Public Relations
Budování vzájemných vztahů, komunikace s cílovými skupinami a posilování dobrého jména subjektu.
Předmět Public Relations uvádí do dějin public relations v kontextu celkového rozvoje marketingových komunikací. Předmětem zájmu je způsob komunikace zaměřený na porozumění veřejností, na pozitivní vnímání a přijetí sdělení. Student se seznámí s public relations jednak jako se součástí marketingového mixu, pojednávající spíše o tématech, než produktech či službách, dále jako se součástí sociální analýzy trendů a předpokládaných účinků. Student bude připraven na realizaci programů prospěšných korporacím i veřejnosti a bude seznámen s praktikami při navazování a budování vztahu mezi korporacemi i ostatními podnikatelskými subjekty i neziskovou sférou a nejrůznějšími skupinami veřejnosti (zákazníky, zaměstnanci, voliči, všeobecnou populací), včetně využívaných nástrojů (media, události, sponzorování, lobbying atd.).
- Role public relations. Historie a rozvoj, etika a profesionalita, organizace.
- Proces. Průzkum, plánování, cílové skupiny komunikace, české mediální prostředí.
- Strategie. Veřejné mínění a přesvědčování, kreativita, krizový management.
- Taktiky. Tisková zpráva, tisková konference, newsletter, brožury, TV, rozhlas, on-line.
- Aplikace. Firmy, vlády, mezinárodní public relations, neziskové organizace, výchova, zábava.
- Případové studie. Příprava tiskových materiálů, řízené PR kampaně.