Kvalita dopravy
Řízení kvality v dopravě.
Cílem předmětu Kvalita dopravy je seznámit studenty s přístupy k řízení kvality v dopravě ve spojení s kvalitou dopravních prostředků a infrastruktury. Předmět je zaměřen na problematiku osobní i nákladní dopravy, kvalita dopravy je dávána do souvislosti s náklady dopravního výkonu a marketingem dopravního podniku. Součástí předmětu jsou případové studie z oblasti kvality dopravy.
- Obecné pojetí kvality, normy a mezinárodní standardizace. Význam kvality obecně v terciálním sektoru, význam kvality ve všech segmentech dopravního systému.
- Moderní přístupy řízení kvality. Cyklus kvality, integrované systémy řízení, management kvality, standardy kvality.
- Metody měření kvality v dopravě. Subjektivní a objektivní měření, zásady pro vypracování dotazníků průzkumu spokojenosti a jejich hodnocení, vícekriteriální rozhodování.
- Kvalita logistických procesů. Problematika kvality v jednotlivých částech logistického řetězce, kvalita v nákladní dopravě.
- Kvalita ve veřejné přepravě osob. Řízení kvality v MHD, příměstské dopravě a dopravní obslužnosti, role dopravních prostředků a dopravní infrastruktury pro kvalitu dopravy, ekologické aspekty kvality dopravy.
- Ekonomické aspekty kvality dopravy. Ekonomické náklady spojené s kvalitou dopravy, marketing a spokojenost zákazníka, případové studie s touto tématikou.