VŠEM > Informace VŠEM > Aktuality VŠEM

Aktuality VŠEM

Videoforum VŠEM

Dne 26.3.2013 od 10 hod. se uskuteční přednáška na téma Investování ze studijního předmětu Ekonomika podniku, kdy tato přednáška slouží k porozumění daného problému a hlubšímu prohloubení znalostí. 2) Dne 2.4.2013 od 19 hod. se uskuteční konzultace na téma Jak psát odborné práce. 3) Technické požadavky a manuál k instalaci aplikace, viz http://www.vsem.cz/webforum-webmail-wifi.html 4) Přihlášení na jednotlivá Videofora VŠEM probíhá prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled.

Hodnocení Akademické rady VŠEM

Zveřejněno Hodnocení průběhu obhajob seminárních prací za období únor 2013 a Závěry hodnocení AR VŠEM na průběh obhajob BP/DP v lednu 2013, viz Kontrola studia.

Školení databáze ProQuest

V sobotu 23. března a v úterý 2. dubna 2013 od 16 hodin se uskuteční školení na databázi ProQuest (http://www.vsem.cz/e-aplikace-vsem.html). Databáze obsahuje zahraniční elektronické informační zdroje: bibliografické a abstraktové databáze, faktografické a plnotextové databáze, elektronické časopisy, elektronické knihy, monografie, encyklopedie, slovníky, příručky atd. Informační zdroje jsou nezbytnou pomůckou při zpracování seminárních a závěrečných prací. Vzhledem k problémům, které má velká část studentů s využíváním zdrojů při přípravě SP/BP/DP, více než doporučujeme účast na školení. Na školení je možné se přihlásit od 1.3.2013 prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled.

Konverzace v AJ a NJ

V rámci projektu SPEAK ve spolupráci s agenturou AIESEC vám nabízíme možnost se zdokonalit v komunikačních schopnostech v anglickém nebo německém jazyce. Konverzace se studenty vedou zahraniční stážisté, kteří jsou buď rodilými mluvčími nebo mají excelentní daný cizí jazyk. Studenti se mohou přihlásit na Německý jazyk (nižší-střední úroveň) nebo na Anglický jazyk (2 úrovně: nižší a vyšší úroveň) a to prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled nejpozději do 4.3.2013 (23:59). Cena za 5 hodin (výuková hodina o délce 90 min.) je 500 Kč. Platba se uskuteční v rámci první konverzace. Minimální kapacita je 4, maximální kapacita je 8 studentů. Přihlášení na konverzaci je závazné. Konkrétní termíny konání jednotlivých kurzů jsou uvedeny v SIS VŠEM/Kalendář výuky a zkoušek.

Konzultace k odborným pracím

Byly vypsány termíny konzultací k odborným pracím (SP/BP/DP), které povede prorektorka pro studium Doc.Ing.Jaroslava Hyršlová, Ph.D., viz Kalendář výuky a zkoušek. Přihlášení na konzultaci je možné prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled a to od 25.2.2013 do 18.3.2013. Po uzávěrce pro přihlášení na konzultaci bude studentům zaslán na studentský email přesný čas, respektive harmonogram konzultací v daném termínu. Student se na konzultaci dostaví již s konkrétními dotazy k seminárním, respektive bakalářským, respektive diplomovým pracím.

Videoforum VŠEM - Jak psát odborné práce

Dne 20.2.2013 bude od 16:30 hod. probíhat další konzultace prostřednictvím Videofora VŠEM (testovací provoz) k problematice odborných prací (SP, BP, DP) s doc. Ing. Jaroslavou Hyršlovou, Ph.D. V případě zájmu o účast na konzultaci se prosím přihlaste prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled nejpozději do 19.2.2013 do 12:00. Přihlášený student po uzávěrce obdrží přesný návod, jak aplikaci nainstalovat a jak s ní pracovat. Technické požadavky: 1) Operační systém: Windows 7 , Windows Vista, Windows XP SP3 - Windows Installer 3. Windows Server 2008 with Service Pack 2 (SP2) 2) PC: Intel Pentium 4, AMD Athlon 64 CPU: 1. GHz, GHz 32-bit nebo 64-bit procesor 3) Rozlišení monitoru: 1024x768 4) GPU: Support for Microsoft DirectX 9 application programming interface, 128 megabytes (MB) of graphics memory (minimum), Windows Display Driver Model driver, Pixel Shader 2.0 HW 5) RAM: Windows 7, Windows Vista: 2 GB of RAM, Windows XP: 1 GB RAM 6) Zvuk.zařízení: mikrofon a reproduktory, sluchátka s mikrofonem 7) Video zařízení: Webkamera: USB 2.0 nebo integrovaná web kamera.

Praktické aplikace

Byly zveřejněny Praktické aplikace - MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, Commercial Correspondence, kdy konkrétní termíny praktických aplikací jsou k dispozici prostřednictvím SIS VŠEM/Kalendář výuky a zkoušek, viz https://www.vsem.cz/sis/vysoka-skola/infosystem-sis/kalendar-vyuka-zk Podrobné informace k Praktickým aplikacím, viz http://www.vsem.cz/prakticke-aplikace-40seminar41-ar-20122013.html, http://www.vsem.cz/prakticke-aplikace-40seminar41-ar-20122013.2401.html Přihlášení na praktickou aplikaci je možné prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled od 11.2.2013.

Přihlašování na cvičení

V SIS VŠEM jsou k dispozici termíny cvičení jednotlivých studijních předmětů na trimestr Leden 2013. Přihlašování na cvičení probíhá vždy 7 - 30 dní před daným termínem konání prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled, kdy při nedostatečném počtu přihlášených studentů nebude cvičení realizováno. Informace o realizaci/nerealizaci cvičení z daného studijního předmětu jsou zveřejňovány po uzávěrce termínu přihlášek v rámci Aktualit/Aktuality cvičení, viz http://www.vsem.cz/aktuality-cviceni.html Na cvičení se mohou hlásit pouze studenti, kteří mají daný předmět zapsaný v rozvrhu pro tento trimestr. Přihlášení je pro studenta závazné.

Hodnocení Akademické rady VŠEM

Zveřejněno Hodnocení průběhu obhajob seminárních prací za období leden 2013, viz Hodnocení Akademické rady VŠEM.

Workshop Sociální inovace

V rámci Praktických aplikací vám nabízíme možnost účasti na workshopu Sociální inovace, který se koná dne 2.2.2013 (15:00 - 19:00), viz http://www.vsem.cz/workshop-socialni-inovace.html Za účast na přednášce a následné odevzdání zápočtové práce v rozsahu min. 3- 4 stran na zadané téma studenti magisterských studijních programů v prezenční formě studia obdrží 1 kredit ECTS. Téma zápočtové práce: Projekt sociálních inovací (název projektu záleží na výběru studenta) Obsah: Prezentace projektu sociálních inovací podle metodiky prezentované a aplikované na workshopu s vlastními náměty. Možnost individuální konzultace s přednášejícími. Přihlášení na workshop je možné prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled nejpozději do 24.1.2013. Vstup na workshop je pro registrované studenty VŠEM po předložení studentského průkazu zdarma, kapacita omezena (20 studentů).

Seminář Úvod do trimestru

Byl vypsán termín semináře Úvod do trimestru. Přihlášení je možné prostřednictvím SIS VŠEM/Kalendář výuky a zkoušek, viz http://www.vsem.cz/sis/vysoka-skola/infosystem-sis/kalendar-vyuka-zk

Opakování výuky

Byly vypsány termíny výuky studijního předmětu Pracovní právo pro možnost opakování výuky, viz http://www.vsem.cz/sis/vysoka-skola/infosystem-sis/kalendar-vyuka-zk O opakování výuky student žádá prostřednictvím SIS VŠEM/Studijní formulář/Žádost/dotaz.

Hodnocení Akademické rady VŠEM

Zveřejněno Hodnocení průběhu obhajob seminárních prací za období prosinec 2012, viz Hodnocení Akademické rady VŠEM.

Rozřazovací test Informatika

Byl vypsán termín Rozřazovacího testu z informatiky (určen pro studijní skupiny PKLZ 06, PKLZ 07, PKLZ 08, PPE 07, PPE 08, PPE 09, PMAR 02, PMAR 03, PMAR 04). Přihlášení je možné prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled.

Konzultace/opakování výuky

Byly vypsány termíny konzultací studijních předmětů Matematika pro ekonomy a Business Intelligence pro možnost opakování výuky, viz http://www.vsem.cz/sis/vysoka-skola/infosystem-sis/kalendar-vyuka-zk O opakování výuky student žádá prostřednictvím SIS VŠEM/Studijní formulář/Žádost/dotaz.

Volby do Studentské rady VŠEM 2013

Předsedkyně Studentské rady VŠEM Monika Kefurtová vyhlašuje volby do SR VŠEM pro volební období 2013. Přihlásit do voleb se může každý student VŠEM nebo může být navržen 10 členy akademické obce.
Kandidatura musí obsahovat:  a) charakteristiku nominovaného (jméno, příjmení, věk, studijní skupinu), b) stručný volební program, c) v případě návrhu kandidatury i seznam navrhovatelů s podpisy a souhlas navrženého kandidáta.
1) Kandidaturu odešlete prostřednictvím Studijního formuláře/Žádost/dotaz (Předmět zprávy: Volby SR VŠEM 2013). 2) Termín pro podávání kandidátek začíná 4. února 2013 a končí 10. února 2013. Zveřejnění kandidátek proběhne od 11.2.2013 na webu VŠEM. 3) Volby do Studentské rady probíhají elektronicky, prostřednictvím SIS VŠEM (E - dotazník), kde student vybírá preferovaného kandidáta. 4) Způsob a pravidla voleb upravují dále IP 01 - Volební řád a další Interní předpisy SR VŠEM, viz Studentská rada VŠEM http://www.vsem.cz/studentska-rada-vsem.html

Zpravodaj VŠEM 01/2012

V SIS VŠEM byl zveřejněn Zpravodaj VŠEM 01 (20/12/12), viz http://www.vsem.cz/zpravodaj-vsem.html Vzhledem k tomu, že jsou zde uvedeny důležité informace, prosíme vás o jeho prostudování. Z obsahu: vánoční dovolená VŠEM, nahlédnutí do EZT, revize zkoušek a písemných prací, realizace a přihlašování na cvičení, úhrada studijních poplatků (platba třetí osobou), potvrzení o studiu, hlasový informační systém VŠEM, písemné práce (ZP, SP, BP/DP), seminární práce (celkové shrnutí za AR 2011/2012), VŠEM v Africe, ubytování pro studenty VŠEM, absolventské prsteny VŠEM.

Nadstandardní jazykové kurzy (N0, N1)

1) Byly zveřejněny termíny konání nadstandardních jazykových kurzů - Německý jazyk N0 a N1, viz SIS VŠEM/Kalendář výuky a zkoušek. 2) Podrobnější informace o nadstandardních jazykových kurzech, viz http://www.vsem.cz/nemecky-jazyk.html http://www.vsem.cz/vyukove-kurzy.html 3) Přihlášení na jazykové kurzy je možné prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled, viz http://www.vsem.cz/sfsis/EventsCalendarSigning

Seminární práce Hospodářská politika

Při výběru seminární práce z Hospodářské politiky student volí téma SP dle vlastního uvážení s tím, že název SP je stanoven dle vzoru "Analýza vývoje a hospodářsko politických souvislostí v oblasti xxx srovnání ČR a členské země EU xxx". Studentům již téma není přiřazováno (platné i pro studenty, kteří zahájili studium v říjnu 2011 a dřívějších termínech), viz http://www.vsem.cz/seminarni-blok-bc.html

Dovolená VŠEM

Od 20.12.2012 do 04.01.2013 probíhá dovolená všech oddělení VŠEM (Informačně poradenské centrum, Studijní oddělení, Rektorát, Pedagogická pracoviště – katedry). Studijní formuláře budou v rámci SIS VŠEM omezeny pouze pro zasílání výstupů nutných pro kontrolu studia (Bakalářská/Diplomová práce, Seminární práce, Zápočtová práce), respektive dojde k „vypnutí“ příslušných studijních formulářů v SIS VŠEM. Všechny ostatní dotazy a žádosti studentů budou vyřizovány od 05.01.2012. EZT dne 4.1.2012 zůstává v platnosti.