Audiovizuální tvorba
Zvuk, obraz, kreativita – tvorba příběhů prostřednictvím smyslů.
Audiovizuální tvorba z pohledu marketingu a médií. Důraz je kladen na současný stav audiovizuální tvorby doma a v zahraničí. Student se seznámí všemi fázemi kreativního procesu při tvorbě různých forem audiovizuálních děl. Věnuje se zejména teoretickému aspektu audiovize (historie, současný stav i moderní trendy v audiovizuální tvorbě). Cílem předmětu je naučit studenta porozumět světu audiovize a vytvořit předpoklady pro schopnost orientovat se v něm s ohledem na marketingové a mediální aspekty. Dále předmět vytváří možnosti pro samostatnou tvorbu studentů, zpracování a realizaci vlastního materiálu do komplexního audiovizuálního produktu. Předmět se audiovizuální tvorbě věnuje teoreticky, avšak využívá i kreativní postupy a dává studentům šanci individuálně se realizovat při vlastní tvorbě audiovizuálních produktů.
- Audiovizuální tvorba: Komplexní shrnutí historie a současného stavu. Formy zpracování videa a zvuku. Technologické parametry a koncepční schémata. Možnosti využití.
- Preprodukce: Příprava tvorby audiovizuálního díla. Technický scénář. Story-board. Lokalizace. Tvorba týmu.
- Produkce: Tvorba audiovizuálního díla. Technologické postupy. Formy zpracování videa a zvuku. Technologické parametry a koncepční schémata. Způsoby tvorby video záznamu. Technické limitace.
- Postprodukce: Finalizace výroby audiovizuálního díla. Softwarové možnosti a limitace. Koncepční tvorba vlastního finálního produktu. Střihová skladba. Auditivní složka. Titulkové sekvence. Prezentace.
- Moderní přístupy a trendy: Nové přístupy k tvorbě audiovizuálního díla. Sledování současných trendů na různých mediálních platformách.
- Audiovizuálni trh: Komercionalizovej prostor pro přípravu, výrobu, tvorbu a distribuci audiovizuálních děl z primárně ekonomickou funkcí.