Sociologie řízení

Ponořte se hlouběji do problematiky komunikace v organizaci a systému práce s lidmi.

Hlavním cílem předmětu Sociologie řízení je seznámit studenty se základními souvislostmi sociologie řízení, propojit poznatky ze sociologie, psychologie i dalších oborů (např. personalistika). Akcentována bude komunikace v organizaci, systém práce s lidmi a organizační kultura se všemi jejími souvislostmi. Pozornost bude věnována sociologickým tématům jako práce a profese, kultura apod.

  • Komunikace a interakce. Druhy a formy komunikace, komunikační prostředky.
  • Organizace. Sociologie podniku, sociální systém organizace, pracovní skupiny a týmy.
  • Systém práce s lidmi v organizaci. Výběr pracovníků, adaptace.
  • Organizační kultura. Silná a slabá organizační kultura, změna organizační kultury.
  • Práce a profese. Proměny práce a pracovních režimů v souvislosti s tlakem k flexibilitě.
  • Společnost. Kultura, vertikální diferenciace a sociální mobilita.

Sociologie řízení

  • Typ předmětu: Povinný / Povinně volitelný
  • Způsob ukončení: Zkouškový test (bez pomůcek)
  • Hodinová dotace P: 24 hod.
  • Hodinová dotace K: 14 hod.
  • Počet kreditů: 4
  • Časová dotace a typ výstupu: 45 min., 25 otázek po 4 bodech

Studijní materiály

  • BOHÁČEK, J. Sociologie řízení. Praha: VŠEM, 2020.
  • BOHÁČEK, J. Sociologie řízení. [videolearningová aplikace]. Praha: VŠEM, 2021. (v aplikaci VideoLearning VŠEM / Sociologie)

Mgr. Jiří Boháček, Dr.

  • Během studií se zaměřoval na strategický marketing, marketingový výzkum a sociologii.
  • Autor několika odborných publikací v domácích i zahraničních časopisech.
  • Dlouholetá praxe ve vedení marketingu automobilky Škoda Auto a vedení zahraničních kursů marketingu, sociologie a MBA kurzů.

JAK VIDÍ PŘEDMĚT STUDENTI?