Katedra marketingu

Katedra marketingu je odborným akademickým pracovištěm, které zajišťuje výuku v příslušných oblastech pro studijní obory akreditovaného bakalářského, magisterského a MBA studia.

Výukové a odborné konzultace (SP/BP/DP)

  • Osobní konzultace a videokonzultace (výuka, písemné práce) s akademickým pracovníkem jsou možné pouze po objednání na daný termín prostřednictvím Rezervační aplikace VŠEM.

Katedra doporučuje

Studijní předměty

Inovační strategie Média a reklamní prostředí
Interkulturní marketing Mediální komunikace
Komunikační strategie Mezinárodní marketing
Marketing Nová média
Marketing II Public Relations
Marketing a marketingová komunikace PR ve sportu
Marketing lidských zdrojů Reklama
Marketing sportovních akcí Reklama a marketingová komunikace
Marketingová komunikace Reklama ve sportu
Marketingová výkonnost podniků Reklamní a marketingová komunikace
Marketingový mix Reklamní strategie
Marketingový výzkum Reklamní strategie a plánování
Masová a mediální komunikace Spotřební chování
Masová komunikace Strategický marketing
Mezinárodní prostředí Trh a spotřeba
  Základy marketingu

 

< zpět

PhDr. Josef Voráček, Ph.D.

PhDr. Josef Voráček, Ph.D.

Reklama a marketing ve sportu, Sportovní management

Vystudoval Fakultu tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, obor Management tělesné výchovy a sportu, kde také absolvoval doktorandské studium. Disponuje praktickými zkušenostmi z různých pozic a stáží v Českém olympijském výboru, v marketingové agentuře Concept One (dříve Event concept), v agentuře Sport Invest a v Českém svazu karate JKA. Dále spolupracoval na vybraných projektech společnosti BPA Sport marketing a 3E Praha Engineering. Svojí odbornou činnost zaměřuje na sportovní marketing, moderní marketingovou komunikaci ve sportu, sportovní celebrity a jejich využití v marketingu, sportovní značky, značky sportovců, sponzoring, sportovní public relations, moderní leadership a management ve sportovních organizacích.

Aktuálně přednáší pro Fakultu tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v rámci studijního programu Management tělesné výchovy a sportu, dále pro Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v rámci LL.M. programu Sportovní právo. Na Ústavu práva a právní vědy o.p.s v rámci studijního programu MBA. Aktivně se účastní odborných konferencí a je autorem či spoluautorem několika publikací a odborných článků v oblasti sportovního managementu a marketingu.

Publikační činnost

  • VORÁČEK J. Krizová komunikace ve sportu. Journal of Diplomatic and Social Studies, 2021, vol. 4, s. 95-108 . ISSN 2570-9844.
  • VORÁČEK, J. Aspects of Motivation and Self-Assessment of Managers in Non-Profit Sports Organisations. In ANTLOVÁ, K., SEMERÁDOVÁ, T. Proceedings of the 15th International Conference Liberec Economic Forum 2021. Liberec: Technical University of Liberec, Czech Republic, 2021, s. 431-439. ISBN 978-80-7494-578-6.
  • VORÁČEK, J., BERNARDOVÁ, M. Athletes vs. bloggers: influence on purchase preferences of the Generation Z. AUC KINANTHROPOLOGICA. 2021, vol. 57, no.1. p. 92-108. ISSN 1212-1428. https://doi.org/10.14712/23366052.2021.7
  • VORÁČEK, J., KOCIÁNOVÁ, K. Spotřebitelské preference dospívajících v oblasti sportovní výživy. Česká Kinantropologie. 2021, vol. 25, no. 1-2. p. 97-110. ISSN 1211-9261.
  • VORÁČEK, J., HUSÁK, L. Management sportovních klubů: motivy sportovních diváků ovlivňující jejich rozhodování o návštěvě sportovní akce. In ŠTĚDROŇ, B. a kol. Manažerské rozhodování a sport. Praha: Karolinum, 2021. s. 30-50. ISBN 978-80-246-4928-3.
  • VORÁČEK, J. Trends and Tools in Marketing Communication in Today's Sport. In KUSÁ, A., ZAUŠKOVÁ, A., BUČKOVÁ, Z. Marketing Identity - Offline is the new online. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia, 2020, s. 390-400. ISSN 1339-5726.
  • ČÁSLAVOVÁ, E., VORÁČEK, J. Marketing Trends in Social Networking Sites Usage in Sport. In ČÁBYOVÁ, L., RYBANSKÝ, R., BEZÁKOVÁ, Z. Marketing Identity 2018: Digital Mirrors, PT I. Trnava: Univ SS Cyril & Methodius Trnava-UCM Trnava, 2019, s. 36-47. ISBN 978-80-8105-985-8. UT-WOS: 000467818300003.
  • VORÁČEK, J., ČÁSLAVOVÁ, E. Effects of sports personalities in marketing communication on the purchasing preferences of Generation Y. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2019, vol. 55, no. 2. p. 107 – 127. ISSN 1212-1428. DOI: 10.14712/23366052.2019.10.
  • VORÁČEK, J. Celebrity v mezinárodním marketingu. In ŠTĚDROŇ, B. a kol. Mezinárodní marketing. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2017. 367 s. ISBN 978-80-7400-441-4.
  • VORÁČEK, J. Sportovní celebrity v marketingové komunikaci a generace Y. Marketing & komunikace. 2017, roč. 27, č. 1, s. 16-17. ISSN 1211-5622.
  • VORÁČEK, J., ČÁSLAVOVÁ, E., ŠÍMA, J. Segmentation in sport services: a typology of fitness customers. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2015, vol. 51, no. 2. p. 32 – 47. ISSN 1212-1428.
  • VORÁČEK, J. New perspectives of corporate identity in sports organizations. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2014, vol. 50, no. 2. p. 30 – 40. ISSN 1212-1428.
  • ČÁSLAVOVÁ, E., DVOŘÁK, J., VORÁČEK J. Attitudes of companies to sport sponsorship in the Czech Republic during the economic crisis. Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica. 2014, vol. 50, no. 1. p. 55 – 70. ISSN 1212-1428.
  • ČÁSLAVOVÁ, E., KRAFT, J., VORÁČEK J., BÁRTOVÁ, M. Economic context of volunteering and labor market in sport. Ekonomika (Economics). 2014, 93, no. 2. p. 116 – 130. ISSN 1392–1258.
  • VORÁČEK, J. Zážitkem k dobrému image – účinné sportovní PR eventy. Marketing & komunikace. 2013, roč. 23, č. 1, s. 19-20. ISSN 1211-5622.
  • VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. 71 s. ISBN 978-80-246-2027-5.
  • ČÁSLAVOVÁ, E., KRAFT, J. VORÁČEK, J. Diagnostics of Personal Work at Sport organizations in the Czech Republic. Inžineriné Ekonomika. Engineerings Economics. 2011, vol. 22, no. 5. p. 519 – 526. ISSN 1392-2785. http://dx.doi.org/10.5755/j01.ee.22.5.970
  • ČÁSLAVOVÁ, E., KRAFT, J., VORÁČEK J. Segment trhu práce: personální práce a požadavky na zaměstnance v organizacích sportu na území hlavního města Prahy. Česká kinantropologie. 2010, 14, č. 3, s. 39–49. ISSN 1211-9261.

Pedagogická činnost

  • Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy – Základní management, Základy managementu sportu, Marketing, Marketingová komunikace, Public Relations sportovních organizací, Sport marketing
  • Právnická fakulta Univerzity Karlovy – Sportovní marketing (LL.M. studijní program)
  • Ústav práva a právní vědy, European Business School – Sportovní marketing, Sponzoring a sportovní reklama

Konference

  • VORÁČEK, J. Aspects of Motivation and Self-Assessment of Managers in Non-Profit Sports Organisations. Liberec Economic Forum 2021. Liberec: Technical University of Liberec, Czech Republic, 2021.
  • VORÁČEK, J. Trends and Tools in Marketing Communication in Today's Sport. Marketing Identity 2019: Offline is the new online. Smolenice: FMK, 2019.
  • VORÁČEK, J., ČÁSLAVOVÁ, E. Marketing Trends in Social Networking SItes Usage in Sport. Marketing Identity 2018: Digital Mirrors. Smolenice: FMK, 2018.
  • VORÁČEK, J., ŠÍMA, J. Productive efficiency of Premier League teams. Sport Economics & Sport Management (SESM). Vienna: IASE, 2018.
  • VORÁČEK, J, ŠÍMA, J. The Effects of the Use of Sports Celebrities on the Buying Preferences (Abstract). In World Academy of Science, Engineering and Technology – conference proceedings, Dubai, UAE, Jan 22-23, 2018.
  • VORÁČEK, J. Public relations: obce a sport. Workshop Sport na municipální úrovni. Praha: ČASEM, 2017.
  • VORÁČEK, J. Effects of sports celebrities in marketing communication on the Generation Y. International Workshop FTVS UK - Universität Bayreuth. Bayreuth: Universität Bayreuth, 2017.
  • VORÁČEK, J, ŠÍMA, J. Typology of Customers in Fitness Centres (Abstract). In World Academy of Science, Engineering and Technology – conference proceedings, Amsterdam, The Netherlands, Aug 04-05, 2016, vol. 18, no. 8 (1), p. 33-33. ISSN 2010-376X.
  • VORÁČEK, J. Brand building of athletes. International Workshop FTVS UK - Universität Bayreuth. Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu. 2016.
  • VORÁČEK, J. Způsoby využití sportovních celebrit v marketingové komunikaci. In SUCHÝ, J. a kol. Scientia Movens 2015: Sborník příspěvků z mezinárodní studentské vědecké konference konané dne 17. března 2015. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2015, s. 197-202. ISBN 978-80-87647-20-2.
  • VORÁČEK, J. Teoretické přístupy k lidským zdrojům v oblasti sportu. Konference Scientia Movens Praha. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu. 2014. ISBN 978-80-87647-14-1.
  • VORÁČEK, J. Nová média v marketingové komunikaci sportovních klubů. Konference Scientia Movens Praha. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu. 2012. ISBN 978-80-86317-92-2.
  • VORÁČEK, J. Využití internetu v public relations sportovních organizací. Konference Sciencia Movens Praha. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu. 2011. ISBN 978-80-86317-84-7.
  • VORÁČEK, J. Výzkum veřejného mínění o pořádání olympijských her v Praze. Konference Management a marketing sportu a cestovního ruchu v Ústí n. L. Západočeská univerzita v Plzni. 2009. ISBN 978-80-7043-801-5.

Granty a členství

  • grant MŠMT ČR v rámci Česko-bavorské spolupráce 8E15B013, 2016 – 2017
  • člen České asociace sportovních ekonomů a manažerů (ČASEM)