové reklamy a její tvorbu a šíření s návazností na internetový prodej.
- Internet jako specifické reklamní médium a reklamní nosič. Specifika internetového prostředí a internetového auditoria. Cílové skupiny na internetu a mimo něj. Marketingový výzkum internetového prostředí. Rozdíly mezi reklamní kampaní v klasických médiích a na internetu. Internet z pohledu zadavatele reklamy a z pohledu příjemce reklamy. Koncová zařízení, jejich typy, užití a vliv na podobu reklamy. PC, smartphone, tablet, broad band, mobilní internet. Zadání reklamy na internetu, komunikační strategie a komunikační brief.
- Příklady z praxe: český zákazník na internetu, jeho profil a chování.
- Druhy internetové reklamy, jejich uplatnění a měření efektivity reklamy na internetu. Banner, Pop-UP, atd. CR (click rate), CPT (cost per thousand),CTR (click-trough rate), atd., Spam, placená a neplacená reklama, GoogleAnalytics, SEO, SEM.
- Příklady reklamních kampaní z praxe – diskuse jejich silných a slabých stránek, virál na youtube.
- Web product placement. Product placement, digital Product placement, Web Product placement, Sociální sítě, Facebook, Instagram, Youtube, on-line hry, virální komunikace, DWOM, potenciál a omezení šíření reklamy sociálními sítěmi.
- Příklady z praxe: WPP na Instagramu.
- Od reklamy na internetu k prodeji – E-shop a ještě dál. Návaznost reklamy na prodej. Klasické e-shopy a jejich boom, sociální sítě prodávají, fan-kluby, skupiny zákazníků značky, kiosky, agregovaná spotřeba – reklama na you tube s přímým vstupem do e-shopu.
- Příklady z praxe: změříme si vlastní web product placement.