Aktuality VŠEM
Účast na Prague Entrepreneurship & Innovation Forum
Díky spolupráci VŠEM a předsedy Společnosti pro strategické řízení, inovace a podnikatelství mají studenti VŠEM jedinečnou možnost zúčastnit se 10. října zdarma Prague Entrepreneurship & Innovation Forum. Pokud máte zájem, neprodleně se prosím zaregistrujte na www.ssrip.cz/FORUM.aspx. Při registraci uvádějte status „Student VŠEM“ a pokud jste někde zaměstnáni i jméno firmy a svoji pozici v ní). Nabídka platí do vyčerpání kapacity sálu na principu first-come, first-served. Další informace o fóru naleznete na: http://www.ssrip.cz/PROGRAM.aspx
Zdroj: http://www.vsem.cz/studentsky-mail.html
Zdroj: http://www.vsem.cz/studentsky-mail.html
Bakalářský/diplomový seminář (prosinec 2012)
Byly vypsány termíny pro Bakalářský/diplomový seminář pro studenty prezenční formy studia (3.12.2012 8:00-8:45 h), resp. Bakalářský/diplomový seminář pro studenty kombinované formy studia (9.12.2012 8:00-8:45 h). 2) Zájemci se mohou přihlásit prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled. 3) TYTO SEMINÁŘE JSOU PRIMÁRNĚ URČENY PRO STUDENTY POSLEDNÍCH ROČNÍKŮ, KTEŘÍ SE CHYSTAJÍ UKONČIT STUDIUM. Další možnost absolvovat tyto semináře bude opět v následujícím trimestru. 4) Uskutečnění semináře je podmíněno přihlášením minimálně 20 studentů. 5) Účast na daných seminářích není pro studenta povinná.
Zdroj: http://www.vsem.cz/studentsky-mail.html
Zdroj: http://www.vsem.cz/studentsky-mail.html
Aktualizace Studijních formulářů VŠEM
Došlo k aktualizaci Studijních formulářů v SIS VŠEM, kdy u Studijního formuláře Žádost/dotaz došlo ke zjednodušení a zrušení mezikroku (výběr typu žádosti/dotazu). Student nyní vyplňuje požadavky přímo do obecného formuláře, kde je kladen důraz na Předmět žádosti/dotazu a jasnou specifikaci v rámci Textu zprávy. Omluvy z výukového soustředění již nejsou zasílány. Na zaslané omluvy z výuky nebude ze strany IPC VŠEM reagováno.
Hodnocení Akademické rady VŠEM
Zveřejněna zpráva o průběhu hodnocení obhajob seminárních prací za měsíc září 2012, viz Hodnocení Akademické rady VŠEM.
Administrativní pracoviště VŠEM (IPC/SO)
V termínu 1.10. - 5.10.2012 bude Informačně poradenské centrum a Studijní oddělení z důvodu konání Administrativních zápisů 1. ročníků UZAVŘENO, respektive nebude přístupno v rámci standardní úřední doby. Potvrzené schůzky v rámci schválených žádostí (ISP, uznání zkoušek, mimořádné termíny administrativního zápisu) s administrativními pracovníky a závěrečný zkouškový termín ZZK (3.10.2012) zůstává v platnosti. Vzhledem k personálním změnám na studijním oddělení, a to v souvislosti se zdravotním stavem Ing. Pavlíny Vamberové, přebírá její kompetence Bc. Tereza Tóthová s tím, že s okamžitou platností do odvolání, dochází k prodloužení doby pro vyřizování dotazů na 7 – 10 dní, kdy u některých žádostí bude může být lhůta prodloužena dle náročnosti dané administrativy. Zároveň žádáme studenty, pro maximální využívání standardně dostupných informací (Průvodce administrací studia, Vnitřní předpisy, stránky VŠEM, Nařízení rektora VŠEM) pro vlastní dotazy. Děkujeme, že vzhledem k neočekávaným personálním změnám na VŠEM, ušetříte čas sobě i administrativním pracovníkům a dohledáte si potřebné informace samostatně, kdy nám dáte prostor pro vyřizování žádostí a zajištění bezproblémového zahájení akademického roku pro všechny studenty VŠEM a budoucí absolventy.
Licence Locklizard
Vystaveny dva licenční soubory Locklizard, viz studentský mail (14.9.2012), viz Locklizard VŠEM
Informace k administraci studia pro AR 2012/2013
Informace k administraci studia pro AR 2012/2013 (souhrn nejdůležitějších aktualizací a změn).
Aktuality VŠEM
Od 1.9.2012 nejsou jednotlivé aktuality zasílány na studentský e-mail s tím, že přehled všech důležitých informací pro uchazeče/studenty o dění na VŠEM je uváděn v sekci Aktuality VŠEM, viz http://www.vsem.cz/aktuality.html
Zpravodaj VŠEM 03 2011/2012
V SIS VŠEM byl zveřejněn Zpravodaj VŠEM 03 (18/07/12), viz http://www.vsem.cz/zpravodaj-vsem.html Vzhledem k tomu, že jsou zde uvedeny důležité informace, prosíme Vás o jeho prostudování. Z obsahu: prázdninový provoz VŠEM, administrativní zápis do AR 2012/2013, Administrativní komise VŠEM (zrušení kauce), hodnocení seminárních prací, harmonogram pro ukočení studia (aktualizace), maximální doba studia (zrušení), počty studentů pro MOZ/MOS, nový modul oborové specializace/náhrada studijních předmětů, volby do Studentské rady VŠEM (výsledky).
Elektronický zápis (AR 2012/2013)
V termínu od 1.6. do 10.6.2012 bude probíhat Elektronický zápis do akademického roku 2012/2013. Student si elektronickým zápisem stanovuje, respektive potvrzuje harmonogram studia (rozvrh) a datum a čas administrativního zápisu (od 1.9.2012 do 10.9.2012) pro daný akademický rok. Podrobně si přečtěte informace týkající se administrace elektronického zápisu, viz Podniková ekonomika, Komunikace a lidské zdroje, Marketing, Management firem, Master of Business Administration. Další informace jsou uvedeny na stránkách VŠEM, viz http://www.vsem.cz/elektronicky-zapis.html
Hosté VŠEM: Nové technologie v oblasti POS-POP
Ve čtvrtek 24. května od 15:30 hod se na VŠEM uskuteční další ze série přednáček v rámci cyklu Hosté VŠEM. Michal Prokůpek je vysokoškolským lektorem a odborníkem v oblasti marketingu. Za aktivní účast na přednášce a následné odevzdání eseje v rozsahu 2-3 stran na téma zvolené přednášky studenti bakalářských studijních programů v prezenční formě studia obdrží 1 kredit ECTS. Na přednášku je možné se přihlásit prostřednictvím SIS VŠEM, viz Administrativní přehled s tím, že kapacita je omezena.
XII. Fórum Zlaté koruny
Dne 27.3.2012 od 9:00 hod se uskuteční XII. Fórum Zlaté koruny
na téma Distribuce finančních produktů aneb výchova klientů v Čechách.
Fórum se koná pod záštitou ministra financí Miroslava Kalouska.
Maximální počet studentů, kteří se mohou zúčastnit je 25, kdy vstup mají
zdarma (bez nároku na oběd). Vážní zájemci o účast na fóru se mohou
přihlásit prostřednictvím SIS VŠEM/Administrativní přehled nejpozději do
20.3.2012.
Školení ProQuest
V sobotu 25. února a ve čtvrtek 15. března od 16 hodin se uskuteční školení na databázi ProQuest (viz http://www.vsem.cz/e-aplikace-vsem.html). Databáze obsahuje zahraniční elektronické informační zdroje: bibliografické a abstraktové databáze, faktografické a plnotextové databáze, elektronické časopisy, elektronické knihy, monografie, encyklopedie, slovníky, příručky atd. Informační zdroje jsou nezbytnou pomůckou při zpracování seminárních a závěrečných prací. Vzhledem k problémům, které má velká část studentů s využíváním zdrojů při přípravě SP / BP / DP, více než doporučujeme účast na školení. Na školení je možné se přihlásit prostřednictvím SIS VŠEM, viz Administrativní přehled.
Hosté VŠEM: Novinky ze světa reklamy a marketingu
V úterý 7. února od 15 hod se na VŠEM uskuteční další ze série přednáček v rámci cyklu Hosté VŠEM. Břetislav Stromko, marketingový analytik ve společnosti OgilvyOne představí sérii ukázek kampaní z celého světa za uplynulé měsíce - tv spoty, outdoor, guerilla marketing, digital, virální marketing, activation - vždy doplněné o krátký komentář či diskuzi. Za aktivní účast na přednášce a následné odevzdání eseje v rozsahu 2-3 stran na téma zvolené přednášky studenti bakalářských studijních programů v prezenční formě studia obdrží 1 kredit ECTS. Na přednášku je možné se přihlásit prostřednictvím SIS VŠEM, viz Administrativní přehled s tím, že kapacita je omezena.
DUEL: Janeček vs Mach na téma Korupce
Ve středu 25. ledna na VŠEM od 15:30 hod uskuteční debatní duel mezi Karlem Janečkem a Petrem Machem na téma Korupce. Karel Janeček - Absolvent Matematicko-fyzikální fakulty UK v Praze v oboru teorie pravděpodobnosti a matematické statistiky. JV roce 1995 založil společnost RSJ, jíž je dnes ředitelem. Vytváří matematické modely a strategii. Přednáší na Matematicko-fyzikální fakultě UK. V roce 2010 založil Nadační fond na podporu vědy a výzkumu, který financuje ze svých zdrojů. V roce 2011 zřídil společně s Janem Krausem a Stanislavem Bernardem Nadační fond proti korupci. Petr Mach - Působí na katedře ekonomie VŠEM, kde přednáší kurz Ekonomie peněz a bankovnictví. V letech 2004-2005 působil jako expert v Komisi pro přípravu důchodové reformy (tzv. Bezděkova komise). Působil v dozorčí radě MERO, a.s. a v poradním výboru belgické banky KBC. Od roku 1998 vydává měsíčník Laissez Faire zaměřený na osvětu v oblasti liberální ekonomie. V roce 2009 založil Stranu svobodných občanů. Za aktivní účast na přednášce a následné odevzdání eseje v rozsahu 2-3 stran na téma zvolené přednášky studenti bakalářských studijních programů v prezenční formě studia obdrží 1 kredit ECTS. Na přednášku je možné se přihlásit prostřednictvím SIS VŠEM, viz Administrativní přehled s tím, že kapacita je omezena.
Vánoční prázdniny
Od 19.12.2011 do 03.01.2012 probíhá dovolená všech oddělení VŠEM (Studijní a technické oddělení, Rektorát, Informačně poradenské centrum, Pedagogická pracoviště - katedry). Studijní formuláře budou v rámci SIS VŠEM omezeny pouze pro zasílání výstupů nutných pro kontrolu studia (Bakalářská/Diplomová práce, Seminární práce, Zápočtová práce), respektive dojde k „vypnutí“ příslušných studijních formulářů v SIS VŠEM. Všechny ostatní dotazy a žádosti studentů budou vyřizovány od 04.01.2012. VŠEM přeje studentům příjemné prožití vánočních svátků a vše nejlepší v roce 2012!
Zpravodaj VŠEM 01 2011/2012
V SIS VŠEM byl zveřejněn Zpravodaj VŠEM 01 (16/12/11), viz http://www.vsem.cz/zpravodaj-vsem.html Vzhledem k tomu, že jsou zde uvedeny důležité informace, prosíme Vás o jeho prostudování. Z obsahu: dovolená VŠEM, studentské konference, cena rektora VŠEM 3.ročník (výsledky), výuková soustředění a EZT, studentská tiskárna VŠEM, mezinárodní studentský klub VŠEM, mezinárodní on-line studijní program , výuka cizích jazyků, studijní formuláře (dotazy studentů), elektronický zápis (změna termínu), maximální doba studia Ing./MBA, vstupní znalosti studijních předmětů, testová databáze VŠEM, seminární práce (prezentace), registrace na EZT, elektronické zkouškové termíny (přihlášení/odhlášení), modulová zkouška MBA, úřední doba studijního oddělení, slavnostní promoce VŠEM, diskusní duely VŠEM, Gaudeamus, career day VŠEM, profesní kurzy VŠEM, akademické mistrovství ČR.
ASU International Program
V rámci spolupráce s Angelo State University (ASU) nabízí Vysoká škola
ekonomie a managementu limitovanému počtu studentů prezenční a
kombinované formy studia jedinečnou možnost zapojit se do mezinárodního
studijního programu. 1) ASU Online International Program - Výuka probíhá
výhradně distanční formou – online. - Výukovým jazykem je angličtina. -
Délka programu je 2 roky s tím, že v každém ze 4 semestrů absolvují
studenti jeden studijní kurz. - Výuku zajišťují zkušení lektoři Angelo
State University. - Po absolvování každého semestrálního kurzu obdrží
studenti certifikát a úspěšní absolventi celého programu získají na
závěr absolventský certifikát Angelo State University. - Vzhledem k době
trvání programu (2 roky), je program vhodný především pro studenty
prvních a druhých ročníků. 2) Výuka - Výuka prvního kurzu International
Management – začne v polovině ledna 2012 a potrvá do začátku května. -
Distanční studium Online International Programu je náročné a vyžaduje
proto časovou flexibilitu, aktivitu a maximální motivaci. 3) Přihlášení -
Studenti, kteří mají zájem se do programu zapojit, zašlou přihlášku
prostřednictvím SIS VŠEM, viz Administrativní přehled nejpozději do
12.12.2011. - S ohledem na to, že výuka probíhá v anglickém jazyce, musí
studenti v termínu 13. – 15.12.2011 úspěšně absolvovat test z
anglického jazyka. - Studenti budou vybíráni na základě výsledků testu z
AJ a na základě studijních výsledků. - Maximální počet studentů je 8.
Další informace na http://www.vsem.cz/asu-international-program.html
Zdroj: http://www.vsem.cz/studentsky-mail.html
Zdroj: http://www.vsem.cz/studentsky-mail.html
Career day VŠEM
Dne 8.12.2011 od 14hod se v prostorách školy uskuteční den profesního a kariérního rozvoje „Career day VŠEM“. Součástí programu budou přednášky odborníků z praxe: LMC (jobs.cz), PR klub, Marketingový institut, Česká spořitelna, Horton International, a další. Tematické zaměření přednáškových bloků, např: - Trendy trhu práce v ČR, možnosti uplatnění absolventů, očekávání firem - klíčové faktory úspěchu. - Jak získat dobré zaměstnání: nejdůležitější rady pro výběrová řízení (CV, motivační dopis, pohovor). - Jak oslovit, čím upoutat a na co nezapomenou při hledání práce v české a v zahraniční společnosti. - Význam zahraniční studijní zkušenosti pro budoucí rozvoj kariéry.Jednotliví přednášející zároveň představí specifika a náročnost různých profesních oborů (Marketing, Public Relations, Human Resources, Bankovnictví).
Diskuzní duel na téma "EVROPSKÁ UNIE"
Ve středu 23.listopadu se na VŠEM od 16hod uskuteční debatní duel mezi
Vladimírem Dlouhým a Petrem Zahradníkem na téma "EVROPSKÁ UNIE". Ing.
Vladimír Dlouhý, CSc. je český ekonom a politik, bývalý místopředseda
strany ODA a ministr průmyslu a obchodu v letech 1992 až 1997 ve vládě
Václava Klause. Je členem ODS od jejího vzniku. V letech 1989 až 1992
byl ministrem hospodářství ČSFR. V roce 2009 a 2010 byl členem Národní
ekonomické rady vlády ČR. Je členem Trilaterální komise. Vystudoval
ekonomii na Vysoké škole ekonomické v Praze. V letech 1980–1982 studoval
postgraduální obor Matematická statistika a pravděpodobnost na Karlově
univerzitě. V letech 1977–1983 přednášel na VŠE, od roku 1984 do roku
1989 byl zaměstnán v Prognostickém ústavu, kde po jistou dobu působil
jako zástupce ředitele. Od roku 2000 přednáší jako vysokoškolský učitel
na Institutu ekonomických studií na Fakultě sociálních věd Univerzity
Karlovy v Praze. Od roku 2008 působí na Katedře ekonomie
Národohospodářské fakulty VŠE v Praze, kde vyučuje předmět
makroekonomie. Ing. Petr Zahradník, MSc. je ekonomický expert, analytik a
konzultant specializující se na problematiku Evropské unie.Vystudoval
Vysokou školu ekonomickou v Praze, obor finance, kde byl promován v roce
1987. V letech 1993–1995 působil v Ústavu pro evropská a mezinárodní
studia při Úřadu lucemburské vlády a v Mezinárodním ústavu pro analýzu
aplikovaných systémů v rakouském Laxenburgu. Po návratu do České
republiky působil více než sedm let jako makroekonomický analytik v
soukromých společnostech aktivních na kapitálovém trhu – Conseq Finance
(1999–2003) a Patria Finance (1995– 1997). V letech 1995 – 1999 působil
také jako konzultant Kanceláře prezidenta republiky. V roce 2006 byl
jmenován členem expertní skupiny Evropské komise EuroTeam. V roce 2009
byl jmenován členem Národní ekonomické rady vlády (NERV). V současnosti
je projektovým manažerem a konzultantem EU Office. Přednáší ekonomii
transformace na pražském centru New York University; podílí se na výuce a
výzkumné činnosti na Vysoké škole ekonomické v Praze a řadě dalších
univerzitních a výzkumných institucí v tuzemsku i zahraničí.