Manažerská ekonomika II
Problematika obchodních operací, zejména jejich praktické sjednávání (smlouvy) a realizace.
Náplň předmětu Manažerská ekonomika II tvoří posouzení postavení obchodního úseku ve firmě, problematika nákupu, řízení vztahu se zákazníky, uskutečnění klasického obchodního případu (příprava, sjednání, průběh) a navazující operace jako je logistický řetězec.
Dále jsou posouzeny odlišnosti vnitrostátního, vnitrounijního a tradičního mezinárodního obchodu včetně používaných pravidel a zvyklostí.
- Posluchač se v průběhu studia seznámí s tím, jaké jsou možnosti organizačního uspořádání obchodního úseku, jeho začlenění do firemní struktury a vazby na další úseky.
- Outsourcing některých obchodních činností, řízení vztahu se zákazníky jsou další oblasti studia.
- Vznik, příprava, sjednání a realizace obchodního případu včetně návaznosti některých činností (LOGISTIKA) tvoří spolu s rozdíly mezinárodního a tuzemského obchodu závěrečnou část problematiku předmětu.