Katedra lidských zdrojů

Katedra lidských zdrojů je odborným akademickým pracovištěm, které zajišťuje výuku v příslušných oblastech pro studijní obory akreditovaného bakalářského, magisterského a MBA studia.

Výukové a odborné konzultace (SP/BP/DP)

  • Osobní konzultace a videokonzultace (výuka, písemné práce) s akademickým pracovníkem jsou možné pouze po objednání na daný termín prostřednictvím Rezervační aplikace VŠEM.

Katedra doporučuje

Studijní předměty

Komunikační dovednosti Psychologie II
Komunitní práce Psychologie a sociologie řízení
Leadership Rozvoj lidských zdrojů
Management lidských zdrojů I Řízení lidských zdrojů
Management lidských zdrojů II Řízení sociální práce
Manažerské dovednosti Sociální patologie
Manažerské rozhodování Sociální pedagogika
Organizační kultura Sociologie I
Personalistika Sociologie řízení
Personální řízení podniku Vzdělávání dospělých
Podniková kultura Vyjednávání a řešení konfliktů
Psychologie  

 

< zpět

prof. PhDr. Ing. Lenka Hajerová Müllerová, Ph.D., MPH

prof. PhDr. Ing. Lenka Hajerová Müllerová, Ph.D., MPH

Komunikace a komunikační dovednosti, Organizační chování, Organizační kultura, Osobnostní management, Sociální patologie, Sociální pedagogika, Vzdělávání dospělých

Vystudovala magisterské a doktorské studium na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, obor pedagogika – ošetřovatelství, na Provozně ekonomické fakultě ČZU v Praze, obor veřejná správa a regionální rozvoj. Habilitovala v oboru pedagogika, jmenovací řízení absolvovala v oboru ošetřovatelství. Na Fakultě veřejného zdravotnictví Slovenské zdravotnické univerzity v Bratislavě úspěšně ukončila tříleté specializační studium oboru řízení veřejného zdravotnictví.

Ve svém odborném zaměření v oblasti managementu, pedagogiky a zdravotnictví se specializuje zejména na problematiku řízení lidských zdrojů, vzdělávání a metodologii výzkumu.

Publikační činnost za posledních 10 let

  • DEPOO, L., HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L. Managing Internal Personal Factors of Business Student Drop-Out to Build Retention. TEM Journal, 2024, 13(2), 1051-1060. ISSN  2217-8333 https://doi.org/10.18421/TEM132-19 SJR Q3
  • HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L., DEPOO, L., STŘÍTESKÝ, M. Řízení lidských zdrojů v kontextu organizačního chování. Praha: Wolters Kluwer, 2024, 328 s. ISBN 978-80-7676-996-0
  • HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L. Osobnostní management. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2024, 145 s. ISBN 978-80-88502-93-7
  • HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L. Organizační chování. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2024, 201 s. ISBN 978-80-88502-63-0
  • HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L. Vzdělávání dospělých. 2. vydání, aktualizované a rozšířené. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2024, 185 s. ISBN 978-80-88502-58-6
  • JANÍK, T., SLAVÍK, J., HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, L., JIROTKOVÁ, D., MENTLÍK, P., PÍŠOVÁ, M., ROHLÍKOVÁ, L., VONDROVÁ, N., JANÍKOVÁ, V., HANUŠOVÁ, S., ULIČNÁ, K. Model systému profesní podpory pro metodický kabinet Cizí jazyky. Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů. WBS kód: 4.3.4.7 Praha: NPI ČR, 2023. Dostupné z: https://www.projektsypo.cz/dokumenty/-SYPO_Model_podpory_cizi_jazyky.pdf
  • HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L., ŠIMEK, Z. Organizační kultura. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2022, 151 s. ISBN 978-80-88330-79-0
  • PYŠNÁ, J., PYŠNÝ, L., CIHLÁŘ, D., PETRŮ, D., HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L., ČTVRTEČKA, L., ČECHOVÁ, A., SUCHÝ, J. Physical Activity and BMI before and after the Situation Caused by COVID-19 in Upper Primary School Pupils in the Czech Republic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 2022, 19, no. 5, 3068. ISSN 1660-4601 https://doi.org/10.3390/ijerph19053068  SJR Q2, IF 5,4
  • CHOCHOLOUŠKOVÁ, Z., HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L., ŠLAJCHOVÁ, L. Propojení modelu klinické školy s atributy kvalitní školy. In Skvalitňovanie prípravy budúcich učiteľov prírodovedných, poľnohospodárskych a príbuzných odborov. Nitra: UKF, 2021. s. 55-65. ISBN 978-80-558-1865-8
  • HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L., SLAVÍK, J. Modelování kurikula. 1. vyd. Plzeň: ZČU, 2020, 193 s. ISBN 978-80-261-0903-7
  • SLAVÍK, J., HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky I. 1. vyd. Plzeň: ZČU, 2020, 217 s. ISBN 978-80-261-0920-4
  • CHOCHOLOUŠKOVÁ, Z., HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L. Překlenování "nedomluvy" mezi oborovou a obecnou didaktikou v pojetí didaktiky biologie. In Didaktické a environmentální aspekty v přípravě učitelů přírodovědných, zemědělských a příbuzných oborů: sborník přihlášených statí z XV. ročníku konference EDUCO. Praha: ČZU, Institut vzdělávání a poradenství, 2020. s. 27-32. ISBN 978-80-213-3039-9
  • CHOCHOLOUŠKOVÁ, Z., HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L. Vliv terénní exkurze na modifikaci žákovských prekonceptů odborných pojmů. Scientia in educatione, 11(1), 2020, s. 22-42. ISSN 1804-7106
  • KOHOUT, J., MENTLÍK, P., HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L., JANÍK, T., SLAVÍK, J. Rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako prostředku pro zvýšení kvality práce pedagogů v Plzeňském kraji. vyd. Plzeň: ZČU, 2020, 70 s. ISBN 978-80-261-0938-9
  • CHOCHOLOUŠKOVÁ, Z., HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L. Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou. 1. vyd. Plzeň: ZČU, 2019, 280 s. ISBN 978-80-261-0846-7
  • SLAVÍK, J., CHOCHOLOUŠKOVÁ, Z., HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. Souvislosti mezi kvalitou reflexe výuky a teoretickou znalostí u studentů magisterského studia v předmětu Reflexe a hodnocení kvality výuky. Edukácia, 2019, roč. 3, č. 1, s. 184-194. ISSN 1339-8725
  • CHOCHOLOUŠKOVÁ, Z., HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L., SLAVÍK, J. Inkluzivní didaktika jako součást profesní přípravy studentů na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Plzni. In Duchovičová, J., Gunišová, D., Kozárová, N. Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe: zborník študií z medzinárodnej vedeckej konferencie. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta, 2018. s. 536-541. ISBN 978-80-558-1277-9
  • HAJEROVÁ MÜLLEROVÁ, L. Vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2016, 133 s. ISBN 978-80-87839-70-6

Pedagogická činnost

  • VŠEM: Komunikace a komunikační dovednosti, Organizační chování, Organizační kultura, Osobnostní management, Sociální patologie, Sociální pedagogika, Vzdělávání dospělých.
  • VŠE: Projekty řízení lidských zdrojů.

Přehled tvůrčí činnosti za posledních 10 let

  • Projekt INSPIRE – autorka inovací, 2022.
  • Centralizovaný rozvojový projekt UK v Praze 2021-2022 – Rozvoj standardů pro zajišťování kvality vzdělávací činnosti pro různé formy studia s ohledem na aktuální metody a zkušenosti se vzděláváním na dálku. Zapojení ZČU, zpracování úkolu "Návrh jednotné terminologie pro popis a definici forem výuky a studia vhodný pro implementaci na národní úrovni včetně metodických doporučení pro implementaci na úrovni VŠ" - vedoucí týmu.
  • NIDV: Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů, Registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/17_052/0008363
    Operační program: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
    Prioritní osa: PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání  
    Výzva: 02_17_052 Individuální projekty systémové III
    Typ projektu: Individuální projekt systémový
    Doba realizace: 1.1.2018-31.10.2022 (ukončení projektu; 31.3.2023 vyhodnocení přínosů)  
    KA 04 – Kabinety: Sestavení dokumentů obsahujících klíčové linie dlouhodobého kvalitativního rozvoje všech stránek vzdělávacích oblastí. Ověření činnosti a dopadu modelu systému 12 národních, krajských a oblastních metodických kabinetů a sítě ICT metodiků na úrovni kraje – odborný tým 04 B – metodik specialista
  • Projekt Pregraduální vzdělávání – individuální projekty Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání – Zvyšování kvality pregraduálního vzdělávání na FPE ZČU v Plzni – garant KA2, obecný didaktik, člen akčního výzkumného týmu, 2016-2018
  • Dotační program MŠMT Podpora nadaných žáků základních a středních škol – Aktivity podporující přírodovědné vzdělávání nadaných žáků v Plzeňském a Karlovarském kraji II (0060/7/NAD/2018) – členka týmu.
  • Projekt ESF – Inovace předmětů – výstup CW předmět Andragogika (ESF KA2, KA7), 2018 – členka týmu