Mezinárodní marketing
Předmět se věnuje marketingové strategii a marketingové praxi v mezinárodním prostředí.
Cílem předmětu Mezinárodní marketing je seznámení s moderním pojetím mezinárodního marketingu a jeho aplikací v podnikatelské praxi. Předmět poskytuje hlubší pohled na různé způsoby distribuce, ocenění, propagace a produktového mixu uplatňované v mezinárodním prostředí. Pozornost je rovněž věnována důvodům a způsobům vstupu firem na zahraniční trhy, jakož i otázkám segmentace mezinárodních trhů, targetingu a positioningu. Výklad je doprovázen konkrétními příklady z mezinárodní marketingové praxe.
- Základní koncepce mezinárodního marketingu. Podstata mezinárodního marketingu.
- Přístupy k problematice internacionalizace. Důvody a formy vstupu na cizí trhy.
- Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání.
- Mezinárodní marketingový výzkum. Metody mezinárodního marketingového výzkumu.
- Cílený mezinárodní marketing. Segmentace mezinárodní trhů, positioning.
- Mezinárodní výrobková politika. Míra adaptace výrobků, mezinárodní výrobkový mix.
- Mezinárodní cenová strategie. Faktory ovlivňující volbu mezinárodní cenové strategie.
- Mezinárodní distribuční politika. Trendy v mezinárodní distribuci.
- Mezinárodní komunikační politika. Komunikace v mezinárodních aktivitách.