Tvorba moderní grafické prezentace v Canvě

Profesionální grafika snadno a efektivně s Canvou!

Předmět Tvorba moderní grafické prezentace v Canvě seznamuje studenty s tvorbou moderní grafické prezentace v on-line nástroji Canva. Cílem předmětu je studenty naučit, jak si v Canvě založit účet a formou praktických ukázek představit její jednotlivé funkce a tvorbu v ní. Studenti jsou seznámeni se základními pravidly tvorby grafických materiálů a nejčastějšími chybami při přípravě grafiky. V rámci předmětu studenti sami tvoří různou grafiku dle zadání, aby se základní práci s Canvou naučili. Není vyžadována žádná praktická znalost daného tématu.

  • Úvodní představení on-line nástroje Canva. Registrace a přihlášení do Canvy, seznámení s nástrojem krok za krokem. Představení verze zdarma vs placené a kdy se vyplatí, tvorba sady pro značku.
  • Jak pracovat v Canva s firemním vizuálem. Tvorba sady pro značku, časté chyby při vytváření grafiky, písmo. Co je tzv. CI – Corporate Identity a proč je důležité ho dodržovat. Co znamená, když se u kampaní říká „je nutné držet komunikační linku napříč kanály“.    
  • Jak na fotky a obrázky. Úpravy fotek v Canvě. Tipy na databáze, kde získat potřebné fotky zdarma. Práce s placenou databází fotek.
  • Praktická práce v Canvě. Tvorba různých marketingových materiálů. Každá přednáška je zaměřena na určitou oblast – sociální sítě (IG, FB, YT, TikTok, LinkedIn, Twitter), marketing (bannery, infografiky, fotokoláže, letáky, plakáty, logo), firemní tiskopisy a ostatní do kanceláře (tiskopisy, vizitky, kalendáře), videa a prezentace.
  • Marketingový kalendář akcí. Představení typů na různou tradiční i netradiční marketingovou komunikaci po celý rok – Velikonoce, Mezinárodní den mateřského jazyka, Den zamyšlení, Den objímání, Světový den spánku, Mezinárodní den matek a mnoho dalších. Studenti mají možnost si tento kalendář na konci předmětu stáhnout k vlastnímu používání.

Tvorba moderní grafické prezentace v Canvě (PA)

  • Počet kreditů: 4
  • Hodinová dotace: 15 hod. - online
  • Výstup: Zápočet
  • Počet studentů: 30
  • Realizováno v AR: III. trimestr
  • Nelze vypracovat písemnou práci pro získání kreditů za písemné výstupy (SP/ZP/PP)

Studijní materiály

  • Moravcová, L. A. Základy digitálního marketingu. Praha: VŠEM, 2017.
  • Caldwellová, C. Grafický design pro každého. Universum, 2020.
  • Semerádová, T. Marketing na Facebooku a Instagramu. COMPUTER PRESS, 2019.
  • Ogilvy, D. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Svojtka&Co, 2018.
  • canva.com

Ing. Lenka Anna Moravec

  • Absolventka VŠEM.
  • Zaměřuje se na oblast digitálního marketingu ve finanční sféře.
  • Podílela se na zavádění on-line prodeje e-shopu pro Avon.