Řízení administrativních procesů
Předmět seznamuje studenty s administrativními procesy v organizaci.
Předmět Řízení administrativních procesů seznamuje studenty s administrativními procesy v organizaci. Cílem je připravit studenty pro efektivní práci v administrativě a zvládání běžných administrativních úkolů. Předmět se zaměřuje na řízení dokumentace, řízení vnitřních a vnějších administrativních procesů v organizaci, principy a specifiky elektronické komunikace včetně elektronických podpisů a razítek, standardy kvality v administrativě, administrativní audit a zvyšování kvality administrativních procesů.
- Administrativní procesy v organizaci. Struktura organizace, principy řízení a fungování organizace, role administrativních procesů. Procesy v organizaci, propojení podpůrných procesů, jejich struktura a vazby.
- Řízení administrativních procesů. Analýza prostředí a souvislostí, design administrativních procesů, modely, prvky a vazby plánu, projektu a modelu, stanovení klíčových oblastí, implementace, kontrola, revize, audit, verifikace výsledků, redesign procesů.
- Práce s dokumenty. Správa dokumentů, zálohování, vnitropodnikové směrnice, standardy, normy.
- Technologie v administrativě: Programy pro správu, Office, elektronická komunikace, elektronické podpisy a razítka, datové schránky. Technologie pro zálohování, firemní úložiště, správa dat.
- Legislativa související s administrativními procesy. Základy GDPR, zákony upravující administrativní procesy.
- Vnitřní a vnější komunikace. Nástroje vnitřní komunikace, komunikace navenek, s externími partnery, organizacemi. Komunikace se státní správou. Obchodní a profesionální korespondence.
- Kvalita a audit administrativních procesů. Standardy kvality, efektivní administrativní procesy, audit a nastavení nových komunikačních a administrativních toků. Zvyšování kvality administrativních procesů.