Profil absolventa Ing. / MSc.
Magisterský studijní obor rozvíjí primárně specializované znalosti studenta v rámci podnikového/organizačního prostředí s důrazem pro následné širší uplatnění absolventa v praxi. Obsah a náplň oborových specializací je následně dána specifickými požadavky dalšího profesního uplatnění v rámci působení absolventa v řídících a vedoucích funkcích na pozicích vyššího a středního managementu ve firmách a organizacích, viz Zaměstnavatelé studentů a absolventů VŠEM
Znalosti a dovednosti absolventa
- Schopnost manažerské práce a řízení projektů, strategické myšlení.
- Schopnost formulace a realizace strategií, schopnost přijímat a řídit změny.
- Analytické schopnosti a dovednost aplikovat výsledky.
- Schopnost rozhodovat na základě kvalitního data-mindingu.
- Schopnost práce s faktory ovlivňujícími výkonnost firmy.
- Znalosti a dovednosti v oblasti leadershipu, motivace, vedení a rozvoje lidských zdrojů, schopnost tvorby a vedení týmů.
- Schopnost sebeprofilace a schopnost se kontinuálně učit a rozvíjet.
Finance
- Profilové předměty: FINANČNÍ ŘÍZENÍ, MĚŘENÍ FIREMNÍ VÝKONNOSTI, FINANCE A FINANČNÍ TRHY, KRIZOVÝ MANAGEMENT
- Schopnost tvorby finanční analýzy, schopnost finančního rozhodování.
- Znalost principů řízení a rozvoje finančních aktivit organizace a schopnost jejich efektivního řízení.
Lidské zdroje
- Profilové předměty: MANAŽERSKÉ ROZHODOVÁNÍ, PRACOVNÍ PRÁVO, ORGANIZAČNÍ KULTURA, KRIZOVÝ MANAGEMENT
- Schopnost analytické a aplikační práce s lidmi, jejich rozvoj v souladu s moderními koncepcemi.
- Znalost právní úpravy a schopnost pracovat i nastavit systém v organizaci v souladu s legislativními podmínkami a požadavky v oblasti řízení lidských zdrojů.
Marketing a reklama
- Profilové předměty: REKLAMA A MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE, MEZINÁRODNÍ MARKETING, KRIZOVÝ MANAGEMENT, PUBLIC RELATIONS
- Schopnost tvorby a využití marketingového výzkumu, formulace a řízení marketingové strategie.
- Znalost principů funkce trhu a schopnost využití výsledků analýz při tvorbě, realizaci a vyhodnocení marketingové komunikační kampaně.
Management obchodu
- Profilové předměty: MANAŽERSKÁ EKONOMIKA II, OBCHODNÍ DOVEDNOSTI, KRIZOVÝ MANAGEMENT, MANAGEMENT ZMĚNY
- Schopnost efektivního řízení procesů, změn, rizik a krize na základě znalosti jejich stádií a zákonitostí včetně schopnosti předvídat a efektivně využívat svěřené zdroje.
- Znalost principů funkce obchodních úseků a schopnost je efektivně nastavit a řídit.