Marketing lidských zdrojů
Marketing lidských zdrojů se zabývá řízením lidského kapitálu.
Cílem předmětu Marketing lidských zdrojů je seznámit studenty se smyslem a významem marketingu lidských zdrojů. Nedílnou součástí je identifikace potřeb v organizaci a poptávky znalostních pracovníků na trhu práce. Pozornost je věnována předpokladům úspěšného managementu lidských zdrojů a faktorům ovlivňujícím práci se znalostními pracovníky a talenty pro přilákání potenciálních uchazečů. Předmět dále blíže diskutuje marketingový a komunikační mix v oblasti řízení lidských zdrojů.
- Změny v pojetí lidských zdrojů a práce s nimi. Vývoj pojetí a přístupu k lidským zdrojům. Uvedení základních pojmů. Stěžejní nové přístupy k efektivní práci s lidskými zdroji. Knowledge management, age management, talent management, performance management, career management.
- Význam klíčových znalostí a kompetencí pro organizaci. Vnitřní prostředí organizace v rámci managementu a marketingu lidských zdrojů, podniková kultura. Klíčové faktory hrající roli v rozvoji jedince i organizace. Přístupy ke znalostním pracovníkům. Přenos znalostí a kompetencí. Mobilita znalostních pracovníků. Strategické zaměření managementu organizací na marketing lidských zdrojů.
- Pracovní trh. Prostředí pracovního trhu, změny v přístupu aktérů. Nedostatek pracovních příležitostí versus nedostatek znalostních a talentovaných pracovníků. Nabídka a poptávka po pracovní síle.
- Koncepce personálního marketingu v organizaci. Marketingový mix a komunikační mix v managementu lidských zdrojů. Prezentace pracovních příležitostí na trhu práce. Práce s personálními daty, headhunting, personální controlling.