Management udržitelnosti

Koncept společenské odpovědnosti podniků (CSR) a další dobrovolné nástroje podporující koncept
odpovědného podnikání.

Cílem předmětu Management udržitelnosti je prohloubit a rozšířit znalosti a dovednosti studentů v oblasti managementu podniků s ohledem na jejich dlouhodobou udržitelnost a společenskou odpovědnost. V rámci předmětu je pozornost zaměřena na udržitelné podnikání, udržitelný podnik a především na řízení podniku v souladu s principy udržitelného rozvoje. Management udržitelnosti propojuje environmentální a společenské aspekty s ekonomickou výkonností a konkurenceschopností na straně jedné a na straně druhé usiluje o integraci environmentálních informací a informací o společenských dopadech podnikání s informacemi o ekonomické (finanční) výkonnosti tak, aby sloužily na podporu rozhodovacích procesů v podniku s cílem jeho dlouhodobé udržitelnosti.

 

  • Udržitelný rozvoj a udržitelné podnikání. Vymezení koncepce udržitelného rozvoje společnosti.
  • Ekonomická, environmentální a sociální výkonnost podniku. Udržitelné podnikání a konkurenceschopnost podniku.
  • Udržitelné podnikaní jako součást podnikové strategie. Role manažera/lídra v současných podmínkách.
  • Integrace principů udržitelnosti do strategického a takticko-operativního řízení .Model podnikové udržitelnosti.
  • Reporting udržitelného rozvoje. Využití informačního systému na podporu strategických i takticko-operativních rozhodovacích procesů.

Studijní materiály

NÁZORY STUDENTŮ VŠEM