Public Relations II

Naučte se pracovat s různými druhy PR kampaní.

V rámci předmětu Public Relations II budou studenti uvedeni do stručných dějin public relations (PR) s důrazem na klíčové momenty, které změnily přístup a pohled na tuto oblast komunikace. V souvislosti s tím bude představena pozice PR v rámci celkové komunikace firmy, zejména v návaznosti na tvorbu značky (brandu), marketing, společenskou odpovědnost (CSR) a interní komunikaci. Vedle základní explikace PR, jako komunikace zaměřené na podporu dobrého jména brandu, budou studenti seznámeni s postupem vytváření PR strategie v závislosti na předmětu komunikace, představ o tom, jaké sdělení má nést brand, resp. jaké jsou marketingové cíle společnosti.

  • PR a jejich role. Vymezení PR, historie a rozvoj, etika a profesionalita.
  • Proces PR. Průzkum, plánování, cílové skupiny komunikace, české mediální prostředí.
  • Strategie PR. Veřejné mínění a přesvědčování, kreativita, krizový management.
  • Taktiky PR.
  • Aplikace PR.

Bohuslav Bohuněk

  • Přes 20 let působí jako novinář, který se věnuje oblasti reklamě, marketingu a médiím.
  • Spoluzakládal nejvlivnější oborový týdeník Marketing&Media, kde působil jako zástupce šéfredaktora, poté osm let vedl sesterský měsíčník Trend Marketing, následně spoluzakládal další oborový týdeník MarketingSalesMedia.
  • V rámci sociální sítě profesionálů LinkedIn založil a vede největší českou skupinu věnovanou Public Relations PRciny, za což byl v minulosti nominován na Osobnost českého PR a byl finalistou této soutěže.
  • Pravidelně zasedá v porotě soutěže Česká cena za PR.

Bohumil Kartous

  • Tiskový mluvčí a manažer public relations a marketingu ve společnosti Scio (od 2005)
  • Aktivně publikuje v českých médiích (HN, LN, MF Dnes, Britské listy, Literární noviny atd.).

NÁZORY STUDENTŮ VŠEM

Jedny z nejlepších přednášek, které jsem na VŠEM absolvovala. Ing. Bohuněk má přehled, dokáže skvěle zaujmout, problematiku PR přednáší zajímavě, i po své 20leté praxi v PR jsem se dozvěděla něco nového. Více takových lektorů!

Přednášky měly klidnou, přátelskou atmosféru. Pedagog je odborník, který dbá na praktickou stránku předmětu, teorie nebyla v jeho podání pouze nudné odříkávání definic, ale skvěle ihned doplňoval o příklady/zážitky z praxe.

Jeden z nejlepších vyučujících na škole, student se v rámci předmětu seznámí jak pracovat s médii, čemu se vyvarovat a jak napsat tiskovou zprávu bez zbytečných chyb. Výklad pana Ing. Bohuňka předčil má očekávání, byl srozumitelný, často přikládal příklady z praxe a vedl výuku stylem diskuse.