Lingvistický marketing

Slova, která prodávají – síla lingvistického marketingu!

Lingvistický marketing je prakticky orientovaný předmět, jehož cílem je naučit studenty přemýšlet nad jazykem, jakožto mocným nástrojem nejen v oblasti marketingu. V rámci předmětu je pozornost zaměřena na to, jak vytvořit a udržovat konzistentní brand voice, který danou značku odliší od konkurence, a jak přizpůsobit vyjadřování konkrétním cílovým skupinám, tak, aby je skutečně oslovilo. Předmětem zájmu je důkladná analýza jazyka zákazníků, jeho „osvojování“ a používání. Pozornost je soustředěna i na sladění jazykového vyjádření a vizuální identity značky. Studentům budou poskytnuty tipy, jak pomocí jazyka konzistentně budovat vlastní osobní značku (personal branding). Předmět je ukončen prezentací projektů, v rámci, nichž si studenti vyzkouší aplikaci získaných znalostí na reálných příkladech. Absolventi budou vybaveni dovednostmi, které mohou využít v marketingu, PR, ale i při rozvoji vlastního podnikání a prezentaci sebe sama.

  • Úvod do lingvistického marketingu. Jazyková kultura, brand voice.
  • Jazyk cílové skupiny. Jeho analýza a popis.
  • Používání jazyka zákazníků.
  • Jazyk a vizuální marketing. Jazyková sebeprezentace a personal branding.
  • Prezentace studentských projektů.

Lingvistický marketing (PA)

  • Počet kreditů: 4
  • Hodinová dotace: 15 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 25
  • Realizováno v AR: III. trimestr
  • Nelze vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP)

Studijní materiály

  • Kronrod, A. Language research in marketing. Foundations and Trends® in Marketing, 2022, 16(3), 308–420.
  • Mareš, P. Úvod do lingvistiky a lingvistické bohemistiky. Praha: Karolinum Press, 2014.
  • Plamínek, J. Komunikace a prezentace. Praha: Grada, 2023.
  • Přikrylová, J. a kol. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2019.

PhDr. Mgr. et Mgr. Ondřej Drobnik, Ph.D.

  • Už pět let přednáší lingvistiku a komunikaci na univerzitě a více než osm let se věnuje vzdělávání dospělých jako lektor i konzultant, nyní chce své znalosti předávat i mimo akademickou sféru.
  • Jazyk ho fascinuje od dětství, což ho vedlo k jeho studiu a získání tří magisterských titulů a dvou doktorátů.
  • Pro lepší pochopení marketingové komunikace si doplňuje vzdělání v podnikatelství a managementu v ČR a ve Francii.
  • Nabízí kurzy komunikace, (sebe)prezentace a češtiny pro Čechy.