Čas čtení: 3 min.David Lipka

Ing. David Lipka, Ph.D. vystudoval ekonomii na Národohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické v Praze, kde v roce 2007 získal titul Ph.D. Následně zde působil v akademických i manažerských rolích až do roku 2013. Poté zakotvil na Anglo-American University, kde postupně zastával funkce děkana a prorektora (Vice-Provost, Vice President) pro studentské záležitosti a nábor. Od roku 2021 působí v byznysu jako expert na strategický marketing, konzultant a executive coach. Současně pokračuje ve výuce ekonomie a etiky na Anglo-American University a na Università degli Studi di Torino.

PROFESNÍ ZKUŠENOSTI

  • prorektor pro strategické řízení, VŠEM
  • spoluzakladatel, SNAXE
  • Head of Marketing, ACTUM Digital
  • Vice President for Student Affairs and Enrollment Management, Anglo-American University
  • Senior Lecturer, Anglo-American University
  • Visiting Professor, Università degli Studi di Torino

VĚDECKÁ A VÝZKUMNÁ PRÁCE

PUBLIKAČNÍ ČINNOST

  • LIPKA, David. Do Economists Need Virtues? In: KARLSON, Nils; NOREK, Mikolaj; WENNBERG, Karl (eds.). Virtues in Entrepreneurship. Ratio, 2015, s. 160–183.
  • BERGGREN, Niclas; BJØRNSKOV, Christian; LIPKA, David. Legitimacy and the Cost of Government. Public Choice, 162(3–4), 2014, s. 307–328.
  • LIPKA, David. The Max U Approach: Prudence Only, or Not Even Prudence? A Smithian Perspective. Econ Journal Watch, 10(1), 2013, s. 2–14.

GRANTY

  • International Center for Economic Research (ICER) Fellowship, Turín – jaro 2012, jaro 2014
  • Institut de recherches économiques et fiscales (IREF), grant Legitimacy and the Cost of Government, 2012–2013