Internetový obchod Bc./BBA

Naučte se správně obchodovat na internetu.

Předmět Internetový obchod seznamuje studenty se základy podnikání formou internetového obchodu. Cílem předmětu je vybudovat základní znalosti z oblasti tvorby a rozvoje internetových obchodů. Seznamuje studenty s funkcí webu, marketingovými nástroji a optimalizací internetového obchodu.

  • Internetový obchod jako forma podnikání. Jak založit internetový obchod. Právní formy.
  • Webové stránky pro internetový obchod a jejich struktura.
  • Marketingové kanály, reklama, porovnávače, email marketing.
  • Zpracování objednávek a platby. Popis funkcí v back office internetového obchodu.
  • Marketplaces, dropshipping, slevové portály, affiliate.
  • Dostupné technologie a nástroje. Prestashop, Upgates, WooCommerce, Shopify.
  • SEO, optimalizace, A/B testování. Podstatné prvky SEO on-page a off-page.
  • GDPR a ochrana osobních údajů.

 

Internetový obchod

  • Typ předmětu: Povinně volitelný
  • Způsob ukončení: Zkouškový test (bez pomůcek)
  • Hodinová dotace P: 24 hod.
  • Hodinová dotace K: 14 hod.
  • Počet kreditů: 4
  • Časová dotace a typ výstupu: 45 min., 20 otázek po 5 bodech

Studijní materiály

  • BOHÁČEK, J. Internetový obchod. Praha: VŠEM, 2022.
  • BOHÁČEK, J. Internetový obchod. [videolearningová aplikace]. Praha: VŠEM, 2023. (v aplikaci VideoLearning VŠEM / Marketing)

Ing. Kamil Hofrichter, MBA, DBA

  • Absolvent Vysokého učení technického v Brně.
  • Působí v managerských pozicích u dodadatelů informačních systémů a technologií a má rovněž podnikatelské zkušenosti v této oblasti.
  • Zabývá se mimo jiné projektovým managementem, byl certifikován dle IPMA třídy B.

JAK VIDÍ PŘEDMĚT STUDENTI?

Hodnocení studentů AR 2023/24

Karel Přednášky byly zajímavé, oceňuji příklady přímo z praxe a vhled do toho, jak obchod (nejen internetový) skutečně funguje.
Jan Fajn přednáška.
Martin Předmět splnil mé očekávání.