Marketing firemního vzdělávání

Jak efektivně propagovat vzdělávání ve firmě – marketing, který rozvíjí!

Cílem kurzu Marketing firemního vzdělávání je identifikovat a aplikovat specifika firemního vzdělávání tak, aby se optimálně střetla nabídka s poptávkou a mohlo dojít k maximální efektivnosti a splnění potřeb všech zúčastněných. Podstatou kurzu je aplikace vnímané hodnoty všech stakeholderů – tedy HR manažerů, účastníků, manažerů, externích/interních lektorů. Pro každou skupinu je identifikována poptávka, potřeby a vnímaná hodnota a odvozena vhodná strategie, a to jak strategie designu služby, tak její následné komunikace jednotlivým subjektům.

  • Cíle firemního vzdělávání - základní potřeby, vnímané potřeby, vnímané hodnoty, tvorba potřeb/poptávky, zainteresované strany.
  • Stakeholdeři firemního vzdělávání - marketingové pojetí firemního vzdělávání jako nabídky a poptávky u jednotlivých stakeholderů, segmentace, persona a personalizace. Mapování zákaznické cesty.
  • Marketingová strategie ve firemním vzdělávání - aplikace marketingových strategií, metod a technik, náhled jako na proces, využití CRM, tvorba zákaznické cesty.
  • Společná tvorba hodnoty (value co-creation) v podmínkách firemního vzdělávání, optimalizace nabídky a poptávky, maximalizace efektivnosti.
  • Komunikační mix - komunikace z pohledů jednotlivých stakeholderů, z pohledu možných forem, obsahů a kanálů. Další nástroje: feedback, reference, customer engagement, USG (obsah generovaný uživateli), tvorba komunit.

Marketing firemního vzdělávání (PA)

  • Počet kreditů: 4
  • Hodinová dotace: 12 hod. - online
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 40
  • Realizováno v AR: III. trimestr
  • Nelze vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP)

Studijní materiály

  • Jakubíková, D., Janeček, P.: Strategický marketing: Strategie a trendy. Praha: Grada, 2023.
  • Depoo, L., Zuzák, R. Management. Praha: VŠEM, 2022.
  • Časopis Firemní vzdělávání, www.firemnivzdelavani.eu

Struktura předmětu

  1. setkání – on-line seminář 90 minut + týmová práce 90 minut vč. průběžných konzultací
  2. setkání – on-line seminář 90 minut + realizace šetření (v týmech) 90 minut včetně průběžných konzultací
  3. setkání – on-line seminář 90 minut + příprava marketingové strategie – zásady a doporučení 90 minut vč. průběžných konzultací
  4. setkání – on-line setkání 180 minut – prezentace týmů, obhajoby návrhů

Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D.

  • Pohybuje v prostředí businessu i akademické půdy.
  • Pracovala jako ředitelka marketingu Ústecké pivovary, a.s., kde se podílela na zavádění nových výrobků a expanzi na domácích i zahraničních trzích.
  • Spolupracuje rovněž se start-upy a akcelerátory.