Strategické rozhodování - bezpečnost ČR

Rozhoduj s rozvahou - bezpečnost státu.

Každý student si samostatně připraví PowerPointovou prezentaci, ve které se zaměří na jedno nebo více z níže uvedených témat. Téma si student vybere z jednotlivých oblastí (1–4) nebo (1–3):

Jak motivovat občany České republiky, aby se zapojili do zajišťování bezpečnosti státu

  • Co se rozumí vnější bezpečností státu?
    1. Co nás ohrožuje, jaká hrozba má vysoké riziko svého naplnění. (vojenské napadení jiným státem, kybernetický útok, řízená „nelegální“ migrace, nedostatek surovin, klimatické změny…..)
    2. Role ozbrojených sil České republiky, tedy Armády České republiky, Vojenské kanceláře prezidenta republiky a Hradní stráže.
    3. Jak zapojit občany České republiky  do obrany státu proti vnějšímu ohrožení. (povinná vojenská služba, aktivní zálohy, zavedení branné výchovy do vzdělávacích programů…)
    4. O koho se můžeme jako o spojence opřít.
  • Co se rozumí vnitřní bezpečností státu?
    1. Co nás ohrožuje, jaká hrozba má vysoké riziko svého naplnění (teroristický útok, útok jiných zpravodajských služeb, organizovaný zločin, korupce….)
    2. Role ozbrojených sborů České republiky Policie České republiky, Celní správa, Vězeňská služba, Bezpečnostní informační služba, Vojenské zpravodajství, Úřad pro zahraniční styky a informace a neozbrojený Hasičská záchranný sbor.
    3. Jak zapojit občany České republiky  do obrany státu proti vnitřnímu  ohrožení.

Student vystoupí tak, že téma představí, a především navrhne své řešení vybraného témata / svých témat. Při vystoupení nebude číst power-pointovou prezentaci. Po jeho vystoupení proběhne hodnocení (debata) ze strany ostatních studentů. Vystoupení studentů se preferuje osobní, může být dohodnuto i on-line. Vystoupení každého studenta se očekává v časové dotaci 15-20 minut.

Strategické rozhodování - bezpecnost ČR (PA)

  • Počet kreditů: 2
  • Hodinová dotace: 3 hod. - prezenční
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 12
  • Realizováno v AR: III. trimestr
  • Nelze vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP)

JUDr. Cyril Svoboda, Ph.D.

  • Absolvent Právnické fakulty Univerzity Karlovy Praha a Policejní akademie České republiky.
  • Zastával pozici poslance a působil jako ministr vnitra a ministr pro místní rozvoj.

Mgr. Ing. Jiří Tobíšek

  • Jeho pedagogická činnost se zaměřuje zejména na oblasti matematiky, souvisejících oborů a základů evropského práva.
  • Zajímá se především o oblast moderních IT technologií.

JUDr. Bc. Peter Brezina, Ph.D.

  • Právník a překladatel.
  • Ve výuce se snaží k právu přistupovat komplexně a představovat jeho jednotlivé prvky tak, aby to bylo srozumitelné i neprávníkům, aniž by přitom utrpěla přesnost výkladu.

 

JAK VIDÍ PA STUDENTI?

Hodnocení studentů AR 2024/25

Andrea Přínosné a poutavé.
Karolína Víc takových PA, děkuji za tu možnost.
Lenka Vyborna PA, mohu jen doporucit vsem studujicim. Nejsem clovek zajimajici se o politiku a presne proto, jsem si PA vybrala, abych se neco noveho naucila, nejdrive samo-pripravou a pozdeji od panu profesoru - vsichni byli velmi mily a napomocni a vysvetlili nam v cem jsme chybovali a naopak co se nam povedlo. Za me naprosto skvele a moc jim dekuji.
Petr Jednalo se o prezetnaci v rozshau 4 hodin, cili byla jen samostatna prace studenta. Vyucujici byli skveli.
Zdeněk Předmět byl skvělý, naprosto doporučuji.

Hodnocení studentů AR 2023/24

Alena Bylo to velmi zábavné!
Kateřina Zajímavá PA, která přinesla užitečné poznatky k současné době.
Lucie PA rozhodně naplnila mé očekávání. Zpracování tématu bylo zábavné a prezentace ostatních užitečné. Všichni 3 pedagogové bylo velmi vstřícní, pozorní a ochotní poradit.
Markéta Skvělý předmět, bezvadná zpětná vazby k ústním projevům, poznatky z praxe vyučujících. Kdyby to šlo, zopakovala bych si předmět.
Michaela Na předmětu panovala velice přátelská atmosféra, naučili jsme se především prezentovat a bylo to velice užitečné.
Natálie Bylo to moc fajn a bavilo mě to, děkuju.:)