Obchodní dovednosti
Propojení teoretických znalostí o obchodní komunikaci s velmi praktickým nácvikem konkrétních komunikačních situací ve světě byznysu, zejm. ve světě velkých firem.
Cílem praktické aplikace Obchodní dovednosti je zbavit se (u mnohých) strašáku číslo 1 a naučit se prosadit svůj návrh či ideu v reálném světě.
Absolvent kurzu zvýší úspěšnost obchodních schůzek ve firemní i podnikatelské sféře, ale zejména získá sebevědomí pro prosazení svého v osobním životě.
Jedinečnost předmětu spočívá v jeho praktičnosti a také ve skutečnosti, že se v dané podobě na jiných školách zpravidla vůbec neučí (byznys školy tak často produkují absolventy, kteří nemají žádnou představu o tom, jak na obchodní schůzce či při obchodním telefonátu postupovat).
- Teorie a praxe osobního prodeje: Definice. Specifika prodeje zboží, služby a velmi komplexních řešení. Základní přístupy osobního prodeje (prodej orientovaný na prodej a na zákazníka). Vyjednávání (nejen v obchodě, ale v každodenním životě). Řešení konfliktů. Rozdělení rolí ve vyjednávacím týmu. Argumentace. Poučení z praxe. Efektivní formulování návrhů. Vhodné řešení námitek a stížností. Generování vhodných ústupků. Generování vhodných přání nad rámec stanovených cílů. Dohoda. Transkulturální rozdíly v přístupu k prodeji.
- Obchodní rozhovor: Kompetenční model obchodníka pro osobní prodej. Akvizice – způsoby získání zákazníka k rozhovoru. Prodejní pyramida (navázání vztahu se zákazníkem, zjišťování potřeb, prodej užitku vs. prodej technických parametrů, zvládání námitek, techniky uzavření prodeje a příprava dalšího prodeje, poprodejní komunikace se zákazníkem a vyjednávací styly).
- Řízení osobního prodeje – obchodní manažer: Kompetenční model obchodního manažera. Řízení podle cílů. Motivace a stimulace obchodníků. Vedení obchodního týmu. Zkušenosti z nadnárodních korporací.
- Prezentace a veřejné vystoupení: Efektivní příprava. Strukturování prezentace. Skladba úvodu. Využití hlasu a gest. Tipy a triky z praxe. Překonání nervozity.