Sociologický výzkum

Ponořte se hlouběji do metodologie sociologického výzkumu a naučte se efektivně analyzovat a interpretovat sociální jevy a chování v různých prostředích.

Předmět Sociologický výzkum uvádí do principů sociologické metody, principů vědeckého myšlení, metod sociologie a empirického zkoumání, představuje základní pojmy, metody a techniky sběru kvantitativních i kvalitativních dat. Věnuje se zprostředkování vztahu teorie a empirie, soustřeďuje se na vymezování cílů výzkumu, hypotéz a strategií k jejich ověřování. Výuka je zaměřena k přípravě vlastního výzkumného projektu. Studenti porozumí základním principům vědeckého poznání, získají přehled o postupech empirického výzkumu a o klíčových metodologických pojmech. Absolvent bude schopen navrhnout projekt empirického výzkumu na základě rozboru problémové situace. Bude schopen vědecké argumentace a kritického hodnocení nabízených poznatků (faktů).

Jiří Boháček

  • Během studií se zaměřoval na strategický marketing, marketingový výzkum a sociologii.
  • Autor několika odborných publikací v domácích i zahraničních časopisech.
  • Dlouholetá praxe ve vedení marketingu automobilky Škoda Auto a vedení zahraničních kursů marketingu, sociologie a MBA kurzů.

Studijní materiály