Marketing firemního vzdělávání
Jak efektivně propagovat vzdělávání ve firmě – marketing, který rozvíjí!
Cílem kurzu Marketing firemního vzdělávání je identifikovat a aplikovat specifika firemního vzdělávání tak, aby se optimálně střetla nabídka s poptávkou a mohlo dojít k maximální efektivnosti a splnění potřeb všech zúčastněných. Podstatou kurzu je aplikace vnímané hodnoty všech stakeholderů – tedy HR manažerů, účastníků, manažerů, externích/interních lektorů. Pro každou skupinu je identifikována poptávka, potřeby a vnímaná hodnota a odvozena vhodná strategie, a to jak strategie designu služby, tak její následné komunikace jednotlivým subjektům.
- Cíle firemního vzdělávání - základní potřeby, vnímané potřeby, vnímané hodnoty, tvorba potřeb/poptávky, zainteresované strany.
- Stakeholdeři firemního vzdělávání - marketingové pojetí firemního vzdělávání jako nabídky a poptávky u jednotlivých stakeholderů, segmentace, persona a personalizace. Mapování zákaznické cesty.
- Marketingová strategie ve firemním vzdělávání - aplikace marketingových strategií, metod a technik, náhled jako na proces, využití CRM, tvorba zákaznické cesty.
- Společná tvorba hodnoty (value co-creation) v podmínkách firemního vzdělávání, optimalizace nabídky a poptávky, maximalizace efektivnosti.
- Komunikační mix - komunikace z pohledů jednotlivých stakeholderů, z pohledu možných forem, obsahů a kanálů. Další nástroje: feedback, reference, customer engagement, USG (obsah generovaný uživateli), tvorba komunit.