Marketing lidských zdrojů Bc./BBA/BS

Marketing lidských zdrojů se zabývá řízením lidského kapitálu.

Cílem předmětu Marketing lidských zdrojů je seznámit studenty se smyslem a významem marketingu lidských zdrojů. Nedílnou součástí je identifikace potřeb v organizaci a poptávky znalostních pracovníků na trhu práce. Pozornost je věnována předpokladům úspěšného managementu lidských zdrojů a faktorům ovlivňujícím práci se znalostními pracovníky a talenty pro přilákání potenciálních uchazečů. Předmět dále blíže diskutuje marketingový a komunikační mix v oblasti řízení lidských zdrojů.

  • Změny v pojetí lidských zdrojů a práce s nimi. Vývoj pojetí a přístupu k lidským zdrojům. Uvedení základních pojmů. Stěžejní nové přístupy k efektivní práci s lidskými zdroji. Knowledge management, age management, talent management, performance management, career management.
  • Význam klíčových znalostí a kompetencí pro organizaci. Vnitřní prostředí organizace v rámci managementu a marketingu lidských zdrojů, podniková kultura. Klíčové faktory hrající roli v rozvoji jedince i organizace. Přístupy ke znalostním pracovníkům. Přenos znalostí a kompetencí. Mobilita znalostních pracovníků. Strategické zaměření managementu organizací na marketing lidských zdrojů.
  • Pracovní trh. Prostředí pracovního trhu, změny v přístupu aktérů. Nedostatek pracovních příležitostí versus nedostatek znalostních a talentovaných pracovníků. Nabídka a poptávka po pracovní síle.
  • Koncepce personálního marketingu v organizaci. Marketingový mix a komunikační mix v managementu lidských zdrojů. Prezentace pracovních příležitostí na trhu práce. Práce s personálními daty, headhunting, personální controlling.

 

Marketing lidských zdrojů

  • Typ předmětu: Povinně volitelný
  • Způsob ukončení: Zkouškový test (bez pomůcek)
  • Hodinová dotace P: 24 hod.
  • Hodinová dotace K: 14 hod.
  • Počet kreditů: 4
  • Časová dotace a typ výstupu: 45 min., 20 otázek po 5 bodech

Studijní materiály

  • VNOUČKOVÁ, L., URBANCOVÁ, H., SMOLOVÁ, H. Marketing lidských zdrojů. Praha: VŠEM, 2023.
  • KUTNOHORSKÁ, O. Marketing lidských zdrojů. [videolearningová aplikace]. Praha: VŠEM, 2024. (v aplikaci VideoLearning VŠEM / Marketing)

Ing. Olga Kutnohorská, Ph.D.

  • Zkušenosti získala během studií na VŠCHT a při práci v marketingovém oddělení akciové společnosti Pražská plynárenská.
  • Speacializuje se na komunikaci, propagaci, realizuje výzkumy v oblastech spokojenosti zákazníků a sponzoringu.

JAK VIDÍ PŘEDMĚT STUDENTI?

Hodnocení studentů AR 2024/25

Romana Díky skvělému výkladu tohoto předmětu jsem se rozhodla, že své další studium budu soustředit na marketing lidských zdrojů. Děkuji za nasměrování tím správným směrem.
Roman Přednášky super.
Jan Velmi zajímavý předmět, který velmi rozšířil mé dosavadní vnímání personálního útvaru a jeho působení v marketingu. Díky získaným poznatkům můžu podniknout kroky, aby marketingové oddělení a HR úsek spolu mohly lépe vzájemně koordinovat např. v oblasti plánování marketingové komunikace a propojení s eventy.
Jaroslava Skvělé.

Hodnocení studentů AR 2023/24

Barbora Hodiny byly plné zajímavostí a paní doktorka dávala prostor všem otázkám.
Gabriela Předmět byl moc fajn, potvrdila se mi teorie s praxí v HR, paní doktorka přednášky vedla příjemně a intuitivně, studenty velmi zapojovala do diskuze k jednotlivým tématům předmětu.
Tereza Zajímavý předmět.
Radka Paní doktorka Kutnohorská vždy vše uvádí do praxe a názorně vysvětluje. Dává studentům mnoho prostoru k vyjádření se a k dotazům. Předměty, které vyučuje, je vždy radost absolvovat.
Markéta Přednášky byly zajímavé a obsáhly všechno potřebné v rámci základů marketingu lidských zdrojů. Paní doktorka byla příjemná, dávala prostor pro dotazy i vlastní postřehy.
Emma Moc dobré přednášky, které jsou vedené milou lektorkou.
Tereza Marketing LZ mě nadchnul. Bylo zde hodně příkladů z praxe.
Tereza Skvělý předmět.
Lenka Skvělá přednášející.
Klára Přednášející byla moc příjemná a vyučovaná látka užitečná.