Management udržitelnosti
Koncept společenské odpovědnosti podniků (CSR) a další dobrovolné nástroje podporující koncept
odpovědného podnikání.
Předmět Management udržitelnosti pracuje s koncepcí udržitelného rozvoje a zaměřuje se na management konceptu udržitelnosti a dopady tohoto konceptu na chování (nejen) podnikatelských subjektů. Cílem předmětu je seznámit studenty s oblastí managementu udržitelnosti a udržitelným rozvojem společnosti. Představit a poukázat na provázanost managementu udržitelnosti v rámci chování ekonomických subjektů až po konečnou spotřebu jednotlivců. Vysvětlit dopad tohoto konceptu na chování a aktivity ekonomických subjektů, společnosti i jedinců. Demonstrovat rostoucí význam tohoto přístupu, jak v globálním, tak v lokálním měřítku a poukázat na konkrétní případy aplikace této strategie včetně nástrojů, norem a standardů určených pro její implementaci a reporting. Pozornost je věnována environmentálním, sociálním i ekonomickým prvkům tohoto konceptu.
- Koncept udržitelného rozvoje, udržitelnost - vývoj, principy, význam, současný stav, globální iniciativy a perspektivy, související koncepty - společenská odpovědnost podniku (CSR), cirkulární ekonomika, sociální podnikání, případové studie, konkrétní organizace
- Udržitelnost v podnikání, udržitelnost a konkurenceschopnost podniku, udržitelnost jako příležitost pro inovace, tvorbu nových business modelů – tvorba business modelů, práce s inovačními příležitostmi, konkrétní příklady
- Management ekonomických subjektů v souladu s principy udržitelnosti - součást podnikové strategie, implementace principů udržitelnosti do strategického, taktického i operativního řízení, udržitelný přístup v dodavatelsko-odběratelských řetězcích, management udržitelnosti z perspektivy vybraných ekonomických subjektů, případové studie
- Reportování udržitelného rozvoje, nástroje, standardy, normy a konkrétní příklady – příklady konkrétních reportů a využitých norem, standardů